2011. december 17., szombat

Még nem akarom elásni az erdőben

Durva hét van mögöttem, igazán nehéz most Andrissal, talán fejlődési ugrás, talán front, talán mindkettő miatt. Türelmes ember vagyok és magas az ingerküszöböm, de ha Andris belead... ehhem... apait-anyait, a végére az egekbe tornázza a vérnyomásomat. És még nem kamaszodik, basszus. (Ide tennék egy szmájlit, ha rakosgatnék ilyesmit a bejegyzéseimbe, mert már jobb a helyzet, de nyilván csak azért nem látszik az újabb ötmillió ősz hajszálam, mert a fodrászom vörösre festette a hajamat.) Jó lenne, ha egy kicsit kevésbé akarna ez az általunk végtelenül imádott emberke. Azt érzem, hogy az Andris-féle AZONNAL AKAROM az egyetlen olyan dolog, amit nem tudok teljesen elfogadni. 
Az abszolút mélypont már hétfőn megtalált, Andris olyan három és fél órát produkált egyhuzamban (hiszti, üvöltés, hiszti, új fejlesztésű, látóideggyilkos visítás, hiszti, hisztivisításhisztihisztiüvöltés), hogy egyrészt két óra után bőgve mutogattam a könyvében, hogy ez a tehén szeme, ez a cica orra (ha én sírtam, ő nem sírt, kíváncsian nézte, mi történik az anyja arcával), másrészt felrémlett előttem az az igen lehetséges szitu, hogy a két (három?) gyerekem egyszerre bolondul meg, mit csinálok majd akkor melyik ablakon vetem ki magam, hogyan lehet eleve mosollyal és türelemmel bírni, ha a gyerek órákon át komoly ok nélkül cincálja az idegrendszeremet... (Azt nem sorolom a komoly okok közé, hogy a fiam szerint egyetlen percet sem kellene a főzésre vesztegetnem, ezért bömbölve tol el a tűzhelytől és visítva rángatja a melegítőnadrágomat.) Néha jó lenne a blogokban arról olvasni, hogy más gyereknél is akadnak ilyen periódusok, mert így lassan az az érzésem, hogy a többi gyerek soha nem hisztizik, ahová leteszik, ott boldogan elmatat órákon keresztül, engedelmes, és természetesen mindig mosolyog, az anya meg pláne. Elhiszem, hogy akinek nincs tapasztalata ilyen durván hisztis pillanatokkal, az nem tudja elképzelni, miről beszélek, például mennyire feszültnek tudom érezni magam, pedig Andris még egy kiegyensúlyozott, magabiztos, kíváncsi és vállalkozó szellemű kisfiú, nem olyan gyerek, akit érzelmileg is elhanyagolnak a szülei és ezért balhézik. 
Ja, a cím meg arra utal, hogy anyunak elmeséltem, milyen borzalmasan viselkedett Andris hétfőn, erre ő azt mondta nevetve, hogy most már biztos megérted, anno miért akartam elásni az öcsédet az erdőben. (Nem komolyan.)     

23 megjegyzés:

Névtelen írta...

szia,

Nincs blogom, de van egy 15 hónapos kislányom :). Igen-igen, üdvözöllek a klubban, hidd el nem vagy egyedül. Akarat, önállóság, nem könnyű téma...Sokszor nálam is kiakad a taxióra, de olyan nagyon szeretni valók, ha épp nem "felnőtteskedni" akarnak. Mert bizony mi is ilyenek vagyunk sokszor, csak nem vesszük észre.

Ui: nagyon tetszik a blogod, jókat nevetünk a sztorikon!:)

Névtelen írta...

minden gyerek hülye, csak mi vagyunk helikopterek:) mamádnak krisztihand, ismeretlenül is övé minden rokonszenvem, neked meg kitartást? türelmet? pihenést? - melyiket szeretnéd?
egyénként hányok más anyablogoktól, téged birlak olvasni.
talán Bárdócz Évit kellene olvasnod, azonnal meglenne a közös hang.

csibike írta...

Jajjj, gyorsak voltatok :)

marlen: Nincsenek nagy igényeim, ha már így kívánhatok (de elintézed, ugye?), aludni szeretnék napközben kábé kétszer egy órát, hogy ne forduljon elő már megint, hogy egész délelőtt nem tudok felkelni az ágyból a kimerültség miatt :)
Megnézem, mit ír, köszi az ajánlást.

Névtelen: Szia, és köszönöm :)
Nagyon igazat írsz. Mióta gyerekem van, azonosítottam magamon pár dolgot, aminek nem voltam a tudatában és meglepődtem, hogy jé, ez jellemző rám. A gyerek nagyon jó tükör is.
Imádom a fiamat és nincs olyan, amit ne tennék meg érte. Az anyaság nem a legkönnyebb dolog a világon, viszont talán az egyik legszebb :)

Csapos írta...

Hááát, én nem emlékszem ilyenekre. Már egy ilyen rövidke idő alatt is elfelejti az ember... :-) No, de az 3 éves hisztikorszak, ahhoz a gatyámat is fel kell kötnöm, de így is eljutok arra a szintre, hogy ordítanék a legszívesebben. Sőt... Azt még nem próbáltam ki, hogy a szőnyegen fetrengős, ordítós, ugyanazt ismételgető roham meddig tud kitartani, mert félóra után feladom és odamegyek hozzá. Akkor már ő is alig várja, hogy odabújhasson hozzám, és kisírt szemekkel szipoghasson a vállamon. Viszont milyen jókat alszik utána! Én meg közben mesterségesen igyekszem lassítani a légzésemet, nehogy szívrohamot kapjak.
teide

Katity írta...

Az enyém még csak fél éves, de már tökéletesen produkálja a fent írt kórismét, és bezony, ez nála már az akarat hisztije (ha nem engedem, hogy belenyúljon a szemembe, megrángassa valaki haját, nyakláncát, vagy a papa elteszi a szemüvegét, nehogy violinkulcs legyen belőle).
Szóval nyugi, nem Andris az egyetlen :-)
És kitartás, nagylevegő, meg hasonlók!
(Én amúgy Part írásaiból tanultam nagyon sokat, neki aztán tényleg kötélidegei vannak. Remélem, nem haragszik meg: tengerpartos.blogspot.com)

Katity írta...

Ja, és jót röhögtem ezen a "látóideggyilkos" kifejezésen. Nálunk vakolathullasztó :-)

Évi írta...

Jó lenne blogokban erről olvasni...?Hmmm te nem olvasod a blogom? :)
Egyébként,amikor babát vártam,Tomi valahogy ráérzett,bámulatos módon,de attól kezdve extra balhés és anyás volt,az utolsó UH-t pl úgy tudták megcsinálni,mert visított ha nem úgy volt:feküdtem a vizsgálóágyon és Tomi félig rólam lelógva feküdt,csendben...

Névtelen írta...

Jaj csibim, csak meg kellene ismerned az unokahugimat... Nála akaratosabb, hisztisebb és öntörvényűbb gyermeket még nem hordott a hátán a föld. Elképesztő néha, szóval nyugodj meg, nem vagy egyedül.:)

király.diana írta...

Van gyerekem, kettő is és van blogom is. Az ok, hogy miért nincs leírva az az, hogy, mostanában nem jutok oda. De. A múlt hétvégén jutottam el arra a szintre, hogy felhívtam az anyósomat vasárnap délután és megkérdeztem tőle elvállalja-e a kisebbet (17 hónapos lesz)hétfőn délelőttl kedd estig vagy tegyem fel a vaterára és vigye aki akarja, mert hullik a hajam tőle. Bevállalta. Utána mondta is, hogy nem csoda ha ki vagyok bukva időnként. A kicsi túráztatja az agyamat rendesen. A nagy a 7 év alaltt nem hisztizett ennyit, mint a kisebb 1 hét alaltt.
Szóval nem vagy ezzel egyedül és néha én is sikítani szeretnék. Nekem mondjuk könnyű, mert mind a két részről sokat segítenek a nagyszülők a gyerekfelvigyázásban :)

dorw írta...

én jelentkezem, én is szoktam írni hisztikről! :) de azt is felvállalom, hogy a héten egyik hajnalban a fürdőszobában gyógyítgattam alkohollal a darabokra tépett idegrendszeremet, míg a gyerek apja befejezte a meccset a lurkóval. (sajna az alkohol jelenleg neked nem opció.) egyébként ha Vackornak kemény napja van ki kell vele menni a lakásból. a szabadban elszöszöl, a plázában elfutkározik, de bizony volt már rá példa, hogy hogy a pillanat hevében felhívtam egy kisgyerekes ismerőst, hogy otthon vannak-é és nem zavarnánk ugye, de akkor most mi mennénk vagy ők jöjjenek, mert jajj... ráadásul ez nem csak a gyerkőcöknek jó, hanem az anyáknak is. :)

mariann írta...

De Csibi, hat nem kell mindig nyugodtnak maradni, es mosolyogni!
Ki vezetett ennyire felre?:)
Igenis, lehetsz duhos, es kiabalhatsz is vele, szerintem az direkt rossz, ha barmit tesz is, ugy latja, hogy nem hoz ki a sodrodbol.
A magadra eroltetett nyugalom nem jo modszer, csak hamis kep alakul ki benne rolad!:)
(a idosebbik fiam maig emlegeti, mikor sepruvel kergettem az udvaron, agyonutes celjabol:) nyugi, mar akkor is gyorsabb volt:)
(csak 50%-ban akar humor lenni, amit irtam:)

Krixta írta...

Szia, a héten írtam egy postot Rocky Horror Picture Show címmel a 16 hónaposomról. Részletesen taglalva az általa kifejlesztett hiszti módozatokat. Úgyhogy, no para ez egy ilyen bicikli. Kitartás! http://akicsimeganagy.blogspot.com/2011/12/rocky-picture-horror-show.html

Niki írta...

Nyugi Csibi, én is ki szoktam borulni,nem kicsit, pedig Buci már elmúlt 3, és mégis néha olyan mint akinek komolyan elmentek otthonról! És biztos, hogy régebben is voltak nagy-nagy hisztik, de tudod, "az idő mindent megszépít"! Kitartás!

Névtelen írta...

Ha lehetne kívánni, többlet energiát kívánok neked! Lábjegyzetbe és 10-es betűvel jegyezem meg, hogy a ma már 31 éves öcsém, negyedikes ált. isk. koráig (földre dobva magát)hisztizett -mindenen.

Hajni írta...

Csibike! Hidd el akinek van gyermeke,mind tapasztalta már az efféle durva hisztit! Kitartás!!!++++++++++++

vasasvirag írta...

én mindig azzal "vígasztalom" magam az ilyen napokon, hogy azt mondogatom: az én vérem, tőlem örökölte, tőlem örökölte, tőlem örökölte......

Part írta...

Az én blogomat sem olvasod, a főzésnél rángatásnál konkrétan felröhögtem, jó lesz így a karácsony, látom a sötét jövő hetet. :D :D
A személyes kedvencem, mikor azért ordít, ilyen piszkosul szemrehányóan, hogy nézzem már meg, hogy körülbelül száz milliomodszor feltette a kis oroszlánt a kis székére. Mikor ilyenkor bosszankodom, mindig eszembe jut, milyen k*csögnek tűnhetek mások szemében, hogy lesz*rom, hogy a kis oroszlán a kis széken van, mikor szeretnék végre egy percen át egyedül főzni / wc-zni / takarítani. Még ezek az álmok, mi? :D

Elf írta...

próbálgatja a határait, az akaratát, a hatalmát és ez lesz a következő 2-50 évben...

Csigamami írta...

Amióta ez a korszak elkezdődött a gyereknél blogot sincs időm írni.... Ezért nincs leírva. Mostanság csak a nagyonmegakaromhogymaradjonnekünk dolgokat írom le és a hiszti nem ebbe a fogalomkörbe esik. De gyakorlatilag kérdezés céljából csak ha a nevét kimondom kapásból "nem" a válasz:o) 2 éves kora körül megtanulta ezt a szót, azóta nagyonis következetesen, de mindenre használja....

Névtelen írta...

Az összes előttem szólóról: Dettó!

csibike írta...

Brigi: Jó megoldás :)

Csigamami: Nekem csak eszembe jutott, hogy jó lenne több olyan blog, ahol a negatívabb dolgokról is írnak, mert így féloldalas a kép. Tudom, hogy vagytok, akik írtok ilyenekről is, ha van időtök :)

Elf: Korán kezdi... :)

Part: Majd megyek nemsokára és olvasom, fogzási ügyeletben vagyok :) Én a kommentedben az oroszlános résznél röhögtem fel. Soha nem gondoltam volna, hogy örülni fogok annak, ha 30 percet zavartalanul elfőzőcskézhetek a konyhában - EGYEDÜL :)

vasasvirag: Igen, ezért is gondolom, hogy a gyerek egyfajta tükör :) Tudom, hogy mennyi minden külső-belső tényező befolyásolhatja a gyerek viselkedését, de néha sok az, amit kapok hisztiben, és arra nem számítottam, hogy pl. nem fogok tudni nyugodtan főzni.

Hajni: Érdekes, több játszótéri anyuka is határozottan állítja, hogy az ő gyerek egy angyal... :)

orsi: Nálunk meg nem hitték el, hogy az öcsémnek és nekem ugyanaz az anyunk, és ha mégis, ugyanúgy nevel minket :) Az öcsém borzasztó gyerek volt, így utólag persze már tudom, miért.

Niki: Érdekes, tisztán emlékszem arra, hogy a szülés FÁJ, pedig vártam, hogy az idő megszépítse... :)

csibike írta...

Krixta: Köszi a linket, megnézem :)

mariann: Jajj, dehogy állítom, hogy mindig mosolyogni kell, nem lenne hiteles, ahogy te is írod :) Viszont Andrist csak úgy tudom lecsillapítani, ha megpróbálom megoldani a helyzetet, ehhez pedig nem árt, ha nem az egekben van a vérnyomásom. Nálunk bevált a megelőzés, a figyelemelterelés.

dorw: De nem azokra gondoltam, akik írnak, hanem azokra, akik nem írnak :) Perpill egyetlen gyereköltöztetést és babakocsicipelést bírok bevállalni fizikailag, sajnos. A hordozást is hiányolom.

Királylány: Nálunk még nem tudnak annyit besegíteni a nagyszülők, amennyit szeretnénk, de erősen reménykedünk B.-vel, hogy jövőre már lesz pár szabad óránk/hét :)

Toothfairy: Jók a kommentek és jók a vajkaramellás szaloncukrok is, szóval, nyugodt vagyok :)

Katity: Neked is köszönöm a linket :)
És hogy bírod a terhelést?

teide: Ilyeneket is csinál a fiatalember? :) Mondom, hogy az anyák hősök.

Katity írta...

Csibike: úgy bírom, hogy néha jól kibőgöm magam, és utána jó minden :-)