2011. április 21., csütörtök

Játékbarlangban járt a gyerek

Alig szálltam fel a buszra, ami dorwékhoz visz, egyből megszólítottak a mei-tai és Andris miatt. Négyen. Valami lehet az aurámban, mert engem mindig leszólít valaki, és mióta van a cápa, azóta egyre sűrűbben, őt nagyon sokan nem bírják szó nélkül hagyni, se pasik, se nők. Az egyik azt kérdezte, kényelmes-e a gyereknek ez a kendő (nem, bzmg, azért hordom ebben, hogy fájjon neki - a kendőzést már ki sem javítottam), a másik nagyon dicsérte Andrist, meg a hordozásról és a lányáról akart beszélgetni, akinek négy diplomája van, képzeljem el, és a harmadik gyerekét szülte nemrég, pedig azt hitte, szülés helyett a karriert választja, hiszen négy diplomája van, a következő utas a hozzátáplálásról értekezett (almát és krumplit adjak Andrisnak, az a szokás), a negyedik pedig a fiam születésnapját tudakolta, valami ezoguru lehetett, mert a Mérlegre ráncolta a homlokát és sóhajtozott, aztán rátért az unokájára, hogy nehéz beszoktatni az oviba. Azt is kérdezte az egyik nő, hogy sírós gyerek-e az Andris vagy jó baba. Szerintem a sírós baba nem rossz, de ebbe a fejtegetésbe nem akartam belemenni, nehogy a dorwos megállóig benne ragadjak a társalkodónői szerepben. Az áldott jó szívem miatt így is minden kérdésükre válaszoltam. A jóbabázós nő egy megállóval korábban szállt le, mint mi, előtte odajött hozzám és csillogó szemekkel lelkendezett egy sort, hogy Andris valóban jó gyerek, ilyen csodababát még nem is látott. Tény, a fiam nem az a sírós fajta, barátságosan mosolyog és szemlélődik, de hogy emiatt csodababa lenne... Hát, nem hiszem. Az oda- és a visszautat is pisszenés nélkül nézelődte végig, annyira koncentrált, dorwéknál meg belevetette magát a játékbarlang kínálta örömökbe (szőrmés! könyv simogatása, klaviatúrabirizgálás, katicás csörgő rázogatása satöbbi), egy pillanatra sem állt meg. A mai nap tanulsága, hogy a fiam bődületes mennyiségű ingert képes befogadni, és nem fárad el jobban, mint máskor. A sapkája, ami nagy rá kicsit, az úton többször megzavarta a világ tanulmányozásában, így állandóan letépte a fejéről, amikor a szemére csúszott, és volt olyan is, hogy nem látott tőlem valami nagyon izgalmas dolgot, ezért megpróbált arrébb tolni - ez a mei-tai-ban elég lehetetlen vállalkozás.  
Dorwéknál cseppet sem volt zavarban, gátlástalanul az őt érdeklő játékokhoz kommandózta magát. Néha fel-felnézett, mit szólok az akcióihoz, de nem hangzott el semmiféle nemszabadandrásnemszabad, úgyhogy kedvére csatangolt az új terepen. Ja, tegnap óta kúszik a sarj (éljen!, éljen!, éljen!), de a hempergés egyelőre jobban megy neki, ezért csak akkor hajlandó kúszni, ha valamit nagyon, de nagyon meg akar fogni - vagy az apját kívánja elkápráztatni. A nemszabadandrásnemszabad kategóriába egyébként a virágok tartoznak, nem mintha ez érdekelné a babát, ha egyedül hagyom és feltűnően nagy a csend, tuti, hogy épp valamelyik növényem becserkészésén mesterkedik. Reggel kábé háromszor távolítottam el az egyik fikusz közeléből, és biztos vagyok abban, hogy holnap is megtalálom ott néhányszor. Másfél óra alvás után Andris és Vackor tovább ismerkedett egymással, nem hagyták ki a rituális haj- és pofazacskófogást sem. (Lehet tippelni, az én kisfiam melyiket tapogatta.) Készült olyan fotó is, ahol Vackormester megáldja Andrispadavant, majd berakom.
A hazaúton Andris nagydarab, tetovált fickókat is nézegetett - mindegyik rámosolygott a gyerekre. 

8 megjegyzés:

Csigamami írta...

:o)

Elf írta...

ha nem jött volna közbe valami, akkor bekukkoltam volna - sajnálom is, hogy nem sikerült :(
a beszédbe elegyedésről annyit: nyilván olyan a kisugárzásod - nem boldog vagy te és az látszik? :P:P:P:P:P

fotókat kérünk!!!

mariann írta...

Az utobbi idoben nem mertem kommentelni, mert volt az a masikmariann, aki lopta a szovegeidet, es feltem, hogy azt hiszik, en vagyok az:)
De most muszaj kerdeznem:
igazabol milyenek az erzeseid ezzel a szo'baelegyedessel kapcsolatban?(muszaj ekezeteket szereznem valahol:)
Szoval, gondolom, neha zavaro, neha hulyesegeket kerdeznek, de azert aki egyszeruen csak csodalja a kisfiadat, azzal nincs baj, ugye?
Biztos unalmas, ha egy nap huszan mondjak, hogy "jaj, de edes baba", de azert orulsz neki, nem?

Marjann írta...

Szeretem nézni, amikor nagydarab marcona férfiak babáznak. Andris is nagydarab marcona férfi szelídítő, úgy tűnik.

csibike írta...

Marjann: Igen, és már többször előfordult az is, hogy a pasik böködték a nőjüket és mutogattak Andrisra, hogy nézd, milyen aranyos baba :) Ilyenkor lehet biztos benne a nő, hogy a pasija valóban gyereket akar tőle.

mariann: De mondtad volna, hogy nem te vagy az, én meg jól megvédtelek volna :)
Azzal sincs bajom, aki nem dicséri a fiamat, csak kommunikálni akar, mert alapvetően érdekelnek az emberek, és sokszor az a pár szó, amit idegenekkel váltok, mindkettőnknek jól esnek, viszont ha a párbeszéd átmegy monológba és panaszfalnak néznek, az már zavar. Vagy ha éppen antiszociális hangulatomban vagyok, akkor csendet szeretnék.
Van olyan anya, aki nem szereti, ha csodálják a fiát? Szerintem nincs :) Nem unalmas, örülök neki mindig, de furcsállom is valahol, mert olyan szinten el tudnak ájulni Andristól vadidegen járókelők, hogy csak lesek. És nem értem, miért.

Elf: Ha összejön, még ma is ott beszélgetnénk :)

mariann írta...

Biztos olyan a kisugarzasa:)
Az en nagyobbik fiamat neztek mindig kislanynak, meg 5-6 eves koraban, tusire nyirt hajjal, fius ruhaban is:)
Na, az kicsit idegesito volt:)
Tegyel fel egesz arcot eltakaro napszemuveget, az kicsit olyan, mint egy paravan:)
Persze, ha Andris elotted van a hordozoban, biztos egy-kettore lekapja rolad:)

csibike írta...

Pontosan, de a fülbevalómat nem hagyom :)
Az alkata miatt? Vékony?
Andrist a hazaúton nézte lánynak egy idős mami, pedig kivételesen tetőtől talpig kékben volt a ded, ennél kékebb ruhákban már nem is lehetett volna, meg a mei-tai is kék, és mégis.

Zé írta...

Lánynak? Szőr Endrút?
Nem lehet, hogy a néni vak volt? :)