2010. május 9., vasárnap

A cápakölyök szívhangja oldja a stresszt

Szerdán volt az, hogy stresszoldás keretében elrohantam a védőnőhöz, mert például egészen komolyan kiakadtam azon, hogy a negyvenperces tömegközlekedésem alatt senki nem ajánlotta fel az ülőhelyét. Ahogy felszálltam, hirtelen mindenki rádöbbent, mennyire fáradt és elcsigázott, és olyan ülőtevékenységekbe feledkezett, mint sms- és körömnézegetés, gyönyörködés az elsuhanó betonrengetegben, állandó szemkontaktus tartása a szomszéddal. A hatvanon túli bácsik-nénik védettnek nyilvánították magukat - a tizenöt és hatvan közötti populáció is. Naivan azt reméltem, legalább a bőszen traccspartizó negyvenes-ötvenes  anyákban pislákol némi szolidaritás. Nos, nem pislákolt. Talán azt gondolták, párnával tömtem ki a pólómat. B. szerint nem néztem ki elég szarul, pedig de. Abban a nyomott, frontos levegőben izzadtam, mint egy ló, sőt, mint egy egész ménes, bágyadt voltam, alig pihegtem, ilyen időben nehezebb levegőt venni, menni, tenni, megállókon keresztül állni, kapaszkodni a kanyarokban, védeni a pocakomat a lökdösődéstől. Esetleg azzal megindítottam volna t. embertársaimat, ha a nyakukba hányok éspervagy ájulok, passz. Tudom, hogy nem éppen bűbájos dolog részemről, de csúnyaságok széles repertoárját kívántam a közönyösöknek-közömbösöknek és ezzel egész jól eltereltem a figyelmemet a sajgó lábamról, a feszülő alhasamról és a légcserém nehézségeiről. Ülőhelyért meg nem fogok kuncsorogni.
Úgy éreztem, negyvenpercnyi Tirpákia után muszáj meghallgatnom a sarj szívhangját, az biztos lenyugtat, plusz bíztam abban is, hogy Á. (a védőnőm) lefordítja nekem orvosiról magyarra az AFP-s leletemet és a laborpapíron becsillagozott részeket. S lőn, ez történt. Á. az a típusú ember, akire fel tudok nézni, mert szakmailag és emberileg is meggyőző. Cirka egy órán át beszélgettünk mindenféléről, például a laboreredményeimtől kezdve a felesleges vizsgálatokon át a kismamák / anyák társadalmi helyzetéig - kisimult homlokkal tértem haza. Azt hiszem, semmi nem menti meg Á.-t attól, hogy nagyon megkedveljem. Abba most nem megyek bele, hogy terhesként még inkább azt gondolom, A Kismamának / Az Anyának baromira nincs becsülete és támogatottsága ebben az országban, mert csak az egekbe szökik a vérnyomásom, inkább elmondom azt, hogy minden értékem tökéletes, a hízásom mértéke is, úgyhogy eme pszichés szakmai behatásra szerda óta nem érzem magam partra vetett kósza bálnának. Egyelőre vashiányból is jó vagyok, még csak mostanában kezdenek elfogyni a tartalékaim. Természetesen a szívhanghallgatás volt a szeánsz csúcspontja. Névnélküli Ivadék kezdetben hihetetlen cseleket vetett be annak érdekében, hogy még véletlenül se lehessen elkapni a szívdobogását, pusztán azt hallottuk, hogy suhan el a vizsgálófej elől. Vizuálisan abszolút az a kép ugrott be, ahogy a cápás filmekben itt-ott felbukkan Az Árny, de csak a víz porzik utána sejtelmesen, semmit nem lehet látni. Amikor Á. egy pillanatra kiment a szobából, megkértem a cápakölyköt, hogy légyszi, csak egy pici szívhangot mutass anyádnak. A gyerek szót fogadott, közelebb úszott a köldökzsinórhoz és annak biztonságos takarásában engedte, hogy a vizsgálófej befogja a szívdobbanásait. Szokásomhoz híven egyszerre nevettem és könnyeztem. 
Holnap ultrahang, azt hiszem, nem festem ki a szememet.

6 megjegyzés:

mariann írta...

Szia,Csibike!
Már nagyon rég olvaslak zúgban,még a baba elotti idokbol,szerintem kb.2 éve,vagy tobb.
Tudod,mindig nehéz eloszor megszólalni valaki blogjában,de ezt most nem tudom szó nélkul hagyni:)
Ezt a mondattoredéket:"a víz porzik utána".:):):)
Ezután majd írok surubben,ha nem bánod.:)

dorw írta...

tudom, hogy ez nem fog vigasztalni, de az "ülőhely a bkv-n" témában hasonló tapasztalataim vannak. majd' 30 hetes vagyok, és eddig már 5-ször adták át a helyet. és igen, előfordult, hogy elbőgtem magam nyílt színen a fáradtságtól és a levegőtlenségtől gyötörten, és akkor sem állt fel senki. én meg csak ilyen kis lúzer vagyok, hogy nem követelek ülőhelyet, mert bízom az emberek jóérzésében. lehet, hogy leszokom róla.

a védőnőd fajának egy ritka példánya lehet, mázlista vagy. :)

Loihi írta...

Még a jó öreg BKV-s korszakomban a HÉV-en engem a 8. hónapban felszólított egy középkorú "hölgy", hogy adjam át a helyemet. Akkora volt a hasam, mint a Himalája. Mivel nem vagyok veszekedős fajta leszálltam, majd elbőgtem magam.
Tényleg szerencséd van a védőnőddel! :)

kisvirág írta...

Nem akarlak elkeseríteni, de később sem fogják nagyobb lelkesedéssel átadni a helyüket az emberek. Nekem is ez a tapasztalatom. Akikre viszont számíthatsz, azok a kismamák. A kisebb pocakú mindig átadja a helyét a nagyobb pocakúnak. Ez van. :(

Névtelen írta...

BKV top-sztori: utolsó idős terhesként egy mellettem álló idős néni felállított egy utast,a "VALAKI ADJA ÁT A HELYÉT A KISMAMÁNAK!" felszólítással... Csendben tiltakoztam,hogy,ááá, már megszoktam, de nem engedett és leültetett...
Csőri

csibike írta...

Attól én sem féltem, hogy mindenki nekem akarja majd átadni a helyét, csak valahogy feltételeztem némi jóindulatot az emberek részéről. Javíthatatlan idealista-optimista vagyok :)

Marianna: Szia, nem kapkodtad el a kommentelést :)
Önkényesen társítottam a kettőt, így jött össze az a kép, ami bennem volt.