2010. május 13., csütörtök

Érzelgősség a köbön

Mostanában újabb terhestünetet produkálok: túltengek érzelmileg. Nem mintha egyébként nem lenne abszolút nyilvánvaló, hogy gyereket várok, például egy ideje a habfürdőben már nemcsak a két szinkronúszó mellem emelkedik ki a levendulaillatú habokból, hanem a pocakom is, olyan bálnahátszerűen, a Spektrumon lehet látni hasonló púpokat. Egyébként akciótervem is van arra az esetre, ha pár hónap múlva beszorulok a kádba: B. leereszti a vizet, a 200 ml masszázsolajjal síkosra keni habtestemet és a kádat, és ha röhögés közben képes a koncentrálásra, erős karjaiban kimenekít a kádból. Jó, ezt az utolsó pontot valószínűleg át kell majd dolgoznom, nem akarom, hogy B. belerokkanjon a bálnamentésbe.
Szóval, az érzelgősség. Az érzelmeim nem egyik pillanatról a másikra pörögtek fel, a hormonok szép lassan dolgoztak, ügyeltek a fokozatosságra, nehogy sokkoljon a könnycsatornáim túlműködése. A terhesség elején főleg kicsi dolgokon hatódtam meg. Kicsi kutya. Kicsi fóka. Kicsi Harry Potter. Aztán jöttek a gyerekbántalmazásos cikkek-hírek, ami amúgy is vörös posztó, könnyes lett a szemem, és miközben papírzsepit kerestem, változatos kínzásokat találtam ki azok számára, akik a jövőben bántani merészelik az én gyerekemet, volt ott minden, felnégyelés, kerékbetörés, kocsi után kötés, és akkor B. még be sem szállt az ötletelésbe. A játszótéri csetepatéknál pedig akaratlanul is az ugrik be, hogy mi lenne, ha az én gyerekem dömperét borítaná fel az a kis rosszindulatú, mackónadrágos töpörtyű. Érzelmileg labilis pillanataimban azt gondolom, hogy kitépem a karját és a hátába szúrom a fejére koppintok a homokozólapáttal, mégis, mi az, hogy felborítja az én gyerekem dömperét? Forr bennem az anyatigrisvér, meglep ez az indulatosság, sőt, maga az anyatigrisvér, nem gondoltam, hogy ez ilyen. Nagyon remélem, mire sarjunknál eljön a homokozás ideje, képes leszek agresszív vicsorgás helyett kedvesen mosolyogva azt mondani a gonosz tökmagnak, hogy nem szabad elrontani más játékát, vagy valami politikailag korrekt megoldást találni. A homokozót mégsem boríthatom rá. Legutóbb a konyhában csordultam túl érzelmileg: B.-vel egymás mellett álltunk és fasírtot gyártottunk, ő formázta a húsgombócokat, én zsemlemorzsába hempergettem őket. Beszélgettünk és nevettünk, nekem azonban hempergetés közben valahogy eszembe jutott, hogy jajj, nemsokára meghalunk (mondom, hogy túlcsordultam), és jajj, nem akarok B. nélkül élni, és elkezdtem bőgni ott a fasírtok fölött. Idétlennek éreztem a helyzetet meg magamat is, de csak akkor bírtam abbahagyni a sírást, amikor B. megígérte, hogy mostanában tuti nem halunk meg.  Úgy tűnik, a terhességem nem nélkülözi a drámai elemeket - és messze még a vége.

6 megjegyzés:

1 írta...

Én így maradtam a fiam születése után is, pedig előtte nem voltam ilyen érzelgős, p*cs :)

Anita írta...

Szia!

Na én ezt váltogatom a sárkánysággal:D Remélem ez neked kimarad, de pl. a vége felé nagyon egyszerű belekötni a gyerek apjába....Meg egyébként is minden az ő hibája:D Ez alapszabály:D

Évi írta...

Annyira cuki volt ez a bejegyzés.A fasírtos:-)), nagyon összefögg a fasirt és a halál.De terhesen nem csodálkozik az ember semmin.

Én az elsőnél..khm.Csodálom, hogy nem vált el a férjem tőlem.Én azt tettem volna...
A másodiknál meg érzelgös picsku lettem és az is maradtam...ajjajj.

A gyermekemet ért támadást sajnos első körben, én is jól leszidnám a bántalmazót.De aztán ép ésszel eszembe juttatom, hogy gyerek a másik is.
Igy sikerül.Bár a kicsit nem kell megvédeni az vigyáz magára.A nagynál voltak ilyen képzeteim igen.
Jó Téged olvasni csibi.

Pusz, Évi

Csigamami írta...

:o) Csibe ha mäkod van nem maradsz igy. Bär ezek az anyai ösztönök nälam megcsak mostansäg indultak be... Viszont a fasirtos sztoridon elbögtem magam.... es nem vagyok terhes....
Ajjjajj, sose voltam ilyen, de asszem egyre ilyenebb leszek...
Pl. Bendike jätszott Maximmal (vele voltunk egy szobäban 1 oräval kesöbb született) es Maxim elpakolt minden jätekot Bendus elöl (mert Bendus mässal volt elfoglalva) de hät en ketsegbe esetem. Robert meg csak annyit reagält, : " Persze, hogy elpakolt mindent elöle, hät Orosz..." igy jobb kedvem lett :o) /az oroszokhoz itten ragadnak a dolgok...enyves börrel születnek vagy mi es nem tehetnek rola :o) /

csibike írta...

Csigamami: Bízom abban, hogy elég egészséges lelkületem van ahhoz, hogy bármi ilyesmit elrendezzek magamban :) Nem is gondoltam volna, hogy ilyen előítéletek vannak ott. Vagy ez megalapozott?

Évi: Örülök, ha jó itt nektek :) Igen, az első gyereknél még teljesen újak ezek az érzések, a másodiknál már van talán rutinja az embernek. Ráadásul sokszor inkább hormonkérdés az egész.

Anita: Néha azért kárpótold a megpróbáltatásokért :)

Macskusz :): Lehet, hogy idővel múlik, amikor már nem olyan pici a gyerek? :) Kíváncsian várom, milyen leszek egy-két-három év múlva.

Béb írta...

Csak ne fújj levegőt/vizet a köldöködön, te bálnamama, jó?

A fiatok majd tökös lesz és elintézi ezt a dömper problémát, mielőtt akár csak eszedbe is ötlene kiengedni a tigriskarmaid.

Akkor most tigrisbálna, cápaporonttyal, vagy miii? Túl sok spektrumot nézel... :-P