2011. április 28., csütörtök

A reggeli idill és annak itt-ott fájdalmas vége

A idill azzal kezdődött még a hónap elején, hogy az egyik reggeli ébredése után összekucorodtam Andrissal a kanapén. B. aludt, még volt másfél órája Tomi dalolós ébresztőjéig (zeneileg Tom Jones keltegeti reggelente - a posztíró megjegyzése), én alig láttam az álmosságtól, a sarj viszont nyolc-tíz óra alvással a háta mögött úgy döntött, készen áll a mai napra, jöhet a játék. Látszik, hogy Andris az első gyerekem: Korábban a gyors tollászkodás után kegyetlenül kivertem az álmot a szememből egy nagy bögre kapucsínóval (a szememet meg majdnem a kapucsínókeverő kanállal), és letelepedtem Andrishoz a habtapira, hogy na jó, itt vagyok, te gyerek, játsszunk, aztán amikor a te gyerek pár órával később lazán visszaszunyált, ott pörögtem a lakásban, mostam, mosogattam, pakoltam, takarítottam, mert nem tudtam aludni a kapucsínó miatt... és baromira elfáradtam. Hiába sajnálom az időt a nappali alvásra, a kiskorú energiagombóc mellett muszáj valamennyit pihennem, többek között ez az első hat hónapunk tanulsága. Bagoly típus vagyok, nem bírok korán lefeküdni, ezért reggel vagy délelőtt kell még egy-két óra szunya a komfortérzetemhez. Komfortérzet nélkül is boldogulok, de azért mégis jobb vele. Törtem a fejemet, hogy oldhatnám meg az extra alvást, plusz azt, hogy Andris ne csak harminc percre hunyja le a szemét. Sokáig tartotta magát az a megoldás, hogy Andris szoptatás után elaludt a karomban és így a fotelben szundikáltam - ülve. Nem túl kényelmes, de pihentető, ha együtt mindig egy-másfél órákat alszunk napközben. 
Andris picinek az a csapkodós-forgolódós baba volt alvás közben (ez a mai napig nem változott, ha egyedül alszik, mostanában kúszik és hempereg álmában), és nem szerette, ha fekve kapja a kaját, így arról szó sem lehetett, hogy szépen elheveredünk az ágyon, összebújunk, eszik, aztán alszunk együtt. A hónap elején azonban úgy adódott, hogy a gyerek önkiszolgáló tejbüfének nézett többször is: ott feküdtem mellette, ő pedig játék közben oda-odagurult a tejcsárdához, ha megéhezett vagy megszomjazott, egyértelműen a tudtomra adta, hogy a mellemre pályázik (tátogott, nyüsszentett egyet-kettőt és éhesen nézett rám), és egyáltalán nem zavarta, hogy fekve kell feltankolnia. Kaja után gurult tovább játszani. Eme tapasztalat birtokában aztán egyszer, amikor nagyonnagyonnagyon álmosan ébredtem reggel,  nyílegyenesen a kanapéra vittem a virgonckodó cápát, eszembe sem jutott a tollászkodás, a kapucsínó, a habtapi, egyetlen vágyam az volt, hogy ha nem is tudok aludni a gyerek mellett, legalább néha-néha elbóbiskolhassak. A kanapéról nem tud leesni, mert eltorlaszolom az utat, ha meg tejbüfézhetnékje támad, úgyis szól. Ő játszik, én durmolok. Úgy gondoltam, Andris túléli, ha naponta csak kilencvenkilencszer játszunk együtt és nem százszor. (Hát, nem én leszek Az Év Anyja, ez van.) A vártnál sokkal jobban alakult ez a reggeli összebújós dolog. Andris nem hiányolta a habtapis közös játékot, ráadásul ilyenkor még nincs igénye a lakás minden pontját érintő kalandozásra, és a sarjnak gyakran nem az a fontos, hogy vele játsszunk, hanem az, hogy ott legyünk mellette, amíg ő mókol ezzel-azzal. Mindegy, mit csinálunk, de legyünk ott. Oké, azt azért jobban díjazza, ha a hátát vakargatom vagy a nyakszirtjét puszilgatom, mintha olvasok. Szóval, félálomban pompásan eljátszadoztam a gyerekkel a kanapén, amikor meg elálmosodott, odabújt hozzám, rácsatlakozott a mellemre. Kaja után először ő aludt el, aztán meg én. Egy-két órákat alszunk így együtt B. ébredése előtt, és egyszerűen szuper ez a reggeli idill, rengeteg energiát kapok abból, hogy ott szuszog mellettem a gyerekem. Ha nyűgös a foga miatt, átölelem, kicsapom neki a mellemet, nem kell tízpercenként az ágyához sietnem. Mindhármunknak jó így, mindenki alszik még egy kicsit nyugiban. Remek reggeli szertartás lett ez nálunk, bár a dolognak néha azért van egy-egy apró (?) szépséghibája: Ma konkrétan arra riadtam fel a bóbiskolásból, hogy Andris hetvenkilenc százalékos hangerőn a fülembe kurjongatva ezerrel cibálja és nyammogja a hajamat, cirka két hete meg ezzel vágott állcsúcson, miközben szunyókáltam. A hajtépés ellen max. annyit tehetek, hogy magnóra veszem és lejátszom az anyai intelmeket, miszerint ne cibáld és ne zabáld a hajamat, kisfiam, inkább simogasd, azt nagyon szeretem, a kanapéra viszont az ütős ébresztés óta kizárólag puha textiljátékokat szórok.

9 megjegyzés:

Nóra írta...

Nagyon szeretem az ilyen reggeleket. Lilusom mostanában már hatkor kel, szopizik (15 hónapos :)), majd együtt szunyókálunk még hétig. Ő ekkor már fitten ébred, kb. két perc alatt felforgatja a szobát, játszik egyedül, én meg pihenhetek még akár egy órát is. Imádom, hogy így kényeztet engem! Én sem pályázom az Év Anyja címre! Maradjon ez meg azoknak, akik magukat is azzal áltatják, hogy milyen tökéletesek. :)

csibike írta...

Ez így valóban kényeztetés :) Andrist nem merem leengedni a kanapéról úgy, hogy nincs nyitva a szemem, mert kivégzi a virágaimat.
Megkérdezhetem, milyen rendszerben szopik a kislányod?

Elf írta...

nem is pályáztok ti arra a címre, meg amúgy is minek? :):):)
jó ez a kép nagyon :)

1 írta...

Ez egy nagyon is működő dolog, mi is így szoktuk kezdeni a reggeleket. Az én fiam már nagyobb és nagyon bírom, amikor (játék) kávét főz nekem és azzal ébreszt meg egy óriási jóreggelt puszival :)

Sarasvati írta...

Jee... aszitte ezt csak en csinalom :D en altalaban ezzel vagyok megcsapkodva: http://www.sophielagirafe.co.uk/p/product/0709217366-Sophie+La+Girafe+++Sophie+the+Giraffe+-+Gift+Box/
Ha jo az irany meg csipog is. mondjuk meg mindig jobb... a multkor a furulyat szerezte meg es azzal vagott orrba :o

Nóra írta...

Bocs, hogy késlekedem a válasszal, de most jutottam gép elé. :)
Eredendően igény szerint szerettem volna Lilust szoptatni (mondjuk azért nem óránként), és ez valahol be is jött. A kórházban annyira megszokta a három óránkénti etetést, hogy öt hónapig így is evett, éjszaka pedig csak egyszer. Fokozatosan szüntettem/szüntetett meg egyet-egyet. Egy évesen hagytuk el az éjszakait, majd az estit, mert inkább cumizásra és altatónak kellettem.Szerettem volna, ha a reggelit is ő hagyja el, de egyelőre nagyobb a ragaszkodás. Mindkettőnk részéről! :) Még hagyom egy ideig, mert van még tejem és tényleg eszik.
Erre gondoltál?

csibike írta...

Nóra: Igen, köszi szépen :) Kíváncsi voltam, nálatok hogy alakult.

Sarasvati: Az anyák sanyarú sorsa... :) Veszélyes dolog ez az anyaság.

Macskusz :): Nagyon szeretném, ha hozzátok hasonlóan nálunk is lenne valamiféle meghitt reggeli rituálé :)

Elf: Ó, hát nagyon sok tökéletes anya rohangál a világban, nem tudtad? :)
Köszi, egyik kedvencem a héten.

1 írta...

Szerintem mi így vagyunk tökéletes anyák.

Andi írta...

"Tökéletes anya nem lehetsz, jó anya - ezerféleképp." Nem tudom ki írta
Andi