2010. szeptember 9., csütörtök

Megint egy védőnős, dokis, szülésznős szerda

Megejtettük a heti egyszeri cétégés (enestés) szeánszot, két tappancs a hasamra, nyomogatós műszer a kezembe és hajrá. Sarjunk persze nem moccant olyan húsz-harminc percen keresztül, gondolom, a múlt héten zokon vette, hogy lesből rátámadtak a két tappanccsal és csakazértsenem ficánkolt, a csokoládé nem hatott rá, pedig ettem tisztességgel, azt hittem, összeragad a szám. Muszájból nem szeretek édességet enni, erre a felismerésre jutottam, a nassolásnak pont az a lényege, hogy önkéntes és megkívánós alapon működik. A fiatalember rendületlenül tartotta magát akkor is, amikor a szülésznőm só-liszt gyurmának nézte és manuális noszogatásként két keze közé fogta a hasamon keresztül és elmorzsolgatta kicsit. Erre sem reagált, amit abszolút megértek, én is utálom, ha alvás közben rázzák a vállamat, szinte láttam magam előtt a gyerek durcásan lebiggyesztett száját. Kábé tíz perccel később azért nagy kegyesen hajlandó volt belém rúgni éspervagy könyökölni párat, mintegy jelzésképpen, hogy tud ő mozogni, ha akar. A mi gyerekünk szabad szellem, nem lehet kényszeríteni.
A szülésznőm és a dokim olyan, hogy a szülés természetes folyamatát támogatják, amíg lehet, és adott esetben a doki például nem azért metszi meg a gátamat, mert nincs jobb dolga vagy hülyén néz ki a gátam matyóhímzés nélkül. Mondtam nekik, hogy én az a típusú terhes nő vagyok, akinek továbbra sincs vajúdás- és szülésterve, tök rugalmas vagyok szülésélmény szempontjából (a horoszkópom büszke lenne rám, hogy ilyen klasszul nem vések kőbe pillanatok alatt megboruló dolgokat), ha a baba egészsége technikailag úgy kívánja, jöhet bármi, zavarjanak fel a bordásfalra vagy legyen császár, lényeg, hogy sarjunkat egy másodpercre se legyintse meg az életveszély szele. A lelki cuccot megoldjuk szülés után, és harminc év múlva még mindig befizethetem a gyereket egy újjászületés workshopra.
Továbbra sem tudok betelni azzal, hogy a leleteim még mindig hibátlanok, mert a szokásos terhespanaszokra úgy gondoltam, hogy kötelezően felbukkannak, így készültem lélekben, erre tessék, fakultatív az egész, személyre szabott, nálam sehol semmi gubanc, a 'ne ijedjen meg, minden nőnek van ilyen izéje, majd kikezeljük antibiotikummal' címkéjű vizsgálatok eredménye is negatív, szóval, lehet, hogy nem vagyok nő (morfondírozik csibike a hasát simogatva). A védőnő mérlegébe meg csak azért nem szerelmesedtem bele, mert az enyém előbb kimutatta, hogy fogytam. Ha már pakolászás közben a kezembe akadt, ráálltam és kicsit meglepődtem, hogy jé, a nagy meglepődés elmaradt, mert egy ideje alig fogyasztok tejet, ergo egy hizlaló faktort kikapcsoltam az életemből, bár nem a hízás, hanem a bokadagadás miatt, ha csak a kilók számát növeli, nem mondok le róla ilyen könnyen.
Egyelőre úgy tűnik, jövő szerdáig még biztosan nem szülök, a két hetet már nem merte kijelenteni a doki. Szerintem októbernél előbb nem mondja fel az albérletét a szabad szellemű (és erősen mormotajellegű) gyerek, de ez csak ilyen anyai megérzés. Egy dolgot kértem a fiúnktól (mint nő a férfitől): ne a Sparban folyassa el a magzatvizét, itthon lepjen meg a Niagara. A kórházi pakkot bőröndbe csomagolom a héten, aztán utánam (alattam / előttem) a vízözön, hogy stílszerű legyek.

13 megjegyzés:

Sarasvati írta...

Csibi: nekem azt modntak aznap reggel h ebbol nem lesz estig gyerek ne is remenykedjek (hogy nem kell indtias) s lam csak lett gyerek. Ilyet nem hiszunk el semmilyen korhazi szakszemelyzetnek :)

Béb írta...

Nem ide tartozik, de gondoltam, megosztom veled, mert édes... Nos, itten a kismamáknak külön kassza van a nagyobb boltokban (ki van téve a pocis néni ábra fölé), ahova bárki állhat, de, ha felbukkan egy pocis néni, akkor előre kell engedni, de izibe'. (Magzatvíz elfolyása nélkül is.) Nekem ez nagyon szimpatikus dolog. No, meg azt bizonyítja, hogy van élet gyermeket várva, nagy pocakkal is és nem kell a lakásból ki sem mozduló "beteg, terhes" nőnek lenni. -> Nem vagy egyedüli normális kismama a bolygón!!! :-D

Macsek írta...

Csibi,

Nekem se volt háromszorra sem olyan izé, mait antibigyóval köll kikezelni :)) Szerintem Cápafi megvárja az októbert :)) És a szülés nem a magzatvíz elfolyásával kezdődik ám! :)) Na jó, Fülesnél csepegett, de akkor már elindultam a kórházba. A másik kettőnél csak akkor, mikor már fent voltam a szülőágyon... szóval sokféle módon tudják jelezni, hogy "hah, jövőőőők! " :D:D:D

Évi írta...

Nálunk egyeske akkor húzta ki a dugót, mikor a szoba ajtajára készítettem a nevét.Üvegmatricából.A másodiknál tartottam amikor...kihúzta.Rendes volt.

Ketteske ilyennel nem bajlódott.
Gyorsan kellett a kórházba menjünk, hogy gyorsan megszülethessen:-)).Hülye anyja meg gondolkodott, hogy most menjek vagy ne.
Még jó, hogy mentem....

Hajrá Nektek.Ez az NST hang, sokáig a fülemben halottam még.Jó volt nagyon.

Évi

Szeri írta...

Nekem sem volt egyikkel sem sem semmilyen nyavalyám, ami elvileg "kellett" volna hogy legyen. A védőnőm szerint majdnem hogy felháborító volt a tehermentes várandósság:D
Jah és olyan mindenkinek szokott lenni és kikezeljük sem:)))
Csibike, Te sem vagy ufó nem félj:)

Suffy írta...

ha fogytál az nem kizárt h. annak a jele, h. Cápagyerek hamarosan a szárazon fog ficánkolni :)

Csigamami írta...

en 2 nappal a szüles elött lettem könnyebb :o)
Nekem sem volt semmilyen nyavajäm, meg a vasam is felhäboritoan jo volt. Jobb, mint nemterheseknek, pedig en nem szedtem semmit.Megcsak nemis vizesedtem. A vernyomäsomis csak a szokäsos pinceben volt. Ugyhogy ezek nem kötelezöek, csak jo tudni, hogy vannak.

csibike írta...

Csigamami: Igazán könnyű szülés után szeretnék lenni :)

Suffy: Mert felzabálta a tartalékaimat és most már útnak indulhat? :)

Szeri: Ó, pedig szerettem volna ufó lenni :)

Évi: Azt mondta a szülésznőm, hogy ha már öt-tízpercenként jönnek a fájások és olyan harminc-negyven másodpercig tartanak, akkor indulhatok a kórházba, előbb nincs értelme :)

Macs: Igen, tudom, de ha már csepeg, akkor itthon csepegjen :) Boltban vagy utcán nem esne jól.

Pigi: Amikor még csak a kasszát olvastam, arra gondoltam, de jó fejek, hogy anyagilag támogatják a kismamákat... :) Aztán rájöttem, nem erről van szó. Én már annak is örültem volna, ha a vérvételnél külön sor van.

Sarasvati: Azért hittem el, mert alulról egészen a mandulámig feltapogatott, csak érezte volna, ha belül szülésközelbe értek az állapotok :)

szorgosmano írta...

Annyira hihetetlen hogy már itt tartasz..hogy nemsokára világra jön a kis Pihecsikken!!Most meghatottan szipogok..de még mindig keresztbe van csavarva az összes ujjam érted/értetek és ez addig a másodpercig így lesz míg a kibújt Pihecsikken-nel otthon nem lesztek immáron 3 tagú családként!!:)Olyan nagyon örülök és drukkolok nektek!! :)

sedina írta...

Kapunk még utoljára egy pocakos fotót? H-S. Edina

oximoron írta...

bocs, Csibi, én mostanság csak kukkolok itten, el-elpityeredvén minden bejegyzésedtől/nél - hol a röhögéstől, hol meg úgy egyébként, csak mert na -, de én is csatlakozom Edina albérletfotó kérelméhez!
:)
és nagyon várom már a kibújt állapotú
gyermeket kezében/mellén tartó Csibike-képet is!
mindenesetre jól teszed, ha pakkod útra készen áll...

Csigamami írta...

Csibém, merre vagy?

csibike írta...

Csigamami: Még nem a kórházban :)

Edina, oximoron: Ha a sarj apja egyszer világosban ér haza, megpróbálom kezébe nyomni a gépet :)