2010. november 25., csütörtök

Rosszul alvó babák szülei inkább ne olvassák el ezt a bejegyzést

A lenti képeket nézegetve az jutott eszembe, hogy Andrisnak ezer arca van, például ha fekszik, kis kerek pocokfeje lesz, mint a játszószőnyeges képeken, a gravitáció biztos lehúzza a pofazacskóit. És hogy gyorsan belevágjak az alvástémába: Az oroszlános konditerem bajnoka mindent megtesz azért, hogy elkényeztesse a szüleit, ma éjszaka nyolc órát aludt egyhuzamban, tegnap hét és felet, előtte meg hetet. Látszik, hogy alakulóban a szépérzéke, az elmúlt három napban mindig kerek harminc perccel durmolt tovább. Nagyon apró korában már megmutatta, hogy tud nyolc órát aludni, két- vagy három hetes lehetett, de az egyszeri alkalom volt. Nem ébresztettem fel, viszont óránként többször is rápillantottam, hogy tényleg alszik-e vagy csak úgy tesz, mintha aludna inkább beteg, meg hogy kihagy egy főétkezést, csupa csont és bőr lesz, mire felébred. A dednek az ébredés utáni farkaséhséget leszámítva nem volt semmi baja. 
Úgy tippelem, ez a három alkalom nem a véletlen műve, az A betűs gyerek talán most fejlődött oda gyomorilag, hogy éjszaka már nem muszáj ennie, valamint megjegyezte, amit az új pelenkájáról tartott bemutató alatt mondtam neki, hogy ez a Libero 3 már felnőttméret, passzol a fenekére és rengeteg minden fér bele. (Nem ám csak úgy ráhúztam a gyerekre A Nagyfiú Pelenkát, nem, megadtuk a módját, pölö meséltem neki az elején vagánykodó teknősről, meg ilyesmi.) Bár az is lehet, hogy a hidegfront miatti pörgés fárasztotta le. Egyszerre olyan tizenkét-tizennégy órákat töltött ébren és nagyon nyűgösen, mondjuk, pár hete eleve nem alszik sokat napközben, mert nagyon kíváncsi, annyi minden érdekes dolog van a világban, minek töltse alvással az idejét. Ebben a három frontos napban egyáltalán nem lehetett elaltatni Andrist, állandóan rajtam akart lenni, a reggeli visszaalvásokat leszámítva egyedül a hordozókendőben szundikált valamit a séták alatt, persze nem sokat, mert kint van olyan, hogy szél, esőcsepp, neonfény, kutyaugatás, ezekről nem akart lemaradni. 
Én már az első napon átmentem zombi üzemmódba, estére teljesen elfáradtam, mert gyarló szervezetem megszokta azt a hihetetlen luxust, hogy napközben egy-három órákat alszik legalább kétszer, arra nem volt felkészülve, hogy tizenkét-tizennégy órára hozzánő egy nyűgös és a saját nyűgösségétől szenvedő Sir Andrew, akivel tizenkét-tizennégy órán keresztül ugyanazzal a szeretettel és türelemmel kell bánni. Kiképzés a javából. Aztán az első este három óra alvás után arra riadtam fel, hogy Andris mindjárt ébred és enni kér (dolgozik bennem az ösztönanya), nem fekszem vissza, nincs értelme, ha perceken belül úgyis kelhetek fel. Várakozás közben elkezdtem dolgozni az egyik ékszermegrendelésen és most ne firtassuk, balfék vagyok-é, hogy hajnal kettőkor medált fűzök alvás helyett. Andris még másfél óra múlva is durmolt, nekem keresztbe álltak a szemeim az álmosságtól, úgyhogy beszédültem az ágyba. Csak a kora reggeli szoptatásnál láttam, hogy a Sir hét órát aludt. Hét órát! Megbeszéltem vele, mint kialvatlanságtól dagadt szemű anya a kipihent, derűsen nézelődő fiával, hogy legközelebb szóljon előre, ha hét órát alszik, úgy készítem a kispárnámat. Azt most nem ecsetelem, hogy az elmaradt tejcsapolás miatt kőkemény, hordónyi mellek társaságában töltöttem az éjszakát, már attól csöpögött belőle a tej, hogy kimondtam a 'szoptatás' szót lehajoltam a papucsomért. 
Senki nem mondhatja, hogy nem bízom a fiam képességeiben: A következő két estét úgy alakítottam sétával, játékkal, fürdéssel, hogy Andris csak kilenc-tíz körül aludjon el (a nyűglődése miatt nem is fáradt el sokkal korábban) és így a hosszú szunya pont éjszakára essen, mert annak nincs sok értelme, ha délután öttől alszik ennyit, mi meg B.-vel jól rákészültünk a hét órára, ez kisbaba mellett a-j-á-n-d-é-k. Andris felülmúlta a várakozásokat a maga hét és fél, majd nyolc órájával, de nem szidtuk meg érte. 

P.S.: A cápa egyéb szülőbarát alvásos dolgairól majd máskor írok, nem akarom túlfeszíteni a húrt.

11 megjegyzés:

pipacs írta...

Nem feszíted túl. Ezek az alvásdolgok szinte napról-napra változhatnak, nincs állandóság és kiszámíthatóság egy darabig, ez sajnos majdnem biztos. :)

Lepkevár írta...

Teljesen egyetértek Pipaccsal. :) Addig pihenj, amíg tudsz! :)

Elf írta...

utólag irigyellek, nekem kb 2 éves korukig nem aludtak...

dolgozz csak ha van időd, én nagyon vágyom már az enyimre :):):)

csibike írta...

Lehet, hogy a kiszámíthatatlanság majd később jön Andrisnál, egyelőre nincs ilyen, eléggé fix, hogy mikor alszik és a többi alvással kapcsolatos dolog is szinte változatlan születése óta :)

Elf: A te medálodat csinálom :)

sixxty írta...

Egyszerűen el vagyok ragadtatva tőletek. :) Ez a blog mindig megnyugtat, ez biztos Sir Andrew kisugárzása.

csibike írta...

Ha a másik blogom nem nyugtat meg, csak ez, akkor biztos :)

Sarasvati írta...

jelentem en gyerekem uuugy 9-10 korul elalszik aztan neha kell pisilni enni... de masnap du1kor meg en keltegetem :o oke h apja is mormota rolam meg ne is beszeljuk, na de...
persze multheten meg meg 3kor is vigyorgot ejszaka. Es nem am ogy bealszik cicin... szopizik kettot, elengedi, kacag, visszacuppan... ha nem nezem kozben akkor nyunnyog, kell a kozonseg :D
De most ezt a mormota gyereket igazan elvezem :D

Ui: azer SirEnru-t nem teljesen ubereli, mert 6-7oranal nem alszik tobbet egyben :)

Elf írta...

óóóóóóóóóóóóóóóóóóóóó

kösziiiiiiiiiiii :):):):)

Névtelen írta...

Hù, hàt az elsò idòk èjszakài nekem is "emlèkezetesek" voltak..Napkòzben kèpes lettem volna àllva elaludni.
Mire àtàll a gyerek ez egyhuzamban èjszakai alvàsra, addig sajnos ez van.
Nàlam meg 2 gyerek volt, na jò, 2 èv korkùlònbsèggel, de elèg ràzòs volt ìgy is.

Csigamami írta...

:o) Engem is riasztgattak, hogy majd elmúlik. Tényleg elmúlt neki, de hál ég gyorsan vissza is szokott rá, rájött, hogy jobb aludni éjjel, mint enni meg ilyenek. Mostanság kezdi megint éjszakánként az: " EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE"-síkító fejhangon- ez nagyjából annyit tesz, azonnal játszani akarok ÉS VELED ANYA! Esélyem sincs... Számban, orromban, fülemben turkál. Harapdálja az arcomat, s ha esetleg éjjel 3kor erre nem reagálnék, akkor kapok egy nagy cuppanós puszit... Tudja mitől döglik a légy... Erre természetesen összekaparom a maradék csít és játszom vele egy órácskát, majd szépen visszaalszunk. / ne jöjjön nekem senki az elvekkel, nekem is voltak, amikor az éjszakai játszásról szólt a fáma, hogy velem aztán ilyet soha nem fog csinálni, mert az ember kemény, mint a bivja f@sza... de hát... behúzom fülem-farkam és hallgatok, mert én is játszom vele éjjel, rájöttem gyorsabb, mint a NEM ALUDJÁL!!!, mert abból úgyis csak hiszti lesz...)
Csibém, élvezd! én meg drukkolok, hogy így maradjon néktek! :o)))

Sarasvati írta...

Na elszoltam.. tegnap f2to 4ig jatszottunk... salala... termeszetesen napkozben csomot aldudt ugyh varjato h ma is ez lesz. Na de hogy vegyek ra egy 3honapost, h ne nappal aludjon :D es hogy haragudjak ra amikor rohogogorcsot kap ejszaka :o de telleg.. ha a kisujjam mutattam azonis kacagott :)