2011. január 9., vasárnap

Hófordulós poszt előtt gyorsan egy oltásos-adatos

A babaképű három hónapos lett pénteken, szinte már kész férfi. (A hamuban sült pogácsához azért még várunk pár fogat.) Ha hóforduló, akkor oltás, ezt szereti a gyerekorvos, aki most nem olyan népszerű nálam. Andrisnál egy hónappal ezelőtt sem volt az, amikor orvul megszúrta mindkét (zabálnivalóan húsos) combját. Februárban újra kettős oltás, ezt egyelőre nem mondtam meg a gyereknek. Az oltás után nem lázasodott be, nem sírt, úgy tűnik, igazi Ironman-t melengetek a keblemen, aki így tűri Az Élet Megpróbáltatásait. A doki egy másik megmozdulására már babásabban reagált. A gyerekorvosról azt kell tudni, hogy a finommozgása nem az igazi, ha gyerekruháról van szó: Vadállatként tépte fel a négy patentot a rugdalózó pántján. Andris megijedt, hogy valami durrant a füle mellett, ráadásul négyszer (az idegen nő nem zavarta, a patentig barátságosan nézegette, mert ha nőkről van szó, a fiam mindig kapható egy kis flörtre). Sírva fakadt, a doki pedig azzal viccelődött, hogy legalább nem kell beutalni hallásvizsgálatra. Hát, köszi. Szóba hozta a Dévényt, mert szerinte Andris gyakrabban néz jobbra, mint balra, egészen kicsit jobbra tartja a fejét. Olyan hat hónap tornát javasolt, ez nekem soknak tűnik, meg a csípőjére is mondott már mindenfélét a doki, aztán mégsincs semmi, de meglátjuk, mit mond a dévényes.
A doki az egészségügyi könyvben mindenféle ellenőrzés nélkül kipipálta, hogy Andris "hason fekve fejét 45 fokban emeli", "oldaláról a hátára fordul", "beszélőre figyel", "kezébe adott csörgőt megtartja", "arcra mosolyog" és "elnyújtott hangokat hallat (aa, öö, gii)". Nálunk ez a megoldás nem probléma, mert a gyerek ezeket régóta csinálja és úgyis mindig megnézem az okos könyvemben, hogy melyik hónapban nagyjából hol illik tartania a fejlődésben, viszont előfordul, hogy valamelyik baba lassabban fejlődik és ezt a dokinak kellene észrevennie a fenti paraméterek alapján, nem? A gyerek dumálásáról és a mozgásáról majd a következő bejegyzésben írok, a fenti dolgokat azonban itt kiegészíteném annyival, hogy Andris csak úgy nem mosolyog mindenféle arcra, azon az arcon kell lennie egy hódolattól csillogó szempárnak (félszemű kalóznál valószínűleg elég egy szem is, nem tudom, még nem látogatott meg minket félszemű kalóz) és egy szájnak, ami kedves hangon azt mondja Andrisnak, hogy "jajj, de szép vagy!", "gyönyörűségem!" satöbbi, és akkor van mosoly, gödröcskés. 
A gyerek hivatalosan hatvanhárom centi, egy centit nőtt az elmúlt hónapban. Nekem többnek tűnik, mert a fotelben alig fér rá a szoptatós párnára, de lehetséges, hogy a szoptatós párna ment össze egyik pillanatról a másikra. A fejét és a mellkasát továbbra is arányosan növeszti, 42.5 centi mindkettő. Remélem, egy idő után a mellkasa szélesebb lesz, mint a feje, én drukkolok neki. A kilók száma hét (örülnék, ha ennyit fogynék a következő három hónapban), és ez a rugalmas hordozókendőnek már sok, jövő héten el kell sajátítanom a mei-tai működését, különben szétszakad a hátam és a derekam. A terhesség előtt lebecsültem magam, azt hittem, ötkilónyi gyereknél feladom az emelgetést, cipelést, karban ringatást, meg előjön a gerincsérvem is, de valahogy a karom teherbírása együtt nőtt Andrissal. Súlyzózzon Ön is gyerekkel!

10 megjegyzés:

Névtelen írta...

Szia Csibike!
Én azt mondom, egy próbát megérne a Pető módszer, ott nem az anyagiak befolyásolják a vizsgálat eredményét - ellentétben a Dévénnyel. (Erről egész kiselőadást tudnék tartani, konduktornak tanulok.) Persze te döntesz. :)
További minden jót kívánok!
Ha tudnád, mennyire "odavagyok" a blogodért és a családodért...!:)
Juli

Anita írta...

Szia!
Azt a mindenit mekkora ez a kis fickó! Bocsánat nem is kis. Az én lűányom 2 hónappal idősebb és 6 kiló:) Gyönyörű kis pasi:) Neked meg ilyen erős cápa gyerek mellett lemegy az a 7 kiló amire vágysz, gondolom emelgeted rengeteget:)

Szeri írta...

Nálunk semmit nem töltenek a kiskönyvben, a doki az oltásokon kívük, a védőnő a súllyon és hosszon kívül. rgyedül csípőszűrésre küldte, de az is negatív lett. Tőlem kérdezte a védőnőm, hogy mit csinál és kész. Szerencsére egyiknek sincs baja:)
Szerintem nagy trehány a többség.

dorw írta...

enyéngyerek is sokáig leginkább jobbra fordította a fejét, arra követte a játékokat, amit himbáltam az orra előtt,stb... már kezdtem megijedni, de aztán egy ismerős védőnő megkérdezte, hogy melyik irányba van legtöbbet fordítva a gyerek. hát persze, hogy jobbra volt. (akkor még kicsi volt és sokat feküdt a kanapén) két napig a másik irányba volt fordítva és "rendbe jött".

(azt szerettem/szeretem a gyerekvárásban és kisgyerekes szülőként, hogy midenki rögtön ijesztget, semmi józan logika...)

Sarasvati írta...

csatlakozom dorw-hoz... minket is ijesztgettek ilyen nyakerevseg hulyeseggel.. mire raszoktam h nem csak a bal oldalamon alszik a gyerek hanem a jobon is... ugyis felem nez. Eleinta lazadt, de 1nap utan mar semmi gond nem volt. Kov vizsgalaton dokinak eszebe sem jutott h baj lenne a nyakaval :o Most allitolag a valla es a karjai merevek... ugyh edzunk hasonfekvesre :DD
Ja es meg egy megfigyeles... V kendoben elol is a szivemfeloli oldalra nez meg hatul is... nepi megfigyeles :)

csibike írta...

Sarasvati, dorw: Szintén, akár kendőben, akár kendő nélkül van rajtam :) Úgy vagyok ezekkel a dolgokkal, hogy jó, nézzék meg, max. kiderül, hogy nincs semmi baj. Kicsi korában magától hajtotta a fejét jobbra alvás közben és hiába fordítgattam át a fejét vagy helyeztem át a gyereket, előbb-utóbb mindig visszafordult jobbra. Hason nem marad meg, oldalt nem marad meg. Kössem ki vagy mi? :)
Az a durva, hogy egyik okos könyv sem írja a fejforgatást, tőlem is a doki kérdezte, hogy melyik irányban van a feje alvás közben.

Szeri: Ezért szoktam kérdésekkel bombázni a dokit és a védőnőt, derüljön ki minden, amit ők nem említenek meg :)

Anita: Sajna, nem a fenekemmel kell emelgetnem :) Anyatejes a lányod?

Juli: Nagyon aranyos vagy, tartsd meg jó szokásodat :)Már írtam egyszer a Dévényről, többségében szkeptikus kommentek érkeztek. Utánanézek a Petőnek is, köszi a tippet.

Golden írta...

persze, önmagad megnyugtatására jó, ha megnézi egy szakember, de lehet, hogy úgy vannak vele, 100 éve is felnőttek egészséges emberek, akiket nem forgattak állandóan, hogy nehogy egyfelé nézzenek egész életükben. Sajnos az ijesztgetősből is jut elég, anyaként nehéz különbséget tenni köztük. Csak így tovább, Te is és főleg Andris, nagyon jól csináljátok a dolgotokat :)

Csigamami írta...

Csibikém, ne aggódj, ha a gyerek nem forgatgatná azt a gyönyörű pocok fejét normálisan, akkor az egyik arcfele pocokmód nézne ki a másik meg olyan palacsintasütősen. (lsd. én példám, olyan voltam, mint akivel szőnyeget porol anyukám, de csak az egyik oldalammal..., no ott gáz volt (ma is van :o)))-ez legyen a legnagyobb), egyébként meg ha mindkét pofazacskó a helyén, túl nagy gáz nem lehet ;o)

vasasvirag írta...

Én is a Pető pártiakhoz csatlakozom. Mi egy nagyon jó konduktornál voltunk. Makk Ádám Balázsnak hívják és Budapesten több helyen is rendel ingyenesen. Itt az oldala: http://igy-probalja.blogspot.com/

roza írta...

Megkérdezhetem,mi a címe a kis okos könyvednek?Érdekelne ilyen jellegű könyv,ami a kezdetektől leír mindent...