2010. november 21., vasárnap

Főszerepben a hordozókendő

A héten volt egy olyan pillanat, amikor úgy éreztem, másfél hónapig bírtam, kész, most már nem élhetek tovább a kozmetikusom nélkül, és tudom, hogy azért kaptam vérszemet, mert a szülés utáni harmadik nap estéjén sikerült itthon hajat mosnom: B. a kád elé rakta az egyik összetekercselt polifoam matracot, én nem túl kecsesen, cirka mint egy térden lőtt orrszarvú, rárogytam és belehajoltam a kádba, B. pedig víz és sampon segítségével tisztára varázsolta a hajamat, majd hatékonyan közreműködött a feltápászkodásomban. A császársebet nem arra tervezték, hogy térdelgessenek és hajolgassanak vele (a kórházban csodámra jártak a dokik-nővérek, hogy milyen kunsztokat művelek szülés után hét-nyolc órával), csillagokat láttam a fájdalomtól. Hajmosás után büszkén feszítettem a turbánom alatt, mintha legalább egy kamiont húztam volna el, foggal. Aztán lett hordozókendőm és tudtam, ilyen fitt és mobil állapotban semmi nem tarthat vissza, végre eljutok kozmetikushoz. (A következő fajsúlyos projektem a fodrász lesz.) A szoptatással és az esetleges bömböléssel úgy voltam, hogy nem agyalok rajta, ha kell, majd megoldom valahogy, a szemérem a gyerek születése alatt és után kiveszett belőlem, bár annyira nem, hogy egy szál mellben szteppeljek a Ferenciek terén. A Blahán és a négyeshatoson csak kicsit rettegtem a tömegben, mert Andrisból semmi nem látszik hátulról - egy nő lassan sétál, piros izémizé verdesi a térdét, lökjük meg nyugodtan, mérnemszedialábát. A villamoson és a metrón mindig kaptam ülőhelyet, a rám kötött gyerek meglehetősen egyértelmű, most már nem lehet félrenézni, mint a nyolc és fél hónapos terheshasnál, hogy jajj, a spiné biztos kétpofára tömi a Lay's csipszet a Barátok közt alatt, azé' ilyen kövér. A helyszűke miatt Andris lecsatlakoztatására nem volt lehetőség, a kozmetikus azonban ügyes nő, tizenöt-húsz percig elmolyolt az arcomon ilyen extrém körülmények közepette is, a ded meg békésen aludt. 
Hazafelé jött az, ami a kendős kiruccanások velejárója: Egy idős néni megállított az utcán, hogy tündéri ez a pici gyerek, nem fázik így?, és hogy vigyázzon, kedvesem, nehogy megfázzon ebben a ronda időben. Még mielőtt valaki azt gondolná, hogy egy szál fokhagymaseggben sétáltatom a szóban forgó gyereket, elárulom, hogy rajta volt két-három réteg kendő (megjegyzem, nem az a vékony muszlincsoda), a saját testmelegem, az általam csak macibundának becézett kimenő ruhája (szőrmés-poláros kabát és nadrág), rugdalózó, body, a leendő negyvenhatos lábán bélelt lábtyű, vadiúj hajpihékkel borított fején sapka és a macibunda kapucnija. Nem igazán tengerparti szerelés. Egyelőre ott tartok, hogy barátságosan mosolyogva reagálok az ilyen hozzászólásokra. Még. Mondjuk, ez a néni nem is volt durva, kis madárcsontú, csuparánc mamóka, nem tudtam volna rámorranni, nem úgy, mint a kasszásra a boltban, akinek valószínűleg már az ükanyja is rugalmas hordozókendőbe kötött csemetével kapált a krumpliföldön, különben miért okoskodott volna a vonalkódokat húzgálva? Először kaptam némi kritikus pillantást, hogy érezzem, valami rosszat csináltam, aztán jött a kérdés, hogy nem fáj a háta? Naivan azt hittem, az én hátam miatt aggódik a nő, mondtam neki aranyosan, hogy tetszik tudni, súlyeloszlás így meg úgy, de leszarta a hátamat és a súlyeloszlást, fintorogva bedobta a következő kérdést, hogy nem törik ki a gyerek nyaka? Merthogy ő onnan úgy látja, mindjárt kitörik a gyerek nyaka. Hát, ja, kitörik, bzmg, kitörik, direkt azért hordom így, hogy kitörjön a nyaka, ezt kellett volna belelöknöm az arcába, de mióta Andris van, az agressziómat gúzsba kötik az anyaérzelmek, ebben az állapotban felhergelni se bírom magam, őrület. A határozott, bár agresszió szempontjából rendkívül vérszegény nem, nem törik ki a nyaka válaszom nem győzte meg a kasszás nőt, úgy nézett rám, mint valami elmeroggyant alteranyára, akinek az a legújabb hóbortja, hogy magára kötözi szerencsétlen gyerekét, holott őt is babakocsiban tologatta az anyja, oszt' mégis ember lett belőle. (Oké, de milyen?) 
Persze, a hordozókendő és a nézelődő vagy durmoló Andris pozitív megnyilvánulásokat is vonz, például erős a gyanúm, hogy a fiúk azért szeretnek együtt császkálni, mert így kendővel rém könnyen csajozhatnak. Gondolta volna a kedves olvasó, hogy a hordozókendős apa és fia láttán a nők kilencven százalékának bepárásodik a szeme a meghatottságtól? Egy részük nem is bírja megállni és mindenféle szépet mond, B.-nek meg hízik a mája, pedig a megjátszott távolságtartással pislogó Sir Andrew kapja a bókokat, nem ő. Egyébként B. teljesen rákattant a kendőre és a testén szuszogó kisfiára, és csak azért nem húzunk sorsot, hogy ki hordozza a gyereket, mert hétköznap rajtam van többet. Legközelebb ikreket szülök, ja.

18 megjegyzés:

Nikletty írta...

én ezt soha nem értem meg, oké, hogy pl valaki nem használna kendőt, mindenkinek szíve joga, véleménye... vagy bármi más legyen az, de akkor megbeszélem pl a párommal, de az adott személynek (be)szólni, hát mi közöm hozzá??

Ne törődj velük, a te dolgod, s te gyereked!

Marjann írta...

Nekem is gyengém az apa+baba kombó.. Szerintem olyan cuki. Követelem B.-ről a kendős képet! :)

Unknown írta...

szerintem ezeknek a kedves embereknek,-akik ilyeneket kéreznek- mindegy, hogy kendőben, vagy máshogy szállítod a Dedet... tőlem folyamatosan kérdezték, télen-nyáron!!! és legutoljára magyarázkodás helyett inkább csak annyit mondtam, hogy : De, biztosan... :D:D:D

Lepkevár írta...

Így van ez pontosan, ahogy írod, az én férjem se sűrű zsebelt be egyszerre annyi kedves és elismerő pillantást, mint amikor a gombóc rá volt kötve. :) Aztán egyszer megkapta azt is, hogy még ilyet, mindjárt kiesik az a szegény gyerek! (Akkor kivételesen babakocsiban feküdt.) Ki hát...

Sarasvati írta...

Naugye hogy en megmondtam :DDDDD
Hu en egyszer eljutottam a "nem b+, nem fazik"-ig... de akkor mar 10perc uvltott a gyerek, a fulemen is szatyor logott es meg a hormonok is dultak ezerrel...
Amugy egy egyszeru "de" altalaban megteszi a hatasat... "nem fullad meg?" "de" :) erre altalaban ne tudnak mar mit lepni :)esetleg ajanlom a "majd csinalunk masikat, ha ez megfullad/kitorik a nyaka/stb"-t :) hulye kerdesre hulye valasz...

Ja es hati gyerekkel meg jobban gazolnak at az emberen... :S

Évi írta...

Igen igen Tomi megfulladni szokott a kedves megállítók szerint...a múltkor konkrétan ezt kérdezték,él e még a bugyolálásban...mi lehet a helyes válasz? nem,már nem??????!!!

Én nem is öltöztetem túl a kendőbe hiszen az plusz 2 réteg:kendő és a kabátom,így csak sapkát,tutyit szoktam ráadni pluszban.

Csigamami írta...

Nálam a sztenderd, nem is kérdés hanem kijelentés (felkiáltás) volt mindig a : Jajj hát megfullad az a gyerek!!!
Mára a Mandukából, amiből kilóg ( 4 hónapos kortól tudom ajánlani, a kednő után a legkirályságosabb találmány überhaupt!!!), szóval, ezzel általában tőből töröm ki a lábát, kitöröm a nyakát, jajj nem kényelmes az neki (megjegyzem ha valóban nem pásszol, úgy ordít, hogy MAgyarországon is hallják), meglátja kedves kettőbe törik majd a háta (enyém), micsoda csodabogár, ez meg mire jó, csak, hogy a krémből válogassak... Az Apa, gyerek, kutya kombó a tuti... Azt, hogy én ott sétálok kézenfogva!!!! mellettük, pont leszarják a fxxxra éhes puncik. (bocsánat), de néha még az én határaimat is képesek túllépni.
Pl. hello - R. nek, de cuki a kutyus, mennyi idős a kislány?! és hogy neki is van ám kutyája, nem sétáltatnák e egyszer együtt... Mire R. köszönöm a feleségemmel szoktuk, és ilyenkor vesz észre először a baromarc, iszonyat szemrehányó arcszerkezettel, hogy mégis mit gondolok, lehalásztam az Ő zsákmányát... ésatöbbi... (és nem vagyok féltékeny típus)

Csigamami írta...

Ps.: egyébként a pasik is tudnak orcátlanok lenni :o) Pl.: van táncon egy srác (egyedül járok, R. botlábú), s mikor múlt héten mondom, hoghy sajna mennem kell, mert az apja nem bír a gyerekkel, le kell fektetnem, megkérdi, hogy Őt mikor dugom ágyba.... :o) kész...

dorw írta...

"sajnos" enyémgyerek már akkora, hogy a kendős határokat feszegeti. :(
ha tudna valaki arról felvilágosítani, hogy egy 9 kilós gyereket hogyan lehet rugalmas kendőben, pocsék derékkal megverve relatíve kényelmesen hordozni, azt nagyon megköszönném! :)

csigacsont írta...

Amikor kendőzünk, és megkérdezik, hogy "Nem fullad meg?", akkor a "Már nem." válasz hihetetlen rövidre zárja a további kommunikációt. :)

Csigamami írta...

Dorw: Manduka.

Sarasvati írta...

Dorw: sehogy... jo minoseigu szovott kendo, vagy szinten jo minosegu csatos hordozo (pl manduca ;) De mar ezekben sem elol :(
Mondjuk azert megvan annak is a romantikaja amikor az ember lanya erzi hogy egyszem gyermeke ugy lebukta a hatat h mar a bugyijaig lefolyt :DDDD de nehez atzokni... Hos vagy h eddig birtad elol...
((van ksipetest egy bolt ahol a legolcsobb az M betus csatos hordozo tudtommal))

Sarasvati írta...

hopp szegeny meitaj-t kifelejtettem :) allitolag az is jo nagyon, de meg nincs tapasztalatom. Kinek kinek tetszese szerint :)

pipacs írta...

A hordozóhoz nem tudok hozzászólni, nekünk nincs. Viszont a kéretlen tanácsokból jut elég. Múltkor én is megkaptam, hogy a gyerek úúúgy meg fog fázni és csodálkozok is magamon, hogy még mindig intelligensen tudok reagálni. Ki tudja meddig? :D

Csigamami írta...

a Mai Tai nekem nem jött be, attól fájt a hátam. Megmondom őszintén, hogy Manducával még mindig gyakrabban van elől, mint háton. S nem fáj a hátam...

dorw írta...

ajajj... 4 hónapos a lurkó, még nem kötném a hátamra. ráadásul nagyon fontos neki a szemkontaktusunk, így valószínűleg ez a későbbiekben sem fog menni.

Sarasvati: kispesten merre van az a bolt? (történetesen ott lakom. :) )

Andi írta...

Ha nem a fázással, nyakkitöréssel lenne a gond, akkor jönne az ugye kislány (csupa kékben), illetve az ugye kisfiú (rózsaszínben). Az enyémnek babakocsiban is tört már ki a lába, valamint nem lehet róla eldönteni, alszik-e vagy nem. Szerintem ez se más, mint a hány óra van kérdés, mikor valaki beszélgetni akar, de irtóra nem tudja, hogy fogjon hozzá. A hordozást 10,5 kg-nál hagytam abba.

Sarasvati írta...

Dorw: keresem a linket... aztan a blogod hatha van ott melcim :D
mai napom athatja a kereses :)

Nem akarok itt reklamozni :)Allitolag ijeszto a hely... de penz beszel ugye.