2010. augusztus 29., vasárnap

Főleg az eladói bakikról

Van egy bolt, ahol egész jó a választék pl. babakocsiból, szépek a színek, az árképzés szimpatikus, és legutóbb az is nagyon tetszett, hogy az eladócsaj nem szuszogott a sarkunkban, B.-vel nyugiban tapogathattuk a szoptatós párnákat (nagyrészt én tapogattam, ő inkább a huzat mintázatára koncentrált), tényleg csak akkor mesélt a tudnivalókról, ha kérdeztük, akkor sem túl sokat, eltalálta a beszélj/hallgass arányokat, meg úgy egyébként segítőkész volt és rendes. Naivan azt hittem, ma is vele találkozunk és már előre örültem, hogy békében törhetjük a fejünket a pelenkázóasztal dizájnolásán, de az a helyzet, hogy az őrangyalom mára szabit vett ki (nekem nem szólt), így belebotlottam az egyik olyan emberfajtába, amit nagyon nehezen viselek, minden porcikám tiltakozik a kontaktus ellen, pedig nekem homo sapiens ügyben elég magas a fájdalomküszöböm. Azért nem mondom, hogy az a klasszik papagáj típus, mert nem, nem az, annál is durvább. Szófosógép, bzmg, szófosógép az ilyen. Ömlik belőle a kismillió sztori és nem ám viccesen-elegánsan, nem, bután és tele rosszindulattal, fogalmam sincs, hol vesz levegőt, de lehet, hogy nem is kell neki, a pofázással termeli az energiát, csak mondjamondjamondja, hogy hallja a saját hangját, komplett performanszt nyom le minden megszólalásnál. Engem baromira nem érdekel, ki kit csinált fel tizenhat évesen, hogy hisztériázik egy másik kismama és hasonló helyi bolti pletykák. És pióca, bzmg, pióca, egy lépést nem lehet úgy menni, hogy ne lihegne a nyakunkban, ha csak egy röpke pillantást vetek az elefántos csörgőre, már hányja rám az okosságokat, pedig az én kis lelkem olyan, hogy először nézegetem az elefántos csörgőt, aztán fogdosom-rázogatom és merengek rajta kicsit, jó lesz-é vagy sem, és mindezt csendben egyedül  vagy B.-vel konzultálva, mert hát elefántos csörgőügyben ő is érintett valamennyire, ez fontos kérdés, hátha oroszlános izét szán a fiának. Közönség nem kell, közönség abban az esetben jöjjön, ha kérem, és a 'köszönöm, csak nézelődünk'-et értse már úgy, hogy köszönjük, csak nézelődünk. 
A cumiról és a cumisüvegről meg azt gondolom, hogy lesz itthon egy-egy vészhelyzetre, de a rutinszerű használatukat szeretném elkerülni, nekem ez a heppem, másnak más, majd úgyis a tényleges helyzet dönt, ha már kint lesz a cápakölyök, ezért pusztán az érdeklődés szintjén rákérdeztem a pióca szófosógépnél, hogy mit kell tudni a polcra kirakott cumikról és cumisüvegekről, és el is mondta, ezzel nem volt bajom (még mosolyogtam is azon, hogy pont a drága Aventekről zengett ódákat), megköszöntem az infót, aztán nagyon aranyosan, semleges adalékként hozzátettem, reményeim szerint sokáig fogok szoptatni, talán egy ideig nem is kell cumisüveg. Az agyamban ezután pattant el egy kis erecske (vagy kettő), mert megkaptam bele az arcomba, hogy én kis botor, ő, akinek három gyereke és egy unokája van, ő csak tudja, hogy már a párnapos újszülöttnek is ezer darab cumisüveg kell, hiszen abban adom neki a teát és a vizet. Éreztem, hogy belobban a fejem, de legyőztem a tenyérviszketést és finoman-udvariasan, ugyanakkor nagyon határozottan ismertettem vele a tényállást, miszerint nekem nem áll szándékomban szoptatás mellett vízzel és teával táplálni a világra épp csak kibújt gyerekemet, és legyen szíves, hagyja meg nekem a döntés jogát. Soha nem értettem, miért gondolja magáról bárki is, hogy ha több gyereke van, magától értetődően jobb, okosabb, nevelési kérdéseket kifogástalanul megoldó szülő, véleménye szent és sérthetetlen. Szerintem ha Kis Manyikának öt kocsija dekkol a garázsban, attól Kis Manyika nem lesz automatikusan Kimi Raikkönen, de még csak fantasztikusan jó autószerelő sem, sőt, simán előfordulhat, hogy Kis Manyika minden második hétvégén a balesetin köt ki, az autója meg a roncstelepen. Szóval, az ilyesmi nem darabszámtól függ, sok gyereket is lehet szarul nevelni, nekem meg bejöhetnek a saját elképzeléseim. Azt, hogy ki lettem röhögve a kicsi hasam miatt (tényleg egy hónap múlva szülök, tényleg?), nagyvonalúan nem vettem magamra, azt azonban rosszul tűröm, ha úgy kapok véleményt, hogy nesze, ez a helyzet, mert velem is ez történt, ergo veled is ez fog. Igaz, hogy a Trabant és a Bömös is autó, ez tény, de lássuk már be, hogy más-más alkatú járgány, oké?

13 megjegyzés:

Marjann írta...

bzmg:) Ez a legjobb benne. Egyébként kapunk pocakfotót? Had lássuk már milyen kicsi:)

Csillagvihar írta...

Az ilyen visszatért a bőrlégzéshez.

Béb írta...

Hüm... Én még nem készültem fel a zanyaságra, úgy néz ki, mert a zősemberből/nomádokból kiindulva eszembe se jutott olyan, h tea, meg víz... Gáz?
Amúgy bírom a tipikus anyóskodás (mert náluk a legtipikusabb): én már felneveltem x-et, tudom, h mi a jó az unokámnak, add csak oda!

Lepkevár írta...

Készülj fel, hogy nagggyon sok ilyen lesz még, főleg ha már kint lesz a bébi. A 2 nagyobb gyereknek én sem adtam soha semmit a tejen kívül, így folyamatosan azt hallgattam, hogy szomjaztatom szegény(eke)t, plusz olyan okos hasonlatokkal éltek, hogy ez pont olyan kínzás, minta nekem kaja után nem lehetne inni. Kemény menetek voltak. :) A 3. már kapott pluszban inni, akkora kánikulák voltak, de ez a saját döntésem volt.

Cumisüveg-kérdés: Szerintem bőven elég 1 darab, amit elő lehet kapni, ha muszáj. Nekem az 1-es számú gyermek nem volt hajlandó szopni, így cumisüvegből nyomta a tejet. A 2-es számú életében nem látott közelebbről ilyesmit, ő egyből pohárral indított 7-8 hónaposan, a 3-as pedig párszor kapott belőle vizet/teát.

(Bocs a hosszúságért, amúgy nem hiszem 3 gyerek ellenére sem, hogy nálam lenne a bölcsek köve. :D)

mongaal írta...

Valahogy zsigerből én is elutasítottam a cumisüveget, pedig örököltem legalább tíz darabot, plusz egy cumisüveg-sterilizálót, amivel valamiért nem akartam közelebbi kapcsolatba kerülni. Ezt tudta az én okos gyermekem is, aki átugrotta a cumisüveges témát, és fél évesen már csőrös pohárból itta a vizet, most pedig nyolc hónaposan ügyesen iszik pohárból is. Szóval simán kihagyható a cumisüveg, jól gondolod, Csibike!!!

Loihi írta...

Fú. Gyerekeim még nem ittak teát (illetve az annak csúfolt cukros löttyöt. Mind sokáig szopott, fél évig vizet sem ittak (én is megkaptam, hogy ki fognak száradni). Nimród (a legnagyobb) használt egyedül cumisüveget, a kisebbek csőrös pohárral indítottak. Lényeg: Te vagy a gyerek anyja, te tudod mi a jó neki és ne hagyd magad befolyásolni! (Ez különösen a dúló hormonokkal teli szülés utáni időszakban lesz nehéz.)Fsza csaj vagy Csibike! Csak így tovább!

Sarasvati írta...

juj.. nekem aanykam jott azzal h "ajd feladod"... szinten hasonlo cumisuveges beszelgetes alkalmaval... terhessege utolso honapjabn nem is beszeltem vel.. tudom nem szep... ez van. vanorokolt cumisuveg a szekrenyben meg a mellszivohoz is volt. szerencsere a gyerek cicivampir :) masra meg nincs szuksege. ez van.
hasonlo vitas tema meg az igeny szerint szoptatas is :) megjo h az en gerem es ugy rontom el ahogy en akarom :)

Unknown írta...

Na! az ilyenek halálra idegesítenek engem is, nálunk szülés után a helyzet fokozódott.. de csak addig amíg jól helyre nem tettem mindenkit...Szép, tényleg szép, amikor azt gondolják, hogy mindent tudnak a világ összes gyerekéről, csak mert van nekik 1-2-3.De ki mondta ezeknek, hogy minden kölök egyforma? Meg egyébként is honnan ez a hűdenagy önbizalom?Remélem a jövőben nem nagyon találnak meg Titeket ezek a zsenik...!

Niki írta...

Szép volt, kár, hogy kimaradtunk a látványból! Az ilyeneket szívlapáttal kellene addig ütni amíg veszi a levegőt! Idióta!
A bzmg nekem is nagyon tetszett és én is szivesen megnézném a kicsi hasadat!

Pattogo írta...

Zugolvasó vagyok, de muszály megszólalni. Csatlakozom az előttem szólókhoz. Úúúúúúúgy utálom az ilyen embereket. 3 kölköm van. Az első 2 hónaposan úgy döntött, hogy nem kell neki sem anyatej, sem tápszer. Maradt a hozzátáplálás. A védőnőm szívszélütést kapott, de lááám életben maradt. 5 éves, cserfes, nem allergiás - max a hangomra, ha kiabálok vele. A második 1 éves koráig csak anyatejet evett/ivott. Semmi mást. Pedig engem is majd meghurcoltak, hogy nem adok neki szegénynek teát, meg azért kel éjjel 5x, mert szopik. Ő is szépen növöget. 3 éves nagypofájú. A legkisebb, meg tápos-anyatejes-főzelékes, és van egy sanda gyanúm, hogy ő is fel fog nőni. :) Szóval, gratulálok a babához és a legjobb tanács amit adhatok, hogy bízz magadban. Úgyis csak te tudod, hogy mi a jó a cápasrácnak. :)

kisvirág írta...

Na szerintem ő volt a tulajcsaj, akiről meséltem. Nekem is kinyílik a bicska a zsebemben a stílusától. Viszont engem inkább lebeszélt a felesleges dolgokról... Egy üvegre érdemes beruházni, hátha úgy működik, mint a kabala kúpod és nem lesz rá szükség (így legyen, ámen) :D

1 írta...

Ilyen okostojások voltak, vannak és lesznek. És még csak le sem lőhetjük őket...

csibike írta...

Megvan az egy darab cumi és az egy darab cumisüveg, és ha kell, nem félek használni őket, bár akkor is csak nagyon módjával. Az meg tök jó, hogy leírtátok, családon belül is megvan a különbség gyerek és gyerek között, köszönöm a megerősítést, én sem gondoltam mást.
Ma egyébként úgy mentünk vissza, hogy mantraként mormoltuk: nemanőleszott, nemanőleszott, nemanőleszott - és bejött, a kedves csaj volt a boltban :) Szóval, mantrázni kell, ez a titok.

virágom: Használhattad volna azt a bicskát :)

Pattogoo: Köszönöm :)

mongaal: Én a zsiger mellett még utánaolvastam és akkor is úgy éreztem, hogy megpróbálom kihagyni mindkettőt :)