2010. május 5., szerda

Sztárság, fekete pontok, védőnő

Nem vagyok sztáralkat, ami úgy egyébként nem baj, gond nélkül eléldegélek ezzel a tudattal, így terhesen viszont kicsit nyomaszt ez a hiányosságom. Az van, hogy jártamban-keltemben elég gyakran megszólítanak vadidegen emberek pusztán azért, mert terhes vagyok és a közelükben álltam meg, mondjuk, a piacon nehezen tudnék száz méterről válogatni a zöldségek, gyümölcsök között. Legutóbb a könyvtárban szondáztak a szokásos kérdésekkel (hasméret / fiú-lány / név / szülés időpontja estébé), aranyosan-kedvesen kérdezgettek, mint eddig mindenki, én meg aranyosan-kedvesen válaszolgattam, mert nem akartam megbántani őket, nem tehetnek arról, hogy sztáralkat hiányában nem tudom élvezni a rivaldafényt. Vállalom, hogy bunkó vagyok, de nem akarok például paradicsom- és eperválogatás között a terhességemről beszélni, igényem sincs arra, hogy idegen emberekkel tárgyaljam meg az ivadék főbb paramétereit. (A blogjaim néhány száz ismeretlen olvasója más tészta, tényleg más, a blog az önkéntes megosztás kategóriájába tartozik, muhaha.) Nekem soha nem jutott még eszembe, hogy bármelyik kósza kismamára lecsapjak és a leendő gyereke neméről-nevéről faggassam. Ha egyáltalán nem ismerem, akkor mi közöm hozzá, nem? Miért jó a tökidegen könyvtárlátogatónak, ha tudja, hogy az a csúcsospocakú, bálnaseggű és el-elrévedező kismama (értsd: én) októberben fog szülni? Örülök, hogy hozzájárulhatok embertársaim hétköznapi boldogságához, csak én ezt egy kicsit tolakodónak érzem és nem tudok lelkesedni érte. Hát, úgy néz ki, nem én fogok mosolyogni a Tökéletes Kismama magazin nyári címlapjain, ez a nagy helyzet.
A házidokinál újfent kiderült, hogy nincs mintakismami vénám, ugyanis az asszisztens megkérdezte, mennyi a vérnyomásom, én meg mondtam, hogy passz, gőzöm sincs, általában normál vagy alacsony, attól függ, felcseszi-e az agyamat valami / valaki. Rossz válasz, úgyhogy bazinagy fekete pontot kaptam, komolyan, már-már attól tartottam, Zs. belevési a terheskönyvembe, aztán majd mehetek úgy szülni, hogy vérnyomásból  egyes, mert előbb-utóbb összegyűlik az öt feketém. Nos, nem vagyok az a kimondott vérnyomásmérőguru, ezért így kis butaként abból indulok ki, hogy a vérnyomás nem állandó, kismillió dolog befolyásolhatja, szóval, aktuálisan mérni kell, nincs olyan, hogy életem során mindig egy fix értéket nyögök be, ha a vérnyomásomról faggatnak. Az asszisztens vagy a doki megméri és hopp, már meg is van az érték. Zs. nem mérte meg a vérem nyomását, majd ha legközelebb megyek, prezentálnom kell neki a konkrét számokat. (Megálmodom, kiszámolom az ujjaimon vagy ilyesmi.) Ja, az újabb fekete pontot pedig azért osztotta ki, mert nincs itthon vérnyomásmérőnk. Mondtam is B.-nek, hogy veszünk egy ilyen vérkütyüt, aztán azzal fogunk szórakozni, hogy kölcsönösen lilára szorítjuk egymás karját és szarrá mérjük a vérnyomásainkat, például szex előtt és után (esetleg közben is). A cucc beszerzése mellett Zs. azt is javasolta, hogy sétáljak sokat erdőben vagy erdő mellett, mert az jó, és ugyan Zs. olyan mázsa körül lehet, elhiszem neki bemondásra, mert jó fej vagyok. A gyors szabadulás reményében csak bólintottam, hogy oké, sétálni fogok erdőben vagy erdő mellett, azt az infót nem osztottam meg vele, hogy a legközelebbi erdő némileg messze zöldellik tőlünk, olyan órányi távolságra, bár végül is, ha úgy definiáljuk az erdő melletti sétát, hogy az erdő mellett egyórányira sétálok a lakótelepen, akkor jó vagyok. Lehet, hogy Zs. beleértette a sétába az otthon-erdő és az erdő-otthon táv két óráját is?      
A védőnőmet majd egy másik bejegyzésben dicsőítem, ugyanis jelzett A Magzat, hogy elég a firkálásból, elheverhetnék végre a kanapén.

11 megjegyzés:

Névtelen írta...

Hát, igen, ez fura, sok kismamát néztem már irigykedve, de azt is úgy próbáltam, hogy neki ne tűnjön fel, nem hogy még kérdezgessek... még egy távoli rokontól se nagyon kérdezősködtem, nem tudom neki mi fér bele, ha ő akar mesél...

Nikletty

Anita írta...

Szia!

Köszönöm, hogy ismeretlenül is olvashatom a blogodat, remélem nem is fogsz majd egyszer csak letiltani róla minket és VIP-et csinálni belőle:-)Ugyanis minden reggel és napjában többször megnézem olvashatok e valami új jól megfogalmazott általában jól megmosolygtató írást Tőled ! Na szerencsére egyébként engem ritkán találnak meg ilyen jópofa kérdésekkel, bár kevésbé szeretek nagy tömegbe menni meg sok ember közé mert engem zavar hogy bámulnak mintha UFO lennék:-) Így apára marad a legtöbb dolog vagy ha együtt megyünk akkor kizárok mindenki mást:-)Én csak megnőttem így 7 hónap alatt nem értem mi ezen olyan fura ettől még nem dobálom kővel a repülőt szóval nem kell engem bámulni:D
Nézz be hozzám is ha van kedved: http://torpike-anita-tomi.blogspot.com/

Anita

mm írta...

januárban volt egy kis gondom, lementem az ügyeletre, és ott rám is hülyén néztek, mert nem tudtam benyögni, hogy mennyi szokott lenni a vérnyomásom.
a másik dolog, amiért a doki kerek szemekkel nézett rám, az az volt, hogy mi az, hogy 37 évesen nem szedek fogamzásgátlót?!
de a mindent vitt kategória az volt, mikor megkérdezte, mennyi folyadékot ittam, mondom egész nap aludtam, tehát semmit, erre közölte, hogy na, itt a baj, mert nem ivott!!!!
nem álltam le vitatkozni vele:)

Szeri írta...

Micsoda baromság, hogy nem méri meg a vérnyomást, ők dísznek vannak? Persze a védőnéni szokta, de azért ne essen már le a gyűrű az ujjukról.

Sarasvati írta...

Najo ezen en mar rohogtem... engem a hazidokinenim siman letiltott a vernyomasmeresrol :D mer kerdeztem tole okosakat es mondta h tulsokat merem :) azota megmeri a orzovedoni meg miota ujdoki van az o asszisztense es asse tom hol a vernyomasmerom :))) hidd el ha problema lesz a vernyomasoddal azt tudni fogod! Nem kell ehhez mero...
Ja es az en szuper hazidokimnak a 8keri seta is megteszi, nem utalt ki erdobe :DDDDD
Nekem a taacsokbol van elegem... vettem valamit teszveszen es atvetelkor a csaj elkezdte ecsetelni h kivan szaradva a szam es kenjem a vitaminnal... meg ilyenek.. es mindenki okos valamiben, engem meg bazira nem erdekel... bunko vagyok na.

Csigamami írta...

En a mäsik oldalhoz is hozzäszolnek... Szerintem ez ilyen szociälis beällitodäs kerdese. Tök mindegy, hogy is merem vagy nem ismerem, ha lätok egy kismamät az utcän rämosolygok, mert sztem szep dolog. 10böl 9 es fel vissza is mosolyog. Mondjuk leszolitani max. a terhesgondozäson mellettem ülöt szolitottam vagy, amikor a boltban välogattam, a mellettem välogato kismamät. S nekem pl. jo erzes, ha valaki azt mondja, hogy mittom en 7 honapos a pocaklako es minden rendben vele :o), akkoris ha a büdös eletben többet nem lätom. Söt, benezek a babakocsikba is. Mert aranyosak azok a kis törpek. S läm, mär 3 havercsajszira tettem igy szert, akikkel rendszeresen babapartyzunk...
Viszont, ha valaki nem akar rola beszelni, azt is erzi az ember, mert el tudom kepzelni, hogy a Te mosolyod sem tul öszinte ilyenkor :o), s akkor elpärolgok, mintha ott sem lettem volna. Mittom en, szeretek kontaktolni az emberekkel. De nem csak kismamäkkal meg anyukäkkal... alapbol ilyen vagyok. Pedig nem äll szändekomban soha soha tolakodni.

Vernyomäs: Most viccelsz, hogy neked kene tudnod ippeg mennyit nyomsz? Agyrem. Legközelebb fujj bele a hüvelykujjadba es mond, hogy OOOO 150/70... kiväncsi lennek mit lep rä, bär kapcsolni tuti nem kapcsolna....

RneIcus írta...

Örülök, hogy Csigamami megelőzött, mert mindenhol azt olvasom, hogy az érintetteknek ez mekkora gondot jelent, pedig én is minden kismamát megbámulok és minden babakocsiba - ha tudok- bele lesek. Szerintem a világ leggyönyörűbb női a várandósok- persze kivétel mindig akad, de az meg erősíti a szabályt- a kisbabák mellet meg szerintem csak az tud mosoly nélkül elmenni aki érzéketlen. Szóval szerintem inkább ezt is próbáld kedvességnek betudni, mint tolakodásnak :)

csibike írta...

RneIcus: Én meg pont azt olvastam, hogy hű, ez milyen jó dolog, és ezért is merült fel bennem, hogy már megint bennem van a hiba, mert nekem annyira nem, illetve túl sokszor nem... :)
Babákat én is lesek, de csak úgy nem szoktam leszólítani a szülőket, max. akkor, ha úgy alakul, olyanok a körülmények stb.
Megpróbálom :)

Csigamami: A mosolygás nem zavar, az oké, de onnan tovább nem megyek csak úgy (max. ha olyan a helyzet), mert bennem van az az érzés, hogy nem akarom zavarni, ki tudja, milyen hangulatban van, hányszor kellett már ugyanazokra a kérdésekre válaszolnia stb. Olyan privát dolognak érzem.
Biztos, hogy habitusfüggő is. Pl. a nagyon nyüzsgő dumagépektől, akik boldog-boldogtalant leszólítanak és kifelé, a környezetükbe élnek, és érzem, hogy bele akarnak fullasztani a kiáradásukba, mindig is rázott a hideg. Ezt most nem rád mondtam, hiszen nem ismerlek erről az oldaladról, csak példaként hoztam fel, mert lehet, hogy te meg könnyedén elcsevegnél velük.

Sarasvati: Bírom, amikor kiderülnek az ilyen ellentmondások :)Szorgosan mérted magadnak?

csibike írta...

Szeri: Képzelheted, hogy felröhögtem, amikor feketét kaptam :)

mm: Ilyenkor mindig az jut eszembe, hogy ők orvosok, basszus, nem az útépítőre adtak fehér köpenyt... Ezzel az erővel én is lehetnék doki :)

Anita: Szia itt és köszi :) Nem terveztem, hogy titkosítom.
A lányok írtak kommentet, hogy miért, jó olvasni a másik oldalt is.

Nikletty: Ez megint ízlések és pofonok dolog.

1 írta...

Én is utálom, ha faggatnak, és ráadásul eléggé cinikus tudok lenni, ha rossz kedvemben találnak...

Béb írta...

Én is megnézem a kismamákat és mosolygok rájuk - sztem ez kódolva van belénk - a babakocsiba is bepillantok, de nem szólítanék le vkit és nem faggatnám és (erről úgy rémlik, h volt már szó) nem akarnám megfogni senki hasát. És most úgy gondolom, h az enyémet se fogdozzák idegenek, félidegenek... Ha változik a hozzáállásom, szólok. :-)