2011. május 6., péntek

A mei-tai olyan, mint a papírzsepi: mindig van nálam (az orromat nem fújom bele, nyugi)

Ez már a negyedik nap, hogy Andris a babakocsis séta első húsz perce után sírni kezd a kocsiban, és nyújtogatja felém a kezeit, hogy vegyem ki. Az első és a második napon azt hittem, fázik, éhes, fáj az ínye, tele a pelenkája, a harmadik és a negyedik napon aztán kiderült, hogy a fiatalember köszöni szépen, jól van, csak a karom hiányzik neki. Mihelyt kiveszem, elcsendesedik és nézelődni kezd. Ha visszarakom, potyognak a könnyei. Próbáltam elterelni a figyelmét plüssállattal, játszóteres kitérővel, kutyasétáltatóval és hasonlóval, de a cápa is makacs jószág, nemcsak a csirke, így a babakocsis bömbölés vége mindig az, hogy amikor már borzolódni kezd az idegrendszerem, kiveszem a gyereket, magamra kötöm és hazáig tolom az üres babakocsit. Begyűjtöttem néhány értetlenkedő pillantást az utcán, de hát ez van, amíg nem jut eszembe jobb megoldás. A gyereket nem fogom bömböltetni hazáig, az biztos. Az első két napon elég nagy szívás volt úgy hazajönni a nagy messzeségből, hogy a bal karomban a lassan kilenc kilós Andrist fogtam, a jobb kezemmel pedig megpróbáltam tolni a hátizsákkal terhelt babakocsit. A harmadik napon már vittem magammal a mei-tai-t, mert Andris nagyon anyás lett az utóbbi két hétben, és felmerült bennem a szeparációs szorongás halvány gyanúja, és ha ez az elszánt bömbölés annak az előszele, inkább mei-tai-ba dugom a gyereket és úgy tologatom magam előtt a babakocsit húsz-harminc percen keresztül.
Tudom, hogy a fogzás (ennek a gyereknek soha nem lesz foga), a mozgásfejlődés (kúszik, mászópozícióba tornássza magát és előre-hátra hintázik, félig felül egyedül, kicsit kapaszkodva önállóan ül, valamint egyik lábával térdel), a hirtelen kitáruló világ  (apa  görgethető széke, rángatható szobaajtók és fiókok és ruhaszárítók, polcról lepakolható könyvek) és minden egyéb (püré a szájban, nemszabadkábel és -növény) most egyszerre jelentkezik Andris életében, és hiába így normális a babafejlődés, ez most nagyon megviseli, de azért a babakocsis felállásban alig van közöttünk egy méter, semmi oka szeparációsan szorongani. Szerintem. Szerinte igenis van, mert ahhoz, hogy lásson, hátra kell hajtani a fejét, illetve eleve nincs a karomban. 
Nekem a babakocsis séta a pihenőidőm, Andrist leköti a külvilág, én meg kicsit kikapcsolhatok agyilag/lelkileg/fizikailag. Napközben nincs összefüggően egy-másfél órám a szusszanásra, kizárólag a séta alatt tudok úgy pihenni, hogy nem kell sem a sarjjal, sem a háztartással foglalkozni. Ha Andris elaludt a babakocsiban, leültem a játszótéren, megettem a menzán vett ebédemet (ha nem jutott idő a főzésre) vagy a cukrászdából hozott sütimet (egy különösen megterhelő nap után muszáj megjutalmaznom magamat), aztán lehunyt szemmel ültem a napon vagy olvastam, amíg Andris fel nem ébredt. Gyerektelenül fogalmam sem volt arról, milyen jó dolog úgy megenni például az E-80-as tortaszeletemet, hogy nem kell ötvenháromszor megszakítanom a sütizést. Gyerekkel minden szabad percnek értéke van, mondta csibike bölcsen, aki  hét hónap alatt megtanulta becsülni az időt. Imádom a fiamat, de képtelen vagyok huszonnégy órából huszonnégyet vele tölteni, egy kicsit egyedül is léteznem kell. Ha kendőben vagy mei-tai-ban van rajtam, az nem olyan kikapcsolódás, mint a kocsi, nem teljes szabadság. Úgy néz ki, a sírdogálással egyelőre vége a babakocsis séták alatti pihenésnek, ami így, hogy Andris durván fogzik és durván felsír éjszakánként és durván anyás, már most nagyon hiányzik.

(Tudjátok, az a vicces, hogy egy hete megint alig látok a fáradtságtól, mégis azt mondom, hogy minél előbb jöjjön a következő baba. Mert amikor hazaértünk a kórházból és beléptünk az ajtón, hiányérzetem támadt, hogy hol a többi gyerekem. Mert nem vagyok normális.) 

13 megjegyzés:

Elf írta...

szerintem te tök normális vagy - csak még szerintem várj egy fél évet legalább :)

Macsek írta...

Csibi, Álmos meg egyáltalán nem volt hajlandó babakocsizni. Nem is volt neki.Viszont kétszer 2,5 órát aludt majdnem másfél éves koráig, az volt a pihi-időm.
(Szép emlékek, még volt pihi-időm...)

Sarasvati írta...

Vejke akkor alszik hosszabb idot napkozben is ha mellette vagyok... illetve haton. Eljen a szepaszori :)
Babakocsit meg nem latott... nehanyszor ult mar bevasarlokocsiban :) 5percig elvezte is... aztan jon a mar altalad ismertetett "azonnal vegyel fel" c. musor :)

csibike írta...

Macsek: Lesz megint, ha megnőnek a gyerekek :) Vagy nem? Ezzel szoktam biztatni magamat.

Elf: Ahogy jön, úgy jön :) Amíg Andris ennyit szopik, nem valószínű, hogy megfogan a testvére.

csibike írta...

Sarasvati: Kendő után nagyon fura volt a babakocsi nekem, de Andris élvezte, aztán én is megszoktam, és ha pl. front miatt nagyon pörög vagy nyűgös, sétálni megyünk, ez eddig bevált - mindketten kikapcsolódtunk :) Jólesik néha baba nélkül mozogni, ezért lett a kocsi.

Macsek írta...

Csibi, többszörös cáfolatom, saját is! van arra, hogy szoptatás alatt is remekül megfogan a tesó... :D:D:D

csibike írta...

Nekem is mondta a dokim, hogy van ilyen, de talán nem ez az általános :) Én örülnék neki.

Elsia írta...

Én tulajdonképpen erre vagyok az élő bizonyíték.

dorw írta...

én is a várnék-még-vele-pár-hónapot dologra szavaznék, de ez nem szavazás. ahogy lesz, úgy lesz, mi örülni fogunk. :)

Csapos írta...

Időnként elnézem a kis korkülönbségű testvéreket és mindig arra gondolok, hogy - bár biztosan nem egyszerű az elején - milyen jó lehet nekik... De majd eldönti a természet, hogy nálatok hogyan is alakuljon ez.
A mozgásos-fejlődéses és egyéb okokból jelentkező nehézségek terén nálunk olyan egyéves kor után állandósult, hogy nem volt olyan éjszaka, amit végigaludhattunkk volna. Amikor hónapokon keresztül 10-15-ször ébredtünk, az igen megviselt bennünket. Általában csak a cumit kellett odaadni és aludt tovább. Akkortájt úgy alakult, hogy nem én jártam be hozzá ilyenkor, mert ha engem meglátott, rögtön ki akart jönni az ágyából, az apjától elfogadta, hogy még aludnia kell.
A babakocsi pedig... hát, igen, vannak olyan apróságok, akik nem szeretik. Ebben nekünk szerencsénk volt.

mariann írta...

Esetleg szembefordulos babakocsi?
Nalunk 8 honapos volt az elso, mikor megfogant a masodik:)
Es igen, nagyon jo ez a kis korkulonbseg, bar nalunk az elso/masodik es a harmadik kozt 9 es 8 ev van, es ugy is jo volt:)

Gogo írta...

ahogy a legendákból tudom, én mindig szemben voltam Anyuval, és ő mesélt hogy mi van a nagyvilágban. arról nem szólnak a legendák, hogy mennyi fejtörés volt ez Anyunak.
(nem) mellékesen meg kell jegyezzem: nagyon menő a fiatalúr cipője!! :)

csibike írta...

Gogo: Egyik nagymamájától kapta, igen vagány :)

mariann: Annyi babakocsit nem szeretnék :)

teide: Veled játszani akart, vagy miért? :)
Igen, nálunk is ez van most, hogy 10 órát alszik, de a foga/éhség miatt sokszor felébred, megkapja a dologeles kenést és a mellemet, fel sem ébred igazán, 5 perc az egész, aztán alszik vissza. Én meg napok óta nem aludtam többet 1-1.5 óránál egyhuzamban :)

dorw: Ha jönni akar, úgyis jön :)

Elsia: Ez aranyos volt :)