2010. december 7., kedd

Két hónap, két oltás

Hulla vagyok, ma már nem írom meg a hófordulós bejegyzést, pedig az oltásos mizéria helyett inkább arról mesélnék, milyen kis zsivány lett Andris a második hónap végére. A védőnőm a terhesség alatt említette, hogy majd felugranak a dokival és itt nálunk adják be Andrisnak a két aktuális oltást, mert maradjon csak az ismerős környezetben, ráadásul a bántás után rögtön megszoptathatom. Ahhoz képest, hogy a mellkasomon-karomban kivitelezett jóízű durmolásból felébresztve vadidegen valakik váratlanul kétszer is combon döfték egy-egy tűvel, Andris egész jól viselte az oltást. Szurkálás közben simogattam és vigasztaltam, alig sírt, utána meg aranyosan elnézelődött a hordozókendőben, amikor kikísértük anyut a buszmegállóhoz. A doki elfelejtett szólni, hogy bár a betegtájékoztató nem írja, keserves sírás lehet az oltás mellékhatása. Andrisnál ez olyan este hat körül kezdődött, másfél órán keresztül nem bírta abbahagyni, a fájdalomcsillapító kúp meg lassan hatott. Szopni nem akart, ringatás közben is csak pár percre csendesedett el. A karomban aludt el, feküdt rajtam, mint egy kimerült kisbéka, fejét a szívemre hajtotta. Álmában még úgy egy-másfél órán át szipogott, belőlem most folyik el a hidegvér utolsó cseppje, kezd felakadni a szemem a fáradtságtól. Nem vesztettem el a fejemet, mert meg kellett nyugtatnom a fiamat, hogy igen, fáj, de el fog múlni, és hogy biztonságban van, nagyon szeretjük, vigyázunk rá, a sírását azonban még mindig tisztán hallom a fülemben, a sírástól kivörösödött és forró arcán csorgó könnycseppeket sem felejtem el hamar. Mostanában nem könnyű a kisbabák élete mifelénk, az a helyzet, a szülők szívére is ráfér némi borogatás. 

P.S.: Légyszi, írjatok véleményt, tapasztalatot a rota elleni oltásról, egyelőre gőzöm sincs, oltassam-e a gyereket vagy sem, annyi biztos, hogy a dokinő erősen szorgalmazza. Az egy dolog, hogy pénzbe kerül, jobban zavar, hogy csak egy a kismillió hányós-fosós vírus közül, nem tudom, így van-e értelme. Köszi.          

19 megjegyzés:

Unknown írta...

Kedves Csibike, erre a kérdésre fogsz kapni hideget-meleget is... :-) Magam részéről oltás ellenes vagyok és a gyerekeimet is ebben a szellemben neveltem fel - az akkori gyerekorvosunkkal egyetértve. Mondhatom, hogy jól tettem, mert max. néha kapnak meg egy-egy náthát (kopp-kopp... :) ) Ha mindent beadatnánk nekik, amit javasolnak/reklámoznak, felnőtt korukra az immunrendszerük szépen taccsra is lenne téve. Számold össze azt is, hogy nekünk felnőtteknek is mennyi oltást ajánlanak, ezzel kapcsolatban ugyanez a véleményem. Engem pl. a h1n1-es "hiszti" is hidegen hagy. A híradásokon pedig egyenesen röhögnöm kell, mert ha véletlenül meghal valaki egy-egy ilyen betegségben (egy az X ezerből), azt három napig mondja a híradó. Ilyen alapon autóba sem szabadna ülni, mert baleset is történhet... és még sorolhatnám. De nagyon hangsúlyozom, hogy ez csak az én véleményem, ebben tényleg mindenkinek magának kell dönteni. Gondolom most sokat segítettem... :-)

Évi írta...

Mi nem adattuk...pontosan,1 a kismillió fosós hányós cuccból,a beadási módot se találom annyira megbízhatónak(szájon át,bukik egyet,16 ezer pénz)és nekünk a doki nem ajánlott különösebben.Azt mondta,ha akarom,adassam,de a rota fertőzés se feltétlen annyira komoly,az esetek többségében átvészelik a bébik.De mindenkinek lelke rajta...értem azt is aki beadja-ne ezen múljon...(így agyon én a légzésfigyelővel,van,mert neadjisten...)
Pici Andris,de sajnálom,én Tomim is keservesen sírt,folytak a könnyei,én meg csak ölelem ölelem ilyenkor...

Blabla írta...

Én abszolút oltás-párti vagyok, ezért beadattam a rota elleni oltást, engem meggyőztek, bár az ára tényleg húzós. Influenza ellenit is kaptam még terhesen, és az idén is, amikor még szoptattam. Hiszek benne. Be fogom adatni a Babának a bárányhimlő elleni oltást is. Ez az én véleményem, de olvass utána a neten, és dönts érzésed szerint.
Andris pedig tünemény! És úgy múlik az idő, hiszen "most" született!!! Fél év múlva pedig elcsodálkozol, mennyivel más jellegű gondjai lesznek (fogzás, stb.)! Fel a fejjel, mindig van min izgulni, ezzel együtt kell élni: nekem senki nem mondta, hogy szülés után az aggodalom-érzés is csúcsra tör...

Anita írta...

Szia Csibike!

Mi sem adattuk be, pont azért amit írsz, hogy ez egy a sok közül. Plusz nekem a védőnő feltett egy kérdést. Vajon ha ez olyan durva és jujuj akkor mért ilyen drága? Ha annyira gáz lenne ingyen adnák ugyanúgy ahogy most már a prevenárt. Így én arra jutottam, hogy nem adatom be mert ebben tényleg van valami!
Azért majd írd meg hogy döntesz!
Gyönyörű a kis Andris! Anya szív meg erősödjön, mert még lesz oltás. 4 hósan ugyanennyi. Mi hétfőn kaptuk, hát én is nehezen viseltem....

Nóra írta...

Azzal, hogy véleményt kértél lehet, csak nehezítjük a döntésedet. Egy jó tanács, ha már döntöttél ne olvasgass többet az oltásokról és ne hallgass meg több véleményt, mert annál rosszabb nincs, mintha utána kezdesz el kételkedni, és aggódni azon, hogy vajon jól döntöttél-e. Én nagyon határozatlan voltam és végül a védőnő győzött meg róla, hogy felesleges beadatni a nem kötelező oltásokat,mert ezeken a nyavajákon mi is keresztül mentünk gyerekkorunkban, csak nem volt ekkora hírverés. Én magamat sem oltattam még be soha semmilyen influenza ellen. A homeopátiás megelőzésben hiszek, ezért Oscillococcinumot szedünk már három éve és azóta minden télen egyszer voltunk betegek,kb. három napig. Már adagolom Lilusomnak is.Egyébként az anyatej az egyik legjobb immunerősítő, úgyhogy sok tejcsit kívánok Nektek!

Wattacukor írta...

Sziaó! Úgy gondolom, hogy a kötelező védőoltásokat nem véletlenül találták ki. A KÖTELEZŐeket! Mondom!!! Ezért aztán totál fölöslegesnek tartom a bárányhimlőst, a hasmenős ellenit meg az influenzásat is. Ez utóbbitól anyukám olyan szinten beteg lett abban az évben, mint még soha. Tudom, nem vagyunk egyformák, de ezek ellen tud a szervezet küzdeni. Tavaly ugyan a hini ellenit kértük, azt úgy éreztem, hogy nem árthat, de az alap influenzást hülyeségnek tartom. 3 gyerkőcből eddig egynek volt egyszer egy komoly ilyen hasmenéses dolga, ijesztő volt hogy fél nap alatt eltűntek a 2 éves gyerekemről a hurkácskák. Szerencsére nagyon aranyos orvosunk volt, otthon adta be az infúziót a lyánynak és elég hamar rendbejött. Természetesen a döntés a tied, te érzed. Egyetértek azzal, hogy miután döntöttél, ne olvass többet róla! :)

Loihi írta...

Lencsnek beadattam, bár mi is inkább a természetes gyógymód hívei vagyunk.
Hogy miért adattam be mégis? Mert egy ismerősünk kisbabája esett át a fertőzésen. Folyamatos hányás-hasmenés,mentővel kórház-az ilyen picik nagyon hamar kiszáradnak. Én meg, sokszor egyedül a 3 gyerek mellett el akartam ezt kerülni. Ennyi.

Csigamami írta...

Pont erről beszélgettünk tegnap az egyik ismerősömmel. Egy napon születtek a gyerkőceink, itt a Rotavírus elleni oltást 2 éves korig adják. Eleve mindketten ellene voltunk, vagyis igazibóol meg sem fordult, hogy kéne, csak az ő védőnője erőltetné. Aztán abban maradtunk, hogy felesleges, mert pont ennyi eséllyel kapja meg bármely másik hasmenés-hányás kombit... és nem a vírus miatt szárad ki, hanem a folyadék veszteség miatt, mint bármely másik ilyennél... nálunk sajna kötelező az influenza elleni is... ez van. viszont nem kapott tbc ellen meg mittom még mi ellen sem. Bárányhimlőre sem oltatunk.Csak a kötelezőket kapja.Minden egyes oltás (kötelezők is) csak egy plussz rizikó a babáknak, persze nem kérdőjelezem meg a kötelezők létjogosultságát, de többet nemis kap.
Mindenki döntsön szíve szerint.
Mert azt is lehet mondani, hogy megkapja, an és, attól baja nem lehet, amximum védett lesz...de sajna ez nem minden esetben van így... Nehéz kérdés nagyon, ezért sem agyaljuk túl magunkat, megegyeztünk ebben a kötelezők történetben és ha csak minden egyes oltás után utaána mennék, csak beleőrülnénk....

Sarasvati írta...

hum. en ha lehetne a legtobb kotelezot sem engednem beadatni... remelem a prevenart azert adta be a kedves doki mert kerted, es nem mer anyuka hulye az oltas jo es ugyis ingyen van... (na meg o kapja erte a zset...)

Magdaléha írta...

Szia Csibike!
Szerintem csak nagyobb lesz benned a zűrzavar, miután mindenki jól megírta a tanácsát :-)
De azért én is jól leírom a véleményemet, ha már kérted.
Három gyerkőcünk van, és nem adattam senkinek.
Ugyanis valóban sokféle ilyen fostivírus van. Mi minden évben benyaljuk, családilag. DE CSAK azóta, hogy közösségbe járnak a gyerekek. Pontosabban amióta a legnagyobb elkezdett járni.
Ez ugyanis egy olyan vírus ami ott terjed a legkönnyebben. Cseppfertőzéssel terjed, és ha egy gyerek kidobja a taccsot a csoportszobában, akkor sanszos, hogy többen belélegzik...
Ez számomra a legfélelmetesebb és legundorítóbb betegség. Félelmetes, mert nagyon legyengíti a gyerekeket, megijednek a hányástól, és mindig egy kötéltáncnak éreztem, hogy menjünk e be a kórházba, vagy még nincs olyan nagy vész.
Mindig volt itthon kisbaba, és mindig elkaptuk mi is, a legnagyobb higiéniai intézkedések mellett is. /nyilván veszel levegőt amikor a gyereked rókázik, vagy amikor összefostizza magát, és neked le kell takarítanod./
Ja és undorító mert ennyi gyerek mellett sem tudtam még hozzászokni a szagokhoz...
DE mindennek ellenére nem adattam védőoltást az első eset után, mert a Heimpálos ismerős azt mondta, hogy a rota csak egy a sok közül.
Üdv: Magda

Csapos írta...

Épp a napokban idéződött föl bennem az első ilyen oltás, amikor jó félórát tartogattam a fiamat a karomban, mert annyira sírt, hogy letenni sem tudtam... stb. stb. Engem is nagyon megviselt, de aztán valahogy a következőnél már edzettebbek voltunk mindketten.

Mi sem szívesen szúratjuk meg Ákost, de a rota ellenit speciel megkapta (szájon át), mert hosszas hezitálás után mi is az esetleges kiszáradás miatti félelelmünk alapján döntöttünk.
teide

dorw írta...

kb. Sarasvatival véleményén vagyok én is (és köszi a linket! :))

mi egyedül a tüdőgyula elleni nem kötelezőt adattuk be neki, de ezt is csak a családi anamnézis ismeretében kértük. egyébként a nem kötelező védőoltások egyrészét évente-2 évente meg kell ismételni - pl. bárányhimlő -, ráadásul még az oviban azt láttuk, hogy az oltások után a gyerekek nehezebben jöttek rendbe, mint egy sima barihimlő után.

röviden a véleményem: az immunrendszer azért van, hogy dolgozzon, és nem azért, hogy tétlenül nézze, hogy mi elvégezzük az ő dolgát.
természetesen ha a helyzet úgy kívánná akkor tífusz, fekete himlő, malária ellen is oltatnám a gyereket, de hányós-fosós meg egyéb gyerekbetegségek ellen ne már...

Andrisnak pedig nagy vigaszpuszit küldök, a szüleinek meg egy bátorító ölelést! :)

Tomacska írta...

Ha láttál volna (rota miatti) kiszáradás miatt a kórházban infúziózott csecsemőt, fel sem tetted volna ezt a kérdést. Tudom, hogy többségben vannak a "természetes, majd az immunrendszer elintézi"-pártiak, én mégis azt tanácsolom Neked, hogy oltass.

csibike írta...

Köszi szépen a véleményeket :) Kíváncsiságból kérdeztem és örülök, hogy írtatok pro és kontra is.

A bejegyzés előtt is arra hajlottam, hogy nem oltatok, ezt továbbra is tartom, de van még időm gondolkodni. A doki mondta, hogy majdnem negyvenezer pénz összesen a három adag, ezt gondolkodás nélkül kifizetném, ha minden kiszáradós-hányós-fosós vírus elkerülné a gyereket. A homeopátiás bigyókban nem hiszek, a védőnőm viszont igen, akár meg is győzhet a következő hónapokban, években.
Egyedül a h1n1 ellen oltattam be magamat, mert nem akartam még egy vetélést, most meg a gyerek miatt kértünk egy újabb adagot mindkettőnknek.

Sarasvati: Kértem a Prevenart, a doki megkérdezett, nem szúr csak úgy :)

Sejtettem, hogy rossz lesz látni, ha valami fáj Andrisnak, de hogy ennyire, azt legvadabb álmomban sem gondoltam volna.

Roni írta...

Szia Csibi!

Olvasgatva itt a hozzászólásokat, tényleg van pro-, és kontra. Őszintén megmondom, én a saját gyerekemnek nem adatnám be a rotavírus elleni oltást (ahogy többen is írtátok, csak egy a sok közül, az ára is húzós - bár a gyerekért bármit, DE..) ez az oltás is olyan, hogy a gyerek ugyanúgy elkaphatja a rotát, max gyengébb lesz a lefolyása. Ugyan védőnő vagyok, de nem vagyok se oltáspárti, se oltásellenes. Valaki írta a homeopátiát is. Abban is vannak nagyon jó dolgok,én is alkalmazom, de úgy gondolom, hogy az se megoldás mindenre.
Én, ha a saját gyerekemről lenne szó, két oltást adatnék be: az agyhártyagyulladás ellenit (Meningitec, Menjugate, NeisVac) és a kullancs ellenit (Encepur).

Remélem tudtam segíteni.

P.S: Imádom a blogjaidat. Meg Andrist is! :) Még így ismeretlenül is. :)

vasasvirag írta...

Mi sem adattuk be Máténak a Rota oltást, mert azt mondta a védőnő, hogy nincs értelme, mivel nincs óvodás testvére aki hazahozná, valamint nem szándékozom bölcsödébe vinni majd a gyereket. Ennek ellenére mégis megkapta a fertőzést. 3 hétig volt hasmenése, de ezen kívül még a kedvén sem látszott, hogy valami baja volt. Szerencsére nagyon szeret inni,(na meg szopni is) így nem volt gond a kiszáradással: minden gond nélkül megivott napi 4-5 liter folyadékot. A legnagyobb gond inkább az volt, hogy kicsípte a kaki a fenekét. Nem bánom, hogy nem adattuk be hiszen a szervezete így is megküzdött a dologgal. Az egyetlen támogatás amit kapott az a aC vitamin meg a Protexin Restor volt.

Cuki írta...

Én nem adatok semmit, az okairól nem írnék, mert nem akarom ismételni az előttemszólókat. Viszont annyit "javítanék" ha nem veszi senki bántásnak, hogy az elölt és gyengített vírusokat tartalmazó oltásoktól nem gyengül le az ember immunrendszere, mert az antitest-termelés nem gyengíti, inkább erősíti. Feltéve, ha nem szenved valami akkut betegségtől a szervezet, vagy ha mondjuk nem egyszerre kap meg több ilyet. Ami inkább veszélyes az az oltások vivőanyaga. De mindent összevéve a gyógyszeripar lobbijának tartom a legtöbb nemkötelezőt. Biztos van olyan, ami kötelező lesz pár év múlva, mert a betegséget változnak és az is lehet, hogy ami most kötelező, az már nem lesz aktuális. Viszont nem azért nincs pl gyermekbénulás Európában mert "kihalt" a betegség, hanem mert oltatunk ellene. Fejlett országokban már sok oltás nem kötelező, és ismét meg is jelentek ezek a betegségek. Nem akartam okoskodni, bocsánat, abszolút nem vagyok értője a témának, de ennyit tudok, és nem az internetről, ami mondjuk hasznos, de néha teljesen megbízhatatlan.

Névtelen írta...

Hali, Bocs, hogy ismeretlenül, de kb egyidősek a babáink. Én oltatom, mert a rizikócsoportba tartozik: kis sullyú baba, koraszülött volt. A szájonátosat pedig ugy adják be, hogy 2 órával előtte nem szabad ennie ergo nem bukhatja ki, 2:azért adatok, mert a kiszáradás az ilyen betegeknél k...gyorsan bekövetkezik, és igencsak van, hogy a gyerekedet NEM TUDOD ITATNI olyan gyorsan vagy egyáltalán nem, hogy a folyadékveszteséget ellensúlyozza...
Pár óra alatt kialakulhat kiszáradás...én ezt nem kockáztatom.
Ja meg engem ez győzött meg:
http://www.gyermekbetegsegek.hu/rota.aspx
Ha van ellene oltás, jöhet.
A szervezet sajna nem önvédő minden ellen már!!!!
üdv Patricia

Évi írta...

Mi egyiknek sem adattuk.Kétszer már benyalták mindketten.3 nap alatt túl voltak a nehezén.Nem voltunk kórházban , itthon intéződőtt a dolog.

pusz, Évi