2010. november 13., szombat

Vankendőm, vankendőm, vankendőm!

Nagy jóság a rugalmas hordozókendő és az még nagyobb jóság, hogy Sarasvati kölcsönadta az övét, ami piros (piros!), sőt, beavatott a kötözés rejtelmeibe, a kisfia pedig hősiesen tűrte a próbababa szerepkört. Azt hittem, nagyon hülye leszek a kendőhöz (és többen is azzal riogattak, hogy tanfolyam nélkül nem lehet használni), de csak kétszer kellett megmutatni, hogy tudom elöl hordozni a fiamat. Csütörtök óta szerelmes vagyok a piros hordozókendőbe és nem bírtam ki, még este sikeresen magamra applikáltam ezt a sokméternyi anyagot és Andrist, így mentünk le az apja elé. Úgy szerettem volna, ha odajönnek hozzám az emberek és gratulálnak, hogy jé, sehol egy gordiuszi csomó, és milyen ügyesen megkötöttem a kendőt, és milyen ügyesen beleraktam a gyereket, ez aztán a remek munka, csibike, de valahogy senkinek nem jutott eszébe, holott egész kis lényem szomjazta a dicséretet. Határozottan úgy láttam, Sir Andrew jól fogadta a számára ismeretlen helyzetet. Egy percig méltatlankodva nyöszörgött, mert micsoda dolog, hogy ilyen piros izébe teszem a karom helyett, aztán megnyugodott, hogy ja, ez is anyaszag és anyatest, jól van, úgyhogy bealudt és azóta is ezt csinálja: még ki sem értünk a lakásból, már önfeledten szunyál, szóval, csókoltatom a kendő ötletgazdáját. Tudom, hogyha hordozókendő, akkor anya-gyerek kötődés meg minden, de nekem ugyanilyen fontos a szabad mozgás is, hogy könnyen és gyorsan A pontból B pontba jutok, ugyanis a babakocsi kizárólag B. izomerejével együtt használható. Én nem bírom megemelni úgy, hogy a gyerek ne csúszkáljon benne, hozzá nem köthetem a cápát, a lépcsőn meg van ugyan spéci lejáró, de azt olyan valaki tervezte, akinek nincs se gyereke, se babakocsija, se agya, teljesen használhatatlan, így ha B. itthon van, a sarj babakocsiban levegőzik, minden más alkalommal hordozom. B. egyébként lelkes apa, a múlt hétvégén már a lakásban elmarta a babakocsit gyerekestül, és utána egy kicsit sem tolhattam a piac-bolt-séta másfél órája alatt, ott kutyagoltam a fiúk mellett. Remélem, ma legalább öt percet engedélyez, csak az íze kedvéért, nem nőhet fel úgy a fiam, hogy nem tologattam babakocsiban.  
A kendőhöz még annyit, hogy a felcsigázásért ezer köszönet dorwnak, a megerősítésért a kommentelőknek, a kendőért és a betanításért meg Sarasvatinak és Vejkének. És világbéke, természetesen.

21 megjegyzés:

Béb írta...

Én is hordkendős mama szeretnék lenni. Valahogy annyival szimpatikusabb.
Pl. el se tudom képzelni, hogy babakocsi jobb kézben tiszta izomból, kutya bal kézben tiszta izomból sétálunk...

RneIcus írta...

ha megadatik még egy gyerkőc, akkor én is szeretnék egy ilyet :)
De légyszi, kérek szépen képet!

Aliana írta...

én is tuti szeretnék majd kendőt, már csak azért is, mert eléggé lehetetlen küldetésnek tűnik egyedül babakocsival BKV-zni :)

Pocak írta...

Vááááá, de jóóó! nagyon drukkoltam ezért, hogy megérezd az ÍZÉT :DDD És nagyon ügyes Cápanyu vagy, hogy Sir Andrew-t szépen magadra kötötted :D Nekem is a szabad mozgás volt a lényeg! Sőt, amióta hátra tudom kötni (pedig nincs kézügyességem és nem voltam tanfolyamon) azóta nem is volt babakocsiban a gyerkőc.

Csapos írta...

Igen, én is szeretnék képet... :D
teide

Névtelen írta...

húha, még arról is szívesen néznék képet, hogy hogyan kötitek fel?
Érdekelne, de kevés infom van róla.

Nikletty

Névtelen írta...

Bocsi az off-ért, de mi a különbség s ezt mért jobb mint a kenguru fajta???
Teljesen laikus vagyok, infohiánnyal...
Hátha válaszoltok...

Nikletty

Sarasvati írta...

Kendozni akarok kerjetek szakavatott tanacsot heogy kakit vegyetek aztan ne legyen jo elmeny a kendozes!!

Csibi: igazan buszke vagyok Rad! Ill ratok :) Varrd ki a veget amikor B majd nem csak babakocsit toloatni de kendozni is akar. Vagy akar maganak egy csatos hordozot :DDD

Nikletty: a kenguruban log a laba es log a egesz gyerek. kendoben a mama testehez "szorul" a gerincenek igy van egy egeszseges "C" tartasa (kizarolag befele hordozunk kifele csunya dolog) illetve a labai nagy szeles beka terpeszben vannak, ami segiti a kotott csipot pl.
Kotes fajtak: http://www.zsebibaba.de/hu/koetesfajtak.html

Ha talalok a mikentjerol is kepet akor azt is rakom...

Csibi: itthon jutott eszembe h megbeszelt cuccot itthonhagytam nem is szoltal... meg a kend leirasat is...

Sarasvati írta...

videjo van, ilyenben utazik Sir Endru is :)
http://www.youtube.com/watch?v=AdLBFf_fXFE

Névtelen írta...

Fenykepet kerunk !!
Szeretettel; kis Csabika, es Nagyi Vancouverbol

dorw írta...

igazán örvendek, hogy te is megtapasztalhattad a szabadságélményt! :)
ma voltunk plázulni - nem jellemző ránk - és enyémgyerek kicsit meg is rettent, de aztán felkötöttem a kendőt, bele a srácot, és onnan már kíváncsian nézelődött. szóval a sok egyéb mellett még biztonságot is nyújt a kicsiknek.

(én is áldom ám a Tervező nevét, ahányszor rám kerül a kendő! :) )

Névtelen írta...

Köszönöm a linkeket! :)

Nikletty

csigacsont írta...

A kendő jó, ezt én is határozottan kijelentem. Hasfájós korban ebben seperc alatt elcsendesedett, most meg már nem alszik el rögötn, ha ebben megyünk sétálni, hanem nézelődik a lányka, hiszen így mégiscsak többet lát a világból, mint a babakocsiban, hanyatt fekve.
Szóval tényleg nagy találmány ez! :P
És képet a kendősCápáról! :)

Sarasvati írta...

Es a lejobbat elfelejtettem. Elol gyereket lehet olelegetni :) meg nagyokat cuppogni a buksijan, meg simizni a talpat meg a feneket :)

zebrina írta...

Én is ki akarom próbálni majd az unokáimon, ha lesznek. :)

Névtelen írta...

Én meg majd a saját babukámon ;)

Nikletty

Névtelen írta...

:DD Tudnak valamit az afrikai nèger asszonyok, ugye? Olyan èdesdeden alvò gyerekeket, mint az ò kendòikben, nem sokat làtni, mialatt az anyuka magot klopfol, hajladozik, stb.
Nemrèg utaztam a vonaton (olaszorszàg) elòttem tekerte be egy nyugatiasan òltòzkòdòtt nèger anyuka a gyerekèt egy ilyenbe, tisztàra leesett az àllam, mekkora termèszetessèggel ès hozzàèrtèssel csinàlta..Van mit tanulni..:)

Évi írta...

Én is kendőzök és imádjuk,én mert kényelmes,boltba,postára stb.ebben ugrunk le,Tomi pedig nagyokat alszik benne!

Lepkevár írta...

Nincs is annál jobb, szabadabb, kényelmesebb dolog! Nálunk a babakocsi hónapok óta magányosan porosodik, eszembe sem jut soha, hogy elő kellene venni. Így mindenkinek jobb.

csibike írta...

A kendőnek csak egyetlen hátránya van, nagyon melegítjük egymást a gyerekkel :)

Sarasvati írta...

Csibike szerencsere a tel jon nem a nyar :) epzeld el mindezt 40fokban :) na de ajd akkorra beszerzunk egy szeeep ez kendot :D