2012. január 18., szerda

A leendő színészóriás

Az utóbbi hetek teljesítménye alapján meggyőződésem, hogyha Andrisnak a meg nem értett, kedvteléseiben szülei által akadályozott 15 és fél hónapos kisfiú szerepét kellene eljátszania bármilyen filmben, az alakításával simán besöpörné az Oscar-díjat. Baromi tehetséges srác.
Vegyük például azt az esetet, amikor lejár a tévézésre kimért tizenöt perc (duck tv, Andris imádja) és a szigorú anya (azért legtöbbször megvárom egy-egy epizód végét, hátha a fiam tisztában akar lenni a végkifejlettel is) kikapcsolja a tévét. Az Oscar-díj esélyes fiú rögvest könnyekben tör ki, és úgy sír, mintha a világ legnagyobb tragédiája történt volna, és lassú, teátrális mozdulatokkal a két tenyerébe temeti az arcát és fogja a fejét és lassan forgatja jobbra-balra, amiből én az "ááá, nem hiszem el, hogy ilyen az anyám" tartalmat olvastam ki, de előfordulhat, hogy valami apró betűs megjegyzés elkerülte a figyelmemet. Ami engem illet, néha B.-t küldöm, hogy kapcsolja ki a tévét, ne már mindig én legyek a rossz (a jó az, aki bekapcsolja, bár ezen még nem verekedtünk össze B.-vel), az apjának is véssen be néhány fekete pontot. 
Ezt a lassított felvételes, drámai elemekkel tarkított mozgást produkálja Andris akkor is, ha véletlenül meglököm. Mondjuk, épp ezerrel kapaszkodik a lábamba a villámfőzőcském alatt, emiatt egy pillanatra elveszítem az egyensúlyomat és úgy lépek, hogy a térdem icipicit súrolja a fejét. Mások évekig tanulják a színészsulikban, hogyan kell hatásosan a fejükhöz kapni és súlyos sebesültként a földre omlani, mintha egy betonkockával találták volna el - Andrisnak ez zsigerből megy. És közben szívszaggatóan sír, csak nehezen hagyja magát megvigasztalni. (Az első pár alkalommal simán benyeltem az alakítást, még furdalt is a lelkiismeret, hogy úristen, beletérdeltem a fiam fejébe, csak nem vettem észre.) Természetesen ha ilyenkor azt mondom elsőszülöttemnek, hogy gyere, Andris, bekapcsolom a tévét, Andris felpattan a földről, vélt sérelmei huss, tovaröppennek, odasiet a kanapéhoz, felmászik rá és boldogan vigyorogva várja, hogy megnyomjam a távirányítón azt a bűvös gombot, aminek a létezéséről ő is tud, és amit szerencsére képtelen olyan sokáig nyomva tartani, hogy működésbe hozza a kedvenc csatornáját. Először csak tesztelésből találtam ki, hogy bedobom a tévés cuccot, látni akartam, mennyire durva a sérülése, de a kamudráma után nem volt szívem nem bekapcsolni kacsáékat. (Az elterelő hadművelet működik a kedvenc könyvével is.)

6 megjegyzés:

Elf írta...

volt valami színész felmenő a családban? :)

Majmóka írta...

Elképesztő! Erről jó lett volna egy videó is. Nagyon bírom a gyerekek műbalhéit. Bár gondolom csak addig szórakoztató, amíg nem a saját gyereke csinálja az embernek. :-))

Csigamami írta...

:o) Jajj de jót nevettem :o) Mintha csak Bendéről írtál volna... A Tv-s résznél. Ő 2x 15 percet kap reggel meg este :o) Bár a múltkor voltunk Majmóéknál, s mikor láttam, hogy kezd bemelegedni a gyerekem megkérdeztem Majmókát, hogy bekapcsolhatnánk e a Minimaxot, hátha.... reményeimmel ellentétben nem kötötte le.... ellenben Majmóék még nem gyerekbiztos nappalijának minden egyes nemszabad kategóriás dolga :o) de ha itthon kikapcsolom, akkor már durca is van nemcsak műbalhé... :o) meg ha valamire azt mondom neki, nem szabad ezért és ezért (pl a késsel nem játszunk, mert megvághatod vele magad és az fájni fog) lebiggyen a szája széle és olyan fájdalmas sírásba kezd, hogy nincs olyan anyai szív, ami ne lágyulna meg. (Azért nem kapja meg a kést :o) )

Majmóka írta...

Pedig tök cuki volt, ahogy ült a kanapén, mellette a ropis pohárral, mint a nagyok. Pár év, aztán sörös dobozzal fog ugyanígy meccset nézni. :-))

dorw írta...

Andris színész, Vackor diktátor. vagy hadvezér. megkérhetnéd a fiadat, hogy hasson már oda Mr. Toporzékra egy kicsit! :)

csibike írta...

dorw: Andris is szépen toporzékol :)

Csigamami: Aranyosak, ahogy érvényesíteni próbálják az akaratukat, bár x óra hiszti után nem aranyosnak nevezem :)

Majmóka: Ahogy meglátja a kamerát, abbahagy mindent és rohan hozzám, hogy nézzük meg Andrist a videókon. Szinte lehetetlen levideózni :) Balhé és balhé között is van különbség, a gyerek habitusától is sok függ, meg az sem mindegy, hogy aznap a harmadik vagy a harmincharmadik.

Elf: Sehol senki :)