2010. június 29., kedd

Az érzelmek hullámzó tengerén... (sóhajtá az anya)

Ha már a hangoknál tartunk: A Sarj, Akinek Baromi Fejlett a Hallása, igen rosszul tűri a család combig-hasfalig érő generációjának sivalkodását. Vasárnap fiú1 és fiú2 gyakran váltott kellemetlenebb frekvenciákra birkózás / sütievés / efegynézés / a kamasz fiú3 nyúzása közben, sarjunk meg heves rugdosással fejezte ki nemtetszését, bár szerintem azért valahol igazságtalan, hogy engem rúgott, pedig nem is én visítottam. (Nem fáj a pocakomban kivitelezett kispályás teremfoci, csak néha még mindig meglep, hogy egy igazi ember ficánkol bennem.) A telihold miatt tulajdonképpen visíthattam volna én is, de ezt túlzásnak éreztem volna, ezért megelégedtem az elhúzódó morcogással és a pikírt megjegyzésekkel. (Nem a család előtt, itthon.) Mostanában kezdem úgy érezni, mintha több személyiség lakozna bennem, hangulatilag hihetetlen mélységeket és magasságokat élek meg egy frontos-teliholdas negyvennyolc óra alatt. Tegnap megint a szokásos énem uralta a terepet, azaz bűbájos voltam, szellemes és lendületes (pl. bűbájosan, szellemesen és lendületesen vásároltam némi gyöngyöt az eladótól, akinek alig volt hangja a családjában viruló tüszős mandulagyulladás miatt, illetve bűbájosan, szellemesen és lendületesen elvezettem egy vadidegen nőt a Westend földszinti vécéjébe, csak úgy leszólított az utcán, hogy hol itt egy vécé, nagyon kell pisilnie, én meg pont arrafelé igyekeztem, kismamaként  muszáj ismernem az ilyen menedékhelyeket). B. jól viseli a hangulatingadozásaimat, együtt csodálkozunk rám, hogy jé, mit ki nem hoz belőlem a viselősség, legtöbbször előre szólok neki, hogy bocs, valami van a levegőben, érzem, hogy hülye picsa leszek. Aztán pár óra és megunom magam ilyen másmilyen, negatív állapotban, meg ha kívülről nézem a terhes csibikét, vicces is, hogy semmiségek miatt puffog csak azért, mert dúl benne a hormonháború.
Rákaptam arra is, hogy a babakocsik tanulmányozása mellett (egyelőre gőzöm sincs, milyen járgányt toljunk a gyerek fokhagymasegge alá, vizslatom mások kerekeit, vázait, kiegészítőit) az utasokat is behatóan szemügyre vegyem, de nem úgy, mint régen, hogy jajj, de aranyos kis golyófeje van ennek a babának, hanem például nézem a célszemély mezítelen lábfejét, aha, így fest egy élő baba lába, így mozognak a lábujjak és ilyesmi. (Tisztes távolságból lesek, nehogy orrba vágjanak a t. szülők.) Nem tudom, mennyi időt fogok eltölteni a saját gyerekem szimpla bámulásával, sokat, az biztos, nagyon érdekes szerkezet egy kisbaba. Mindig csak a másét láttam és korlátozott ideig, úgyhogy simán előfordulhat, a sajátomat leteszem az ágyra és órákon át egészen közelről nézem, hogy működik. Olyan is van, hogy ha B.-vel extrém külalakkal és hajmeresztő kommunikációs kultúrával rendelkező tinipubertáskamaszokba botlunk itt-ott, eszünkbe jut, hogy egykor ők is biztos nagyon cuki babák voltak, és az is, hogy de jó, a káoszig még van tizenhárom-tizenöt évünk. (Naivak vagyunk vagy naivak vagyunk?)  
Az anyai érzéseimmel meg úgy állok, hogy már egész jó pozíciót foglalok el az anyánakérzemmagam skálán. Nálam ez fokozatosan, szép lassan alakult az elmúlt hónapokban (pl. anno két rosszullét között inkább azon filóztam, hogy savanyú cukorral vagy fagyasztott málnaszemmel küzdjek a hányinger ellen) és úgy sejtem, majd a szülés utáni időszakban éri el a maximumot, amikor már megfogható, puszilgatható, simogatható, etethető estébé állapotú a gyerek. A Vizek Urának aktivitása, a babacucc, az ultrahang - mind-mind turbózza az érzéseimet. Jelenleg olyasféle dolog van bennem, hogy pár hónap múlva valami klassz ajándékot kapunk (klassz ajándékot már kaptam, ezért el tudom képzelni, milyen érzés) és nagyon várom, viszont még nem tudom teljesen felfogni, mit is jelent valójában. Szeretem a kisembert, aki bérli a testemet (és most épp azt játssza, hogy ő nem is Pelé, hanem csak egy békésen szundikáló baba), erősen kötődöm hozzá, de ez talán még nem az az abszolút anyai szeretet, ami az érintése, a hangja, az illata, a mosolya láttán tör az emberre.

10 megjegyzés:

Elf írta...

Abban a pillanatban, amikor megszületik, kiszabadul belőled egy hihetetlen érzés, és onnantól fogva leszel teljesen szerelmetes.... Az az az érzés, ami leírhatatlan és megismerhetetlen annak, aki nem élte át :):):)

Évi írta...

Annyira szépen írtál megint.És.Én az enyéim elött sok kisbékaporonytot láttam/ergó újszülöttosztályon melóztam, tök jó volt/, és mégis órákat töltöttem el a SAJÁTOM nézegetésével.A fényképek is tanúim rá.Hol ilyen ruhában aludt, hol olyanban, hol csak a lábát fotóztam, hol az arcocskáját.De jól elütöttem vele az időt az tuti.És élveztem is nagyon nagyon.Sőt most is imádom nézni.Mind a képeket, mind a gyerekeimet.
A Tiétek, a képen übercuki.Hú micsoda szleng:-)).

Puszmák, Évi

Lillanna írta...

Háááááááát....nem tudom, de nekem valahogy másképp működött az első gyerkőcnél, mint ahogyan Elf leírta.
Megszületett, néztem, tudtam, az enyém. De az igazi, mély szeretet napokkal, hetekkel kristályosodott csak ki igazán. És nem mertem beszélni róla senkinek, mert azt gondoltam, rossz anya vagyok, amiért nem érzem a szerelmet a saját gyerekem felé azonnal. Azóta eltelt 18 év. (Második leányzóm 7 éves.) És mikor végre beszélni mertem erről, leküzdve a szégyenemet, hogy nálam nem azonnal jött az a bizonyos érzés, akkor néztek rám az ismerőseim, barátaim, és bevallották, hogy náluk sem. Most vagy rossz anyákkal vagyok körbe véve, vagy azért nem olyan általános az azonnali szerelembe esés. :))
(Nem volt szülési depresszióm, csak meg kellett ismernem ahhoz, hogy úgy szeressem, ahogyan kell.)

Lillanna írta...

Viszont a vizslatás az első pillanattól létezett. Órákig is akár. Milyen csöpp, mennyire működőképes, a hangja vicces stb. :) Csak néztem és nem hittem el, hogy ez az egész baba, fejtől talpig belőlünk lett. :))

Bogi írta...

Harmadik babámat várom december 31-re. Babakocsit én is vadászgatok, egyenlőre a minden szempontból tökéletesnek a Graco Quattro Tour Deluxe tűnik. NÉzd meg, hátha nektek is bejön! Boldog babavárást!

Csigamami írta...

Nekem sem jött rögtön az anya lettem erzes. Honapokkal kesöbb szerelmetesedtem bele Bendebe. Addig is szerettem meg minden, de mära olyan, hogy meg csak este fel 11 van de en mär alig värom, hogy reggel magahoz ölelhessem... (meg megsugom meg mindig nem tudok nelküle aludni...)

Elf írta...

Nem hiszem, hogy rossz/jó anyaságon múlik mindez... tán a hormonok, tán más... nekem így volt, ezt tudtam leírni...

Lepkevár írta...

Szia!

Most találtam a blogodra és épp ma írtam hasonló témáról. :) Így 3 szülésen túl egyedül az utolsónál jöttek azonnal a Nagy Érzések. Az elsőnél elég sokat váratott magára a dolog, pedig egyformán imádom mind a hármat. (A vizslatás az tényleg azonnal működésbe lépett.)

Ja, és nekünk is Graco Quattro-nk (is) van, úgy látom, sokan szeretik.

Boldog babavárást!

csibike írta...

Az biztos, hogy anyától függ, éppen ezért lenne jó tudatosítani főleg az első gyereküket váró nőkben, hogy ehhez az érzéshez néha idő kell és nem arról van szó, hogy valaki jó anya vagy rossz anya :)

Lepkevár, szia itt és köszi a tippet is :)

Bogi, neked is és minden jót a babaváráshoz :)

Nani írta...

Na nekem nem csak az anyalettem érzés jött a szüléssel együtt, hanem még erőteljesebb hangulatingadozások.... mondjuk volt okom is rá, de azért készülj fel, ott is van még egy jó kis hormoncsata....