2010. szeptember 24., péntek

A kismamaruha pszichológiája

K. barátnőmtől kaptam egy mélybordó tunikát, egyszerűen gyönyörű, ebben az őszies időben istennőként tündökölhetnék benne. (Persze, húznék alá valami felsőt meg nadrágot.) Igen, tündökölhetnék. Ha. Ha nem az lenne vele is a bajom, mint a kismamaruhák túlnyomó többségével: nem áll jól nekem, mert valahogy lóg rajtam az egész, pedig minden terhestartozékom megvan ahhoz, hogy a megfelelő helyeken kitöltsem. És tulajdonképpen ezért van tíznél kevesebb kismamáknak gyártott, igazi terhescuccom. Ezért is. 
A hasam már a tizedik-tizenegyedik hét környékén domborodott, nem tűrte a szimpla szoknyát-nadrágot, úgyhogy lelkesen és teljesen gyanútlanul átléptem egy kismamabolt küszöbét. Nem kellett volna. Ha B. nem jön el velem vásárolni, beleesek az önutálat legsötétebb bugyraiba. (Miatta lett nagy a hasam, a seggem és a mellem, az a legkevesebb, hogy az egekig magasztalja csodálatos idomaimat, miközben csinosabbnál csinosabb kismamaruhákban pózolok előtte.) Naivan hittem abban, hogy léteznek csinos kismamaruhák, hiszen másokon láttam olyat, meg a nő nő marad a terhesháj alatt is, eszembe sem jutott, hogy a terhesdivat valójában az ormótlan sátorruha eufemisztikus megnevezése és mázli (éspervagy sok pénz) kell a jobb darabokhoz. Ott szakadt el a cérna, amikor az eladónő az ötödik nagyobb méretet hozta ki ugyanabból a farmernadrágból - és már az első, ami nem akart a fenekemre jönni, XL-es volt. Lélektani k.o. a javából, és tényleg csak azért nem bőgtem el magam az M-es alkatommal és a domborodó hasammal, mert B. azzal vigasztalt, hogy nem az én terhestestemmel van baj, dehogy vagyok vágóhídkész dagadt sertés, nem, nem vagyok az, ha ő mondja és ezt a hülyeséget hagyjam abba, és nézzem csak meg, a legutoljára felpróbált farmernél is mintegy tizenöt méternyi anyag fodrozódik comb és boka között, szar a fazon, ennyi, majd máshol találunk jobbat. Találtunk. Nehezen, de találtunk.
A kilenc hónap alatt nem jártam túl sok kismamaboltban, ugyanis meglehetősen kevés van belőlük. A szabászok (biztos pasi vagy gyerek nélküli nő) nagy része fűz valami masnit a sátorponyvába vagy krumplis zsákba, oszt' nesze neked divatos kismamaruha, hiszen előbb-utóbb úgyis merő mell és far és has leszel, minek neked szexi ruha, nem igaz? A fazon általában gáz. Értem én, hogy ez nem a fekete minibe bújtatott áramvonalas test ideje, nincs olyan, hogy A Végzet Terhes Asszonya, de azért hadd burkoljam nagyjából csinosba a gyerek otthonát. Egyszer betévedtem a C&A kismamaruhái közé. Hát, volt ott fekete ruha, meg barna... meg fekete ruha... és szürke... meg fekete ruha. Ja, és még... fekete ruha is. Emós kismamáknak maga a földi paradicsom, én szívem szerint eret vágtam volna a gyártón. Nyilván nem a terhescicim és a terhescsípőm vagy a terhesfenekem az esztétika csúcsa, viszont pont a terhes nő lelkét kellene cirógatni finom anyaggal, jó fazonnal, az árcédulán pedig barátságos mennyiségű nullával. A kismamaruhákban egyetlen dolog varázsolt el: a spéci, gombokkal állítható derékgumi. Ilyen miért nincs a nemterhes cuccokon? 
Az anyag szintén borzalom, a legtöbb boltban tömény műanyag. Nyári harminc fokban megdöglesz vagy megdöglesz? És az is meglepett, hogy az egyre terebélyesebb tejcsárdát szinte lehetetlen százszázalék pamutba gyömöszkélni, mert alig kapható olyan, holott a terhes nőről gyakran szakad a víz, még a Vichy hiperszupermegatuti izzadásgátlója is befuccsol. Bevallom, spéci terhesbugyival nem próbálkoztam, egyrészt gyerekkoromban az apai nagymamám pl. szülinapomon ilyesmi, ejtőernyőnek is beillő alsóneműkkel tiport a lelkembe (nem gonoszságból, náluk falun ilyen volt A Bugyi és úgy gondolta, ötven évvel később még mindig ilyen A Bugyi), másrészt szeretnék még gyereket B.-től, nem akartam egy életre impotenssé tenni a nagymamás páncélzattal. Fehérneműügyben azt is rosszul viseltem, hogy az egyik boltban pasi eladó ecsetelte a szoptatós melltartó előnyeit. Borzasztó viccesen hangzott a szájából, hogy szoptatós melltartó, lecsatolható, kosárméret. Tudom, ez az én dilim, de nekem ne nézze meg hímnemű eladó, hogy bevág-e a mellem alatt a melltartó vagy sem. 
Pár akciónál belestem a Brendonba, hátha, hiszen a katalógusban olyan remekül néznek ki a modellek. Persze, mindegyik az a típusú terhes modell, aki negyvenöt kilósan megy szülni, és semmit nem hízik nyakra, hátra, felkarra. A brendonos cuccokról annyit, hogy szarul áll rajtam az összes, úgy látszik, soha nem voltam elég terhes hozzájuk. Kezembe akadt olyan darab is, amiből egyszerre négy helyen ficcent ki a mellem. Igen, szoptatós hacuka, és mint ilyen, elvártam volna tőle, hogy kizárólag szoptatásnál buggyantsa ki a tejes egységeket. Aztán egyszer tőlem zengett a fél Brendon, mert B. is jelen volt a ruhapróbánál és egy fehér felsőre azt mondta, hogy ez olyan szűzies - nekem meg a fehér felső alatt kerekedett a hét és fél hónapos pocakom. Ühüm, ekkora hassal valóban én vagyok a testet öltött szűziesség. Nagyon kellett röhögnöm.
A kismamaruhák ára szintén nevetséges. Mondjuk, nem volt túl sok kedvem kacagni, amikor vettem egy melltartót és két könnyű nyári ruhát, hogy a harmincöt fokban legalább egy kis levegő hűtse a bálnatestemet, és ez a három semmi kis anyagból álló cucc durván sokba került. Tényleg nem értem (dehogynem, csak játszom a tudatlant), miért háromszor-négyszer olyan drága egy kismamaruha, ha ugyanannyi anyag van benne, mint egy normál ruhában. Csúnya, csúnya, csúnya üzletpolitika, és akkor még a cukimuki játékok, szükségesnek mondott babakényeztető izék, tündibündi bébirucik himalájai magaslatokat súroló árairól még nem is beszéltem. Tény és való, alapjáraton nem gyakran terhes a nő, a bababizniszben mindent egy lapra kell feltenni. 
Nos, a kilenc hónapot úgy oldottam meg a tíznél kevesebb kismamaruhámmal, hogy a terhesnadrághoz és -szoknyához normális boltban vett normális felsőket hordtam/hordok. Érdekes, ezekben sokkal kevésbé érzem terhesnek magam, mint az igazi kismamacuccokban, ez ilyen pszichés beütés lehet nálam. Semmi XL. M, aztán L és még most is L. Potom pénzért, azaz pl. tízezer helyett kettőezerötszázért. Csinos, kényelmes, pamut. B. szerint szexi, ahogy követi az idomaimat. És ez a lényeg. Ja, meg az, hogy terhesen egy kiadós ebéd után legálisan feszülhet rajtam a ruha - nem kell behúzni a hasamat.               

8 megjegyzés:

Macsek írta...

Csibe,
van ilyen gumis-szűkítős cucc nem-terhes ruhákban is... konkrétan a jobbféle gyereknadrágokban és szoknyákban.. :D:D:D
Nekem is két terhesnadrágom volt, meg két terhesszoknyám és egy teszveszről lőtt halásznacim. Ennyvalódi terhescuccal terheskedtem mind a 3 alkalommal.. :)) Felsőügyben nálam is dettó ez a helyzet állt fenn. És van olyan darabom, amit most, nemterhesen még mindig tudok hordani! :))

Szeri írta...

Nekem van kismama boltot üzemeltető barátnőm. Nagyon jó cuccokat lehet ott találni:) De én is csak nadrágokat vettem ott, meg melltartót (szoptatósat), mert egyébként normál tunikákat hordtam:)))))))) Az ár horror, mint a baba és gyerek cuccok is általában, arra apellálva, hogy ezeket úgyis meg kell venned....
Én 1 farmert, 1 bársonynacit, 1 szövetnadrágot, 2 melegítőgatyót és egy felsőt vettem. Tippelsz mennyiért? Volt 20% kedvezményem...

Magdaléha írta...

Szia!
Nem olvaslak régóta, úgyhogy nem tudom mi lenne a hozzáállásod, de esetleg ajánlom figyelmedbe a turkálókat és börzéket. /csak mert vannak a turkálómániások -mint én- és a turkálóba soha be nem menők: mondom mindezt rosszindulatú él nélkül :-)/.
Szuper kismamagöncöket lehet kifogni. Például színeseket is :-D
A baba és gyerekruhák ára pedig a barátságosnál is jobb.
Nálam ez úgy volt, hogy az első szívroham az esküvői előkészületeknél ért, majd a második a babavárásnál, a sokadik meg akkor amikor a három gyerekem kinőtte az összes ruháját is cipőjét. Szóval legyen erős a te lelked :-D
jó egészséget, és hamarosan jó babázást Neked!

Nóra írta...

Szia Csibike! Én a felsőket szintén normál üzletben vettem és turkálóban.Sokkal jobb darabokat kaptam.Egyébként sem kell már sátor alá rejteni a pocakot,legyen csak büszke rá egy kismama, akárhány plussz kilóval is.Én pl. bögyösebben és farosabban éreztem magam csinosabbnak, nőiesebbnek,mint most szoptatástól(amit nagyon élvezek) megfogyatkozva. :)
A gyerekruhákat meg tényleg nem érdemes drága üzletekben megvásárolni,mert turiban potom pénzért ugyanazt megkapod,sőt néha jobbakat.Ha nem szeretsz turiba járni, van internetes turi is: www.ruhafalva.hu. Nagyon jó cuccok vannak, csak hamar elkapkodják.

Lepkevár írta...

Csatlakoznék az előttem szólókhoz: én is a turikat ajánlom.

Amúgy az írásaid alapján nekem úgy tűnik, hogy okos csaj vagy, és nem fognak megvezetni semmiféle agyafúrt üzletpolitikával, mint úgy általában az első gyerekeseket. :)

dorw írta...

tehát nem kerested meg a kismamás varrónőt. ő occsóért és nagyon klasszul varrt nekem 3 nyári nadrágot - én azt nem találtam - meg egy inget, mert elcsábultam az anyagától. :P (és mondta, hogy szerinte mi áll jól, mi nem, változatott a fazonon, stb...) én 1 nadrágot vettem a cundában februárban - megjegyzem: drágán, és áprilisra a comb részén elől vörösesre (!) kopott az amúgy sötét szürke anyag, májusra meg reménytelenül szétfoszlott pár helyen a szövet -, a többi ingemet én is a normál konfekcióból szereztem be. ja, és harisnyával együtt, a 2 melltartót kivéve 6 kismama ruházati cuccom volt.

csibike írta...

A turkálókat nagyon kedvelem, a legjobb nemterhes gönceimet túrtam :) Kimondott kismamadarabokat viszont nem találtam.

dorw: Jól rémlik, hogy őt én ajánlottam neked? :) Addig készültem lélekben a nagy utazásra a város másik végébe, hogy közben közelebb találtam egy-két szimpatikus kismamacuccot és mivel gyorsan kellett valami könnyű az ötven fokban, megvettem, B.-nek pedig szóltam, hogy a következő terhességet is nyárra időzítsük, így behozza az árát :)
A kismamaharisnyáról csak annyit, hogy az első hordás alatt kilyukadt...

Lepkevár: Az biztos, hogy nem én vagyok a megvezethető kismama/anya mintapéldánya :)

Magdaléha: Szia itt! Köszönöm szépen. Találtam egy gyerekruhás turkálót, ami egy-két év múlva nagyon hasznos lesz, viszont pl. a kamaszévektől már most tartok kicsit - sok kaja és sok ruha... :)

Nóra: Én sem vagyok pocakrejtegetős :) A formátlan lebernyegek szerintem a duci kismamáknak sem állnak jól.

Szeri: Ezért is szerettem volna nyáron babát várni, télen sokkal nehezebb lett volna megoldani pl. a cipőkérdést is :)

Macsek: Igen, a terhesen hordott felsőim nekem is olyanok, hogy nem tágultak ki, nemterhesen is simán felvehető mind :) Max. majd nosztalgiával nézek a tükörbe, hogy ahh, ezt szülés előtt egy héttel még hordtam.

Sarasvati írta...

No latom mar minden bolcselletet elmondtak masok... talan meg annyit, hogy kismamafarmert egyet vettem egyet meg atszabtam sajatbol... mondanom sem kell melyik volt a kenyelmesebb, ugye? Szopismelltartoval remelm nem furodtel be.. nekem semmit de semmit nem nott a mellem 41het alatt, aug13-rol 14-re viszont gigantikusak lettok, igy eleg rosszul jartam volna ha veszek elore mellfeket...
Ja es eljenek a turik :) plane mer nem csak az aktialis divatszineket tartjak :S