2010. szeptember 3., péntek

Kicsit pofán csapott a valóság

Váratlanul derült ki, hogy a héten be kell mennem a kórházba és ha már ott voltam, megejtették az első nst-t is. Kaptam egy bigyót a kezembe, hogy a sarj minden egyes moccanásánál nyomjam meg a tetején lévő kis pöcköt. A gyerek természetesen aludt, így az első öt-nyolc perc csőre töltött ujjal telt el. Aztán elérkezett az a pillanat, amikor a sarj felriadt arra, hogy egyesek (pl. a szülésznőm) a hasamra helyezett tappanccsal alattomos módon lehallgatják a szívverését, ezért bevetette a magonc korában alkalmazott trükköt és jó cápa módjára megpróbált elillanni a zaklatás elől. Kicsi fiam egyedül azt felejtette el, hogy azóta mintegy két kilót hízott, így az illanás, mint olyan, falakba ütközik, konkrétan belém, és az anyai gazdatest egy bizonyos határon túl már nem tágítható. Azért becsülettel küzdött, rendületlenül nyomogattam a pöcköt, közben meg úgy éreztem magam, mint egy kvízműsorban - jó válasz esetén gombnyomás.
Mindig is volt egy olyan érzés bennem, hogy hiába próbálom, teljes valójában nem tudom felfogni azt a tényt, hogy én hozom világra a kettőnkből lett és hónapok alatt magamban növesztgetett emberkét. Mivel még nincs gyerekem, nem bírom elképzelni, milyen lesz ez az egész a technikai kivitelezéstől kezdve az érzésekig. Szerintem pont emiatt nem lehet felkészülni az első szülésre, csak adatok és sejtések vannak az ember fejében, és oké, ott a terhesség kilenc hónapja, de a szülésig tulajdonképpen megfoghatatlan a dolog, az ultrahang, a gyerekmocorgás satöbbi ellenére. 
Az nst mintegy húsz perce alatt kaptunk egy kis ízelítőt abból, mi vár ránk: Épp hozzánk robbant be egy láthatóan és hallhatóan javában vajúdó anya, ilyen-olyan elhaló sóhajait és fújtatásait (próbáltam nem bámulni, de néha mégis kellett, hogy kábé milyen lehet egy vajúdás), illetve a szülésznő és a doki készülődését egy-két baba hangos oázása festette alá, merthogy a szülőszoba közelében van a csecsemőosztály. Meg azok az infók is elhangzottak, hogy elfolyt a magzatvíz, mindjárt szülünk, és mindez olyan volt, mintha valamelyik kórházas sorozat egyik jelenetébe csöppentünk volna. B.-vel egészen határozottan megszeppentünk, főleg annak tudatában, hogy a dokim a manuális vizsgálatnál kedélyesen megjegyezte, reméli, a következő két hetet még kihúzzuk, ugyanis szépen tágulni kezdtem. (Harmatos lelkivilágú leány és fiú olvasók nézzenek utána a neten, mit is jelent eme misztikus kifejezés.) Sarj kifogástalan állapotban, elvileg és gyakorlatilag is kész a kinti életre, úgyhogy akár egy erősebb front kilakoltathatja. Hőőőő... Nem mondom, hogy nem lepett meg a hír, mert meglepett, és nem az hökkentett meg, hogy szülni fogok, hogy szülni kell, ezzel eddig is tisztában voltam, inkább az az érzés fogott el, hogy de... de én még olyan kis porszem vagyok egy ilyen nagy dologhoz, és tessék mondani, nem kaphatnék még pár hónap haladékot?

12 megjegyzés:

Krisztinca írta...

Hihi... lehet, hogy csak egy pár dekát hízik még, csak egy kicsit jobban nyomja még mindenedet és azonnal átváltassz "szüljünk már" üzemmódra... :-)

Béb írta...

Csibi. Szerintem pontos lesz a csemete! És kész! Egy szűz nem toppanna be előbb! Meg a normál felállás szerinti mérleg se. :-)

Minap amúgy pont ezen agyaltam: oké, h megcsináljuk, oké, h elvagyunk vele 7-8 hónapig pocin belül, de, hogy utána el fogok gondolkodni - kétségbeesetten - azon, h nos, ezt a gyereket most/lassan meg is kéne szülni, upszi, nincs más kiút? - az fix!

Marjann írta...

Elvileg mikorra vagy kiírva?

Évi írta...

Jajj de jó volt.Visszajöttek az emlékek és az érzések.csibi!!
No para!!bUli lesz a köbön.Én mondom kedves!!!!

Pusz, éVi

szilva írta...

huhhhhhhhhhhhhhhhh... ezt a bejegyzésedet maximálisan átérzem, bár én még csak álmomban szembesültem azzal, hogy a szülőágyon közöltem a jelenlévőkkel, hogy akkor most és azonnal és rögtön csináljuk ezt az egészet vissza, mert mégsem akarom, nem szülök, mert nem vagyok rá kész. valami pocsék volt... de Te egy fasza csaj vagy, szerintem abban a pillanatban, hogy elfolyik a magzatvized, készen fogsz állni. biztos vagyok benne. szóval no para, hajrá :) mi drukkolunk!

Csigamami írta...

nem akarok megitn rosszat szolni :o) Majd ha eljön az idö, hät hajrä :o)

dorw írta...

netojjábe! :) nehéz meló, de fantasztikus érzés! és ne akarj haladékot, mert az pokoli érzés, hogy holvagymárkisember?! inkább adj hálát a testednek, a sorsnak vagy aminek szeretnél - lehet több mindennek is -, hogy szépen elindítják az apró embert a kinti életbe, és nem kell durván kilökdösni. :)

NST-re: csoki, csoki, csoki!!! és capuccino/kávé, ha szereted.

(én is így figyeltem a mázlista nőket, és valahányszor felsírt egy baba, elfutotta a könny a szememet, hogy hamarosan nekem is...)

Elf írta...

hát én láttam az első szülésem előtt többet is, de az sem készít fel arra a csodára, ami ott és akkor történt (meg a fájdalomra és a többire) :):):)
és igen, egyetértek dorwval, ne akard húzni :)

csibike írta...

Nem félek és húzni sem akarom :)

Lehet, félreérthető voltam, mindjárt írok egy bejegyzést, kommentben nagyon hosszú lenne.

Krisztinca: Olyan mázlim van, hogy nem ég a gyomrom, kiválóan alszom és semmi olyan panaszt nem tudok felmutatni, amit az utolsó pár hétre írtak :)

RneIcus írta...

azért az én szemem is kikerekedett mikor azt olvastam, hogy szépen tágulsz :) azt hittem odább van az még :)

csibike írta...

A tágulás mértéke teljesen megfelelő ebben az időszakban, már csak az a kérdés, hogy a további tágulás gyorsan zajlik, vagy mondjuk lépésről lépésre a következő négy hétben :)

Krisztinca írta...

"nem ég a gyomrom, kiválóan alszom és semmi olyan panaszt nem tudok felmutatni, amit az utolsó pár hétre írtak :)" - Mááázlista!!! :-D