2010. március 20., szombat

Csodakence, súlymizéria és téliszalámi

Kulturáltabb vagy durvább formában, de sok fórumon riogatnak azzal, hogy a terhesség-szülés-szoptatás triász nagyon durván igénybe veszi a testemet, például megereszkedik a mellem, cirka térdig, de köldökig biztosan; annyira kitágul a hüvelyem, hogy öcsém kamionja vígan lötyög benne, pedig böhömnagy Scaniát vezet; az aranyeremtől soha többé nem tudok ülni, legalábbis kényelmesen és könnyek nélkül; a combomon és a fenekemen kifejlett narancsligetek terpeszkednek; a hasam és a mellem olyan csíkos lesz, hogy nem kell kockás papír az amőbához, csak néhány vonalat húzok magamra vízszintesen és kész; a visszereimet minimum egyszer műteni kell és örök életre eljegyzem magam a vastag fekete harisnyával; a kilóim ragaszkodnak hozzám, ha valami csoda folytán mégis megszabadulnék tőlük, három-négy számmal nagyobb bőr lötyög majd rajtam... és még sorolhatnám. Gondoltam, nem adom könnyen a bőrömet (és például a hüvelyemet sem), úgyhogy első lépésként kis ügyesen beszereztem a kozmetikusomtól A Csodakencét. Fitoösztrogénes szőlőmag masszázsolaj a becsületes neve és Ilcsi néni boszorkánykonyhájában készült. Az "idősödő bőrre" kitétel kicsit beletiport a lelkembe, de igyekszem túltenni magam rajta. Egyébként testápolóhoz kell adagolni és úgy a comb-, has- és mellbőrbe masszírozni. Tegnap elkezdtem a prevenciót, a masszírozás végére hihetetlenül elfáradtam, masszív dolog ez az olaj, csúszik meg minden, néhány mozdulat után már úgy szuszogtam, mint egy szénanáthás rinocérosz. Nálam elég sok Ilcsi-termék bevált, úgyhogy bizakodó vagyok. A többi rémséget sem felejtettem el, lesz itt még kismamatorna és miegymás, taktikából jó vagyok.
Egyébként időközben megtaláltam a fenéknövekedésem magyarázatát: szimpla (dupla?) ellensúly. Ha csak a hasam és a mellem gyarapodna, egy idő után simán pofára esnék, mert lehúzna az elülső oldalamra koncentrálódott tömeg, így viszont remek az egyensúly. Azért ez egy egész jó vigasz, nem? (Nem.) A felkarom viszont mindenféle érv nélkül terebélyesedik, gőzöm sincs, mi raktározódik oda és miért, mindenesetre ha így folytatom tovább, pár hónap múlva felkarban olyan leszek, mint Nusi néni a menzán. Egyelőre nem tudom magam elképzelni plusz tíz-tizenöt kiló túlsúllyal, trenírozok is agyban-lélekben, hogy nyugi, bármi megtörténhet, hiába nem zabálom kétpofára a szénhidrátot. B. nagyon szimpatizál az új formáimmal, pedig korábban sem voltam egy kóró, ennek ellenére néha azon kapom magam, hogy lájtosan stresszelek ezen a súlytémán, hiába tudom, hogy ebből iksz kiló lesz majd a gyerek és a többi járulékos cucc. Talán spirituálisan is rágyúrok erre a témára, mondjuk, elképzelem magam sovány kismamaként-anyaként és kész, állítólag így kell csinálni, jól belevetítem a jövőbe a vágyaimat, meg lehet beszélgetni Az Univerzummal is, mert meghallgat és teljesíti a kívánságaimat, bár erről az univerzumos csevegésről még nem tudok olyan sokat, csak nemrég kezdtem el olvasni Rhonda Byrne könyvét
Azért az érdekes, hogy ha épp nem vagyok fáradt, álmos, nyűgös vagy éhes, a felszedett három kilóm ellenére sokkal nőiesebbnek érzem magam, pedig a nőiségem-nőiességem megélésével alapjáraton sincs gondom. Szokás azt mondani, hogy a nő az anyaságban teljesedik ki (khm... akár szó szerint), lehetséges, hogy nálam is erről van szó, ha meg nem, akkor a hormonok helyett a tavaszra fogom például a nagyon színes nőcis ruhák és harisnyák beszerzését. 
A téliszalámiról meg csak annyit akartam írni, hogy B. egy rúd téliszalámit kapott a nővérétől utónévnapi ajándékként, egy nagy rúd téliszalámit, és a héten úgy járt dolgozni, hogy nem vitte magával, hanem itthon merte hagyni a nagy rúd téliszalámit, összezárva egy kismamával, aki szintén nagyon szereti a téliszalámit, főleg ebben  kiszerelésben, mert így nem kell beérni a boltban vágott papírvékony szelettel, hanem kicsit emberesebb/asszonyosabb darab is lenyeshető. Szóval, bizalmi kérdést csináltam a téliszalámiból, ha már B. a legnagyobb lelkinyugalommal rám merte hagyni, nem ettem meg, csak néha megszagolgattam - és turbófokozatra kapcsolt nyáltermeléssel vártam, hogy hazaérjen és együnk belőle, együtt. Egy jellem vagyok, azt hiszem.

15 megjegyzés:

Béb írta...

A munyó-tágulat problémát úgy kívánom megelőzni, hogy hamarosan szépen újból nekilátok a hüvelysúlyzózásnak... (gésagolyókkal) Bár erősen tartani lehet tőle, h nálam császárnyisza lesz...
A vastagodás még jól is jönne. :-)Nem vagyok épp asszonyos - ugyebár...
A cickók meg: anyám szerint non-stop melltartót kell hordani a szoptatás alatt és akkor nem lesz gáz. Bár, ha nagyimra ütöttem, akkor a szülést követően életem végéig non-stop hordhatok melltartót... :-P

oximoron írta...

en nem csak azt hiszem, hogy egy jellem vagy. tudom! :)
és a plusz 3 kiló még nem a világ!!!

Névtelen írta...

hm, egyebekre meg intim torna, gátmasszázs - állitólag... próba szerencse....
nikletty

SefiRia írta...

Aranyos csibike! Szerintem teljesen felesleges a bőrödet bármiféle csodakenceficével ámítani, csupáncsak kisebb mozgásra van szükséged, és nem lesz semmiféle horribilis változás, minden/mindenki hálás lesz érte (értsd: bőröd, baba, szervezeted...). Napi 2 km séta + kismamatorna untig elég az egészséged/tek megőrzésére. Tényleg, mit szólnál a kismamatornához? Én jártam, és valóban az egészségemre vált, bár lehet, hogy anélkül sem lett volna semmiféle gond, mindenesetre jól eset. :-)

csibike írta...

SefiRia: Olvasd el még egyszer a bejegyzést, szerepel benne a kismamatorna. A testápoló használata nálam mindig is alap volt, ezután is az lesz, függetlenül attól, más hogyan (nem) ápolja a bőrét.

nikletty: Hallottam róluk, az intimtorna pedig kifejezetten szimpatikus, legalábbis a Kriston Andrea által írt dolgok :)

oximoron: A szívemhez kapnék, ha már most tizenöt kilónál tartanék :)

Pigi: Ezt írják a terhesség második felére is, mármint a melltartóhordást. Nem tudom, hogy ezekben a rémhírekben mennyi az igazság, még egyik kismama barátnőmet-ismerősömet sem támadtam le azzal, hogy figyelj, neked kitágult a hüvelyed? :)

mongaal írta...

A "Titok" című könyv minden sora igaz. Pont. Én szülés előtt ezt mantráztam: "Gyors, komplikáció-mentes, könnyű szülésem lesz." És az lett. És ezen egy cseppet sem csodálkoztam, mert ennek így kellett lennie.
A csodakence nálam a DM-es "Babylove"-os terhességi csíkok elleni olaj volt (kb. 900.- Ft), ezt használtam végig, és egy db terhességi csíkom sincs. (Ezt a dolgot nem bíztam a "Titok"-ra... :)))

RneIcus írta...

Én úgy gondolom a csíkok és a felszedett kilók kérdése, meg a megerszkedett mellé is majdnem hogy kizárólag alkat kérdése. Én ugyan olyan gebe vagyok egy gyerek után, mint előtte, pedig 19 kilót sikerült magamévá tenni ama 9 hónap alatt. A gyerek meg kiette belőlem cirka 4 hónap alatt. A mellem azelőtt is kicsi volt, bár most már nem olyan feszes, a fenekem egy kicsit becsíkozódott, de hát annak a közel húsznak valahol csak kellett nyoma maradjon :) Szerintem ne stresszelj ezen előre, a krémeket meg mindenképpen kend, ha úgy érzed segít! Ez a mantrázós dolog meg nagyon tetszik, azt hiszem utánna nézek, már ezért megérte, de egyébként is mindig megéri olvasni téged, mert hihetetlenül jól írsz!

Niki írta...

Uh, hol olvastad ezeket a rémségeket? Esküszöm, ha gyerektelen lennék és ezt elolvasnám, hát a kedvem is elmenne sok mindentől! Szerencsére azonban mindenki más anyagból van gyúrva, kin ez látszik meg, kin meg az. A lényeg, hogy bízz magadban, kényeztesd a tested így is-téliszalámi-, meg úgy is-finom kencék! A súlyfelesleg meg jön aztán megy! Tudod, azért vannak a motivációs ruhák!:)

Elf írta...

szerintem pedig gének dolga is, hogy milyen leszel... én szétmentem, igaz abban az időben még nem foglalkoztunk vele annyit... de nem azért, mert terhes voltam, hanem mert hajlamom volt rá és ezernyi komplikációm... és már előtte is volt ezekkel bajom, tehát csak rásegített, nem okolom érte a gyerekeket :) a gésagolyóknak pediglen B. nagyon is örülni fog, én évekig csináltam :):):) ma már anélkül is m,egy a torna :D

Csapos írta...

Na akkor én is megfogom a post lényegét...Csibe, Te tényleg jellem vagy! Nincs az a rúd téliszalámi ami megmenekülhetett volna hasonló helyzetben nálam...amúgy külső-belső miatt tényleg nem aggódni, minden a helyére kerül a végén :-)

Cuki írta...

Én nem vagyok a barátnőd, csak amolyan virtuális cimbi, viszont ha már nem kérdezted meg a kismama barátnődet, hogy kitágult-e a hüvelye, én elmondom, hogy nekem nem, azaz nem tágult ki a hüvelyem. A mi kapcsolatunkba csaknem rondítanak bele az ilyen kérdések. És szerintem nem is annyira a krém a lényeg, amivel kened a hasad, cicid, hanem a masszázs. Este dőlj hanyatt és bírd ki vagy öt-tíz percig, körözgess a köldököd körül meg lejjebb, de lelkiismeretesen ám, mert ha van hajlamad, akkor ez tényleg megelőzheti a vonalakat! A hasamat ápolgattam, a melleimet nem, azok meg is járták. Masszírmasszír!!

Csigamami írta...

Hät tudod Csibém.... Järtam terhes tornära, mostmeg kismami tornära (ottan intimtrenirozunkis) mellem se elötte nem volt, mossincs, igy megereszkednie sem volt minek (bär elvileg a kismami tornän trenirozzuk a pupjainkat is) a pocakot kentem (bär meggyözödesem, hogy ez meg alkati kerdes, ha olyanfajta vagy a viläg minden kremenek ellenere is zebra hasad lesz, ha meg nem hät nem) hät nekem nem lett. A cicik bezebräsodtak (amig voltak), amint összement a csikok is eltüntek... meg ilyen feher csikok sem maradtak, semmi (cici sem :o) ).
A hüvelyem meg jobb mint valaha :o) Mielött szültem is szerettem szerelmezni, de azota meg folyamatosan szerelmeznek, mert fenomenälisan erzekennye vältozott a dräga odalent es kiehezett vadat jätszik :o) kerdeztem Robertet, azt mondja nem lett nagyobb :o)
Szoval felesleges a para. Bär tudd en mini kismami voltam, ugyhogy lehet könnyen beszelek, a 25. het elött a kilok csak bucsuztak...de azert 13-at sikerült felszednem, amiböl csak 3 ment le a szülessel :o) Ugy hogy a gyerek pusztän 3,3 kg nyomott (ugyanazzal a merleggel mertek szüles elött, mint utän...) plussz järulekos cullang... de mära mär megint alulrol szagolom az 50 kilot, pedig Bendem megcsak 5 honapos sincs. Szoval beszelgesd meg az Univerzummal. En anno magammal beszeltem meg, hogy kispocakos kismami leszek es gyorsan leadom, ami felpattant es megint bomba alakom lesz. Szoptattam, zabältam, es megislätod :o) Szoval ha beszpihezed az sokat segit. de meg ha azt szpihezed, hogy dagadt trampli vagy, logo csöcsökkel, punnyadt hassal meg hüvely helyett feketelyukkal, akkor az lesz, szoval ne stresszelj! Elvezd ki a pocakossägod minden percet! (es aludj sokat ;o) )

Vica írta...

Hát, én is "gén-párti" vagyok:D Szegény csibike, nem tudom, kíváncsi vagy-e minden olvasód ebbéli élményeire, de hátha mégis:D Szóval énbennem nem volt annyi lelkierő, hogy krémekkel kenjem a hasam, valahogy úgy éreztem, a kislányunkba is jut belőle, azt meg nem akartam (de ez az én egyik ilyen rigolyám, szóval semmit nem kell rá adni). Aztán ennek ellenére egyetlen csíkom sem lett, ellenben a mellemen annál több, de ezek is csak a szoptatás során. Aztán még a szoptatás alatt el is múltak nyomtalanul, pedig mindenhol azt írták, hogy a striák nem múlnak ki... A kilók is egyéntől függenek, mert van aki a szoptatástól pl. villámgyorsan fogy, valaki meg éppen attól hízik. Talán az anyukánk lehet mérvadó, mire lehet számítani;)

A téliszalámiért minden elismerésem, bár én lennék ilyen jellem a marcipános sütikkel:D

csibike írta...

Holnap írok, ígérem, most hív az ágy :)

manner írta...

Csibi, egy tipp cskok ellen: én 2 féle homeopátiás krémmel kentem a pocakomat, naponta felváltva (iszonyatosan hajlamos vagyok a striákra, a combom 13 éves korom óta csíkos, pedig 53 kilónál sose voltam több a pocakosság előtt), és képzeld, a hasam megúszta, szerintem a krémektől: Calcium fluoratum és Silicea (Schüssler sókból az 1-es és a 11-es).