2010. szeptember 13., hétfő

A Szamár és Egy Igazi Baba

Voltam olyan barbár anya, hogy kimostam A Szamarat. A Szamár a gyerek harmadik számú játéka és tőlünk egyelőre nem is kap több rágható-nyálazható-rázható cukiságot, mert nagyvonalúan gondoltunk a család gyermeklelkületű tagjaira is: sok év után végre legálisan betérhetnek a bababoltba és kedvükre válogathatnak a játékok között. Az csak egy kósza ötlet volt részemről, hogy majd jól lekorlátozom a játékok számát, mert a gyereknek felesleges kismillió izémizé (éljen Spárta!), de úgy sejtem, az állítólagos felnőtteket nem lehet kordában tartani, ha kisbaba érkezik a családba. Egy dolog viszont fix: Aki valami borzasztó zenélő szart mer ajándékozni a gyereknek, vegye úgy, hogy homlokára rajzoltam a célkeresztet.
A Szamár egyébként ilyen és akcióssága ellenére sokat merengtem felette, míg a hónom alá csaptam. Gondos és felelősségteljes anyaként megpróbáltam elképzelni, vajon cápagyerekként örülnék-é A Szamárnak, zörög, tükrös meg ilyesmi. Tapogattam, rázogattam, nyomogattam a többi tanácstalan szülő közé vegyülve, szerintem az én fejemen is olyan idétlen mosoly ült, mint az övéken. A meghitt sorsközösség ellenére azért nem éreztem úgy, hogy a tesztelés érdekében számba kellene vennem A Szamarat.   
A jószágra rábillogozták, hogy csak kézzel mosható, ami számomra nem bírt információs értékkel, úgyhogy beraktam a harmincas mosásba. Olyan plüssjátékot nem tűrünk meg a klánban, amelyik nem bírja a harminc fokot. A Szamár végül is jól teljesített, csak a piros patáján lett kettő darab gombostűfejnyi szakadás a varrás mentén. B. amputálni akarta a piros patát, mondván, jól elcsörög-elzörög a maradék három, ráadásul nem is azon van a tükör. Szerencsére sikerült meggyőznöm arról, hogy három lábbal nem túl autentikus egy szamár (abba most ne menjünk bele, hogy a kék, tépőzáras, macimintás szamár mennyire az) és különben se zavarjuk össze a fiúnkat azzal, hogy a környezetében felbukkanó összes szamárnak négy lába lesz, az övének meg csak három. A döntő érv az volt, hogy meg tudom varrni, így semmiféle töltelékanyag nem szabadul bele az ivadék szájába.
Ruhaügyben most már ott tartunk, hogy a gyereknek sokkal több cucca van, mint nekünk, és 2010-ben biztos nem David Beckham lesz a világ legjobban öltözött férfija (ez van, ne haragudj, David). Annyi mindent kaptunk tőletek, hogy idén nem kell ruhát vennünk a kölyökcápának (az első két kombidresszén kívül tőlünk nem is kapott más babaruhát) és az utóbbi napokban már azt mondtam mindenkinek, hogy köszönjük a felajánlásokat, de nem fér több a gardróbjába. Azért ez őrület, nem? Itt is köszönöm, hogy ennyire jó / aranyos / rendes / kedves emberek vagytok. Olyan kevésnek tűnik a köszönöm, nagyon örülök, meghatott, boldog, hálás vagyok, ha csak a ruhákra nézek, vigyorgok. (Meg magamhoz próbálom őket, hogy mekkora lesz majd a sarj, ez biztos ilyen anyai szokás.) 
Ami a babaméretet illeti, tegnap kaptunk belőle egy kis ízelítőt, B. meg én. Egy Igazi Babát láttunk-simogattunk dorwéknál, nyöszörgött, mosolygott, mocorgott, szóval, teljesen jól működött. Ez az A betűs baba igen vonzó férfiember a maga hat hetével és majd' hatezer grammjával, muszáj volt megpuszilnom a parányi talpát. Vendégségben egyébként tudok viselkedni, nem puszilgatom a házigazdák lábát vagy egyebét, kisdobos becsszó.   

11 megjegyzés:

Macsek írta...

Namármost a játékhelyzet ismerős. Viszont mind az összes sarjaimnál élő tapasztalat, hogy sokkal-de-sokkal jobban szerettek játszani a konyhai eszközökkel és a háztartási aprószeméttel. A legkedvesebb játékok: a fémdobozba és üres műanyag-flakonba tett szárazba szemek. A laza gombóccá gyűrt maroknyi alufólia. A lufivá felfújt gumikesztyű. A celofánzörgést eská előidézve a celofánon semmi nem pótolhatta. Ugyan ilyen kategóriás a wc papír üres gurtnija (de imádták letekerni is - ha voltam olyan óvatlan! ) És fakanlakat rágni, mint a kiskutyák szintén remek dolog, mert dobolni is lehet vele a különféle anyagból készült edényeken. Szóval nem kell valami nagy beruházás :) Egy ismerősöm gyerekének a kedvenc játéka a fából készült hörcsögkarika. Nemcsak könnyen pörög-forog, bele is lehet tenni bármit, ami elég kicsi és az vicces, ahogy pattog benne. Üres tojástartó dobozzal is rengeteg mindent lehet kezdeni... a variációk száma végtelen, ha körbenézel a háztartásban.. :D:D

csibike írta...

Bár én is ezt a vonalat preferálom, a gyerek apját nem fogom tudni lebeszélni pl. a távirányítós autóról, ebben biztos vagyok :)

Csigamami írta...

sok sok képességfejlesztőt vettem Bendusnak... csupa csupa pénzkidobás volt.... mert pontosan ama dolgok érdekesek, amiket macsek ír... egy kis kábellel fűszerezve meg bármivel ami fényes és csillog ;o) ez van...szarkáknak áll a világ :o)

Sarasvati írta...

hu meno ez a szamar :)
en is kitiltottam mindnt ami elektromos es zenel :) ugyh nem is kapott meg jatekot csak tolunk. nem birja a csalad a korlatokat :D ja es az FP markat is kitiltottam es abakon idobast igertem... pedig egyszer nyertem egy fp csodat de igyekszem eladni :)
bocs az fp rajongoktol :)

csibike írta...

Sarasvati: Mi az az FP? Nagyon műveletlen vagyok :)

Csigamami: Igen, a gyereket jobban érdekli a felnőttjáték, pl. egy gombokkal teli mobil, távirányító, billentyűzet, női táska és még sorolhatnám :)

dorw írta...

jó volt, hogy voltatok! :) azóta már "dumál" is: meg kell zabálni, ahogy felszik a hátán, hadonászik a kezeivel, biciklizik a lábaival és közben nagyokat kurjongat! :D

játékügyben nekem is az a tapasztalatom, mint az előttem szólóknak. (ettől függetlenül tegnap nagyhirtelen vettem neki 2 lógós-csörgős cuccot a járókába és a babakocsira, mert azokkal beszélget a leglelkesebben. :P)

csibike írta...

Na, majd jól megnézzük az új produkciókat :) Néhány babásizé biztos kell, az s.k. játékokkal csak később tud kezdeni valamit. (Jó indok a hirtelen felindulásból elkövetett játékvásárláshoz, ugye?)

pipacs írta...

Pedig a "zenélő szarokat" nagyon élvezik a kicsik! :)

manner írta...

Én is csatlakoznék Pipacshoz, a zenélő bigyóknak sokszor óriási sikere van. (Én is így voltam, Csibike, hogy csak ilyet ne, mert úgyse adom oda neki, kivágom, stb. de most már inkább odaadom neki, ha tetszik, akkor marad, ha nem, megy a dobozba :O)
Meg persze az is tök igaz, amit az előzőek mondtak, Micit a nejlonzacskókkal lehet lekenyerezni. Minél jobban zörög és minél színesebb, annál jobb.

csibike írta...

Igen, tudom, hogy szeretik, de én a karácsonyi égősor zenélő bigyóját is kiszereltem, mert nem bírtam. Ha tolerálható, a gyerek kedvéért hajlandó vagyok elviselni - egy ideig :)

mendike írta...

Nekem nagyon tetszik a szamár!:))