2010. április 8., csütörtök

Lencse, ingyensüti, védőnő

A tegnapi szemészeti vizsgálat volt az utolsó forduló a karosszériám felülvizsgálata során, a gyerek most már nyugodt szívvel elmondhatja magáról, hogy korához képest jól tartja magát az anyja teljesen egészséges az anyja, például kiderült, lát a szemével. A látószervszerviz nem kötelező, én azonban összekötöttem az új adag kontaktlencsém beszerzésével. Szülés után nem akartam ezzel szöszölni, nem hiszem, hogy két szoptatás között majd pont a szemészeti táblán sorakozó apró betűk és számok silabizálására vágyom. A neten elég sok badarságot lehet olvasni a szemüveges-kontaktlencsés nők szülési lehetőségeiről (is), ezért foglalkoztatott a kérdés, vajh ilyenkor tényleg evidens-e a császár, a természetes szülés szóba sem jöhet? A szülés részletei egyelőre ennél jobban nem izgatnak, ez csak ilyen előzetes tapogatózás. A dokinő szerint a szemüveg/kontaktlencse nem jelent automatikusan császárt, a szemfenék állapota azonban indokolhatja. Az a kérdés is izgatott, hogy szülés közben tologatnom kell-e az orrnyergemen le-lecsúszó szemüvegemet vagy szülhetek kontaktlencsében, ami számomra komfortosabb útnak tűnik. Semmi akadálya az utóbbi verziónak, óje. Van, aki arra koncentrál, hogy frissen pedikűrözött-lakkozott lábakkal szüljön, mondván, nem mindegy, milyen állapotú virgácsokkal kalimpál a szülőszoba személyzete előtt, én a lencsémhez ragaszkodom, ha lehet. 
A szemészet után orvosi dicsérettel és információval a tarsolyomban felkerestem a kedvenc rétesezőmet, 'az ilyen egészséges, látó anya megérdemel egy kis finomságot' alapon. (Rossz hírek esetén vigaszrétest kaptam volna - nagyon kreatív vagyok, minden pillanatban nyomós érvekkel tudom alátámasztani a rétesevés szükségességét.) Ezeket a réteseket képtelenség megenni az utcán, mert rengeteg anyag van bennük és eleve el sem férnek a tenyeremen, úgyhogy becsomagoltattam a frissen sült meggyes, túrós és almás csodát, a hazaútra meg kértem három darab masnit (sós csavart süti - a szerző megjegyzése), lélekerősítőként. Épp fizetni akartam, amikor a réteses néni letett elém a pultra egy kisebb zacskónyi (!) masnit, hogy "A kisbabának!" és szélesen mosolygott. Csak a rétesért fogadott el pénzt. Engem simán el lehet bűvölni ilyen szívből jövő gesztusokkal, fülig érő szájjal mentem haza, gondolatban szökdécseltem is. Megjegyzem, a gyerek még meg sem született, de már az ujja köré csavarja a jónépet. Úgy terveztem, este vanília fagyival kísért rétessel kényeztetem B.-t, ezért a boltban szereztem vanília fagyit.
Védőnőzés előtt természetesen leteszteltem az egyik almás rétest és a fagyit is, hátha megromlott útközben vagy ilyesmi, meg egyébként is nagyon kívántam, az csak falatozás közben jutott eszembe, hogy hoppá, ma mérlegelés lesz, de aztán vállat vontam, a húsvéti sonkázás miatt úgyis lőttek a mintaeredménynek. A védőnőm igazán klassz, egy hullámhosszon rezgünk, akarom mondani... röhögünk. Nem választhattam, területileg kerültem hozzá - soha rosszabbat. Nincsenek felesleges körök, nem szekál mindenféle hülyeséggel, mindig arra válaszol, amit kérdezek és hasznos dolgokat mond, nem nyúz dekákért, mindegy neki, hogy három vagy négy kilót híztam (én négyet láttam aznap hitelesített sasszemeimmel a mérlegen, ő hármat, mert levonta a ruhát), látom rajta, hogy szereti a munkáját és még humora is van, szóval, pont nekem való. Próbáltunk szívhangot hallgatni, az ősrobbanás előtti gép azonban csak a két-három héttel idősebb babaszív dobogását tudja kimutatni, ezért be kellett érnem a köldökzsinór véna (hahh, milyen szavakat tudok) suhogásával, az viszont mintaszerűen suhogott.
Összességében remek kis nap volt a tegnapi.

11 megjegyzés:

RneIcus írta...

el is hiszem, hogy a masnis dolog után szinte szökdécseltél. Nagyon kedves néni lehet! Kár, hogy már olyan kevesen vannak (na nem az ingyen masni miatt, hanem lehetne másképp is kedveskedni egymásnak, még ha idegen is)

Csapos írta...

Ez a rétesfagyi kombo most igencsak megmozgatta a fantáziámat...:-)
Amúgy meg , tényleg jobb a kontaktlencse, mert hát a szemüveg felfogja az örömkönnyeket, és hát mégsem akarja az ember a kis jövevényt egy "akváriumon" át szemlélni:-)

Niki írta...

Nahát, Te aztán tudsz élni!!!!:)

Évi írta...

Hihi egy kilós ruha:-)).Mákod van, ha ilyen jófej a védönő!!!A jó aranyat é
A réteses meg nagyon rendes.Jó ilyenkor a piacin járni.Vagy várj egy kicsit még nagyobb hassal már meg is éri.Én is egy csomó ingyen gyümit, zöldséget kaptam:-)).Tényleg felettébb jófejek.Hálából, mindig náluk költöttem el a pénzem.
Azóta a lányok az ajándébehajtók:-))).

Szép napot!!
Évi

Évi írta...

Egyébként ha kérnéd sem árulnám el a sok nyavaját, ami rámtört a várandósságom alatt:-)).Szigorúan titkos:-)).De szenya dolog ez.Az elsö problémamentes volt, bezzeg a második:-))hihi.Jól van ez kitalálva:-))
Évi

dorw írta...

nem tudnád kibulizni a védőnődnél, hogy mehessek hozzá? az enyémet szenvedélyesen lecserélném!

fuckinsuperhero írta...

Neked melyik a kedvenc réteseződ?

(nem vagyok kismama,de majd leszek, lélekben rá kell készülnöm, gondoltam, a rétesezéssel kezdem a gyakorlást)

Szeri írta...

Nekem a védőnénivel nincs szerencsém, kis fontoskodó, de meghallgatom aztán kész. Egyszer híztam 3 kilót egy hónap alatt, lecseszett, miközben hozzátette, de hát nem is látszik rajtam. Következő hónapban 40 dekát híztam, már készültem a lecseszésre, de akkor békén hagyott:)
Rétes fagyival, nem semmi:DDD Nem baj Csibi, ha túl leszek a harmadikon, együtt próbálunk majd lefogyni:DDD

sedina írta...

Szia! Én szülés előtt ahhoz ragaszkodtam, hogy frissen szőrtelenített lábakkal jelenjek meg ama szent napon a szülőszoba személyzete előtt, mert ugye mit szólnának az ott gályázók ha én szőrös lábakkal jelennék meg. Császármetszés lett a vége. Senki rá sem nézett az én virgácsaimra, már csak azért sem, mert végig le volt takarva.
Védőnéninket én nagyon szerettem. Mindig segítőkész volt és jó tanácsokat adott. Edina

csibike írta...

Edina: Legalább a tudat megvolt, hogy szőrtelenek a lábaid :) Én is figyelek majd a szőrökre.

Szeri: Rengeteg rémsztorit meséltek nekem is, így még jobban örülök a mázlimnak :) A kedvenc éttermünkben fagyit adnak a rétes mellé, egyszer ettünk ilyet anno, azóta itthon is így pusztítjuk a réteseket.

fuckinsuperhero: Én is nemterhesen járattam be a helyet :) Pölö a kék metróról leszállsz a Kálvin téren és az Üllői úton elindulsz a Ferenc körút felé. Jobb oldalon van, egy szexbolt előtt, Kassai Pékség a becsületes neve, szerény kis boltocska. Az utca túloldalán egy munkaruházati bolt figyel vele szemben, azt elég könnyű észrevenni.

csibike írta...

dorw: Ha komolyan gondolod, megadom a számát, aztán egyeztettek, megoldható-e. Max. azt mondjuk, hogy itt laksz velünk, tiéd a kamra vagy az erkély... :)

Évi: Lelki szemeimmel már látom magam, ahogy ott portyázgatok a budapesti piacokon, és az árusok majd úgy emlegetnek, hogy az az éhenkórász kismama... :)

margelis: Azt gondolom, hogy az életet élvezni kell :)

Csapos: Hajrá :) Jaja, és ugye az sem mindegy, hogy a könnyektől elhomályosult szemüveg miatt a gyerekemet ölelem magamhoz vagy a szülésznő fejét.

RneIcus: Nem hemzsegnek a pozitív példák, az biztos :)