2010. május 19., szerda

Á, dehogy öregszem, dehogy, csak terhességi amnéziám van

Ma teljesen véletlenül megtaláltam a sószórót. A hűtő második polcán. Bevallom, meglepődtem, hiszen nem ott tartjuk, az étkező asztalán vagy a konyhai polcon van a helye. Csak álltam a hűtő előtt, kezemben a sószóróval és pislogtam, mint eltévedt kisvakond a szoláriumban. Gőzöm sincs, a) hogy a fenébe nem vettem észre eddig, b) miért nem kerestem, c) hogy került oda? Kínos kérdések ezek, kérem szépen.
a) 50%-ban kínos, mert ketten nyitogatjuk a hűtőt, ergo megoszlik a felelősség,  vagyis én most önkényesen megosztom. A lényeg: B.-nek ugyanúgy nem tűnt fel, hogy jé, ott a sószóró. Oké, ha választanom kell, inkább az új frizurámat szúrja ki egyből, mintsem a sószórót, de azért mégis. Azt persze rögtön észrevettem, hogy elfogyott a téliszalámi, a sószóró mellől szedtem ki az egykori rúd maradékát, egy icipici csutkát. Szerencsére bizonyítani tudom, hogy ez a vakságféleség nem a terhesség alatt fejlődött ki: Már előfordult, hogy nem vettem észre B.-t, pedig nagyobb, mint a sószóró és őt jobban is szeretem: Egyszer a mozgólépcső aljánál várt rám teljes testi valójában, én meg lazán elsétáltam mellette, egyszer pedig úgy szálltam fel a metróra, hogy pont mellette álltam meg, de nem realizáltam, hogy ő az, hiába vigyorgott és integetett. 
b) 25%-ban kínos. A sok só egészségtelen, ugye, szóval, direkt jó, hogy eszembe sem jutott a sószóró után kotorászni. Elegánsan ne firtassuk, mennyire meggyőző ez a válasz.
c) 100%-ban kínos. Legtöbbször én terítek, illetve szedem le az asztalt, így a sószóró hordozása is az én reszortom. Biztos, hogy én tettem a hűtőbe és ez azért baromi gáz, mert egyáltalán nem emlékszem rá. Fogalmam sincs, mióta dekkol ott szegény pára. Napok óta? Esetleg hetek óta? (Egy hónapja nem találom a bikinialsómat, ezek után kíváncsi vagyok, honnan fog előkerülni.)
Tudom, hogy óriási fekete pont, és persze meaculpa ésatöbbi, de kezdő kismamaként nem falom a terhességről-szülésről értekező könyveket-újságokat. Nem akarok mindent vagy annál is többet tudni, nem tervezem, hogy a szülőszobában én vezénylem le a saját szülésemet és nem érdekel,  hogy pelenka- vagy száröltés díszíti a gátamat. Amiről nem tudok, azon nem agyalok, főleg horrorsztorikon nem. Jó az egészséges távolság, kell. Nem doktorálok terhességből-szülésből, na bumm, túlélem. A c) pont miatt azonban felmerészkedtem a netre és bepötyögtem, hogy terhességi amnézia. Igen, a legdurvábbal kezdtem, jöjjön csak bele az arcomba a kegyetlen valóság. (Inkább ez, mint az öregedés fájó ténye.) Nos, van ilyen.  (Hurrá! Pár hónapig még biztos nem öregszem, csak amnéziás vagyok! Ráadásul mennyivel jobban hangzik a terhességi amnézia, mint az aggkori szenilitás...)  Állítólag a terhesség nem várt következménye, azaz arra mindenki számít, hogy végigrókázza az első három hónapot, hogy medicinlabdányi melleket növeszt, hogy hisztis pics hárpiává vedlik át, hogy fizikai erőszak bevetésére is hajlandó, ha pisilnie kell, de foglalt a vécé, az viszont álmában sem jut eszébe, hogy majd elfelejt dolgokat. Hogy például a hűtőbe pakolta a sószórót, sőt, hogy a sószórónak nem a hűtőben a helye... A terhesség után minden visszarendeződik az eredeti állapotába. No majd meglátjuk, lesz-e kockás hasam, kőkemény combom, megcsíphetetlen fenekem. Ja, hogy nem ez volt az eredeti állapot? Hát, akkor nem, fenébe. Remélem, azért a szülés utáni első közös bevásárlásnál nem fogom mondjuk a sajtospulton felejteni a gyerekemet.

12 megjegyzés:

Macsek írta...

őőőőő.nem rendeződik vissza a terhesség után. Nálam ez lett a normális és megszokott. Külön postot lehet ne írnom arról, mit, mikor és hová rejtettem, miközben fogalmam sem volt róla, később pedig napokig jkerestem hisztisen, hová is tűntek a dolgaim... :))
Ja és a gyerek az egyetlen, akivel kapcsolatban érvénytelen a T. A. :))

cyborgwings írta...

egyszer eltűnt, de szőrén-szálán, a szemüvegem az akkori parányi kis albérleti szobámban. égre-földre keresetem, és majd' egy évig nem találtam, pedig bizony, benéztem a hűtőbe is. :D arra jutottam, hogy véletlenül kidobtam biztos. :D végül meglett egy nagytakarítás alkalmával az ágyneműtartó eldugott sarkában. és még csak terhes sem voltam. :)
az meg külön öröm, hogy nem a könyvekből akarsz jó anyuka lenni.

Szeri írta...

Nem kell ehhez kérem várandósnak lenni:DDDDDD
Néha, pl. a kenyérrel kezembe állok a nyitott hűtőajtó előtt, hogy miért is oda akarom betenni és egyéb ilyen esetek. Mondjuk ennél már csak a kajával teli lábas konyhaszekrénybe helyezése a jobb.... Én egyszer a frissen vásárolt harisnyámat raktam dobozostúl a hűtőbe, majd kerestme egy délutánon keresztül, mert arra emlékeztem, hogy vettem, de hogy hova tettem, arra nem:DDD

Névtelen írta...

de érdekes, nálam is ugyanez történt meg a sószóróval csak nagyon az elején, még a teszt utáni héten...
A nem olvasgatást meg nekem is el kell sajátítanom, ebben a tézisben én is a követőd leszek! Remélem immáron sikerrel!
Nikletty

Sziltó írta...

Nem rajtad nevetek, hanem melletted. Szerintem tök normális a hűtőbe tenni a dolgokat. A nem odaillőket is..

vasasvirag írta...

Arról nincs infód, hogy a szülés után mennyi idővel múlik el az amnézia? Nálam mintha még tartana.... Megpróbálom a fáradtságra fogni.... De az eredmény ettől még mindig ugyanaz: bye-bye 180-as IQ, üdvözlet 80-as!!! :D

Niki írta...

És még hátra van az utolsó trimeszterben fellépő mindent elejt-leejt tünetegyüttes. Jó ha majd kerülöd a Herendi porcelánokat és a Faberge tojásokat. Nem kifizetődő.:))

Sarasvati írta...

Nalunk a macska akadt ki amikor O megkapta a tejes dobozt a tanyerjat meg betettem a hutobe .DDDDD telefonon mar senkivel semmit nem egyeztetek, tessek nekem smst emilt postit-et irni...
Hat aki azzal altatja magat h nem kell ehhez terhesnek lenni, azt el kell keseritenem... mert oke ehhez a bakihoz nem kell, de hogy egy nap lyenekbol alljon ossze... es a kovetkezo... es a kovetkezo...
De van remeny. Olvastam hogy ilyenkor nem igazibol butulunk el (mielott ezt olvastam volna eszembe ne jutott h ez mar orokre igy marad, de megnyugtat h szerintuk se :D)

RneIcus írta...

én a gyerek baseball sapiját keresem már vagy 1,5 hónapja. Arra emlékszem, hogy utoljára mikor láttam a fején, de hogy onnan hova kerülhetet?! minden ésszerű helyen megnéztem már, úgyhogy most megyek és keresem a konyhában- mondjuk :) Ja, a gyerek több mint 4 éve született. Úgyhogy szerintem sem kell terhesnek lenni az ilyen dolgokhoz :D

Csigamami írta...

Sztem nem mulik... bär en egyelöre a hormonok visszarendezödesenek tudom be es majd akor utäna talän. hätha. remelem. ERÖSEN AJÄNLOM NEKI!!!
Bär ha en pl. a bugyimat felejtem a hütöben erös gondolkodäs utän räjövök, hogy valoszinüleg ott lesz. A hütö sztem a häz központi resze, igy oda bärmi bekerülhet.
Egy- ket pelda a csalädbol:
- apukäm diplomäja
- Robert atletäja
- az en bugyim
- pelenka (steril - eleddig)
- kenyer (alap, bär a nagymamäm mindig a hütöben tartotta, mert oda nem jutottak be a lakotelepi hangyäk es a kenyer is hosszabban friss maradt... szo szerint :o) )
- most azon gondolkodom, hogy a mult heten is röhögtem valamiert magamon es arra is emlekszem, hogy a hütöben volt valami, csak mär azt nem tudom mi... (egyertelmü : HORMONOK!!!! plussz havi kedves.... )

Csigamami írta...

ja es ezzel a monologgal arra szerettem volna rävilähitani, hogy pl. a so szinte a hütöbe valo :o))))))

csibike írta...

Ha legközelebb bármit is meglepő helyre pakolok és megfeledkezem róla, ezeket a kommenteket fogom újra meg újra elolvasni :)