2011. február 15., kedd

Nagyon szeretném a gyerekdoki skalpját, valaki esetleg... ?

A gyerekdoki tényleg jó fej, nincs ezzel gond, nem ezzel van a gond. Mintha nem értene Andrishoz, komolyan. Ugye, volt az, hogy szerinte kötött a csípője, menjünk ortopédiára, aztán meg az, hogy szerinte jobbra húz a feje, menjünk Dévényre, most meg az, hogy piros a nyaka, szerinte tartsam tisztán és kenjem ezzel meg azzal, de ha nem használ, hintőporozzam. Nos, Andris olyan egészséges, mint a makk, amelyik makk nála egészségesebb, az kamumakk. Semmi baja a csípőjének, semmi baja a fejének, a nyaka viszont továbbra is piros, hiába kentem ezzel, attól rosszabb lett, hiába kentem azzal, javult valamit a pirosság, de nem múlt el, a hintőport már hagytam a fenébe, mert a fiam nyakbőrével senki ne kísérletezzen hetekig, szóval, fogtam a fiamat és elvittem a gyerekbőrgyógyászhoz, aki ránézett a pelenkára vetkőztetett Andrisra meg a nyakára és közölte, hogy e-k-c-é-m-a. Hogy a rákba nézheti el a gyerekorvos az ekcémát? Itthon mondtam B.-nek, hogy attól félek, ekcéma lesz a pirosság. Hát, bejött, dr. csibike rendel. A mi szűkebb-tágabb családunkban él asztmás, ekcémás, allergiás, laktózérzékeny, gluténérzékeny, van itt minden és ezt  anno megosztottam a védőnővel meg a dokival a gyerek születése előtt és után, hogy tudják. Nem biztos, hogy elkerülhető lett volna az ekcéma, de azért basszus nem mindegy, hogy megelőzés miatt hidratálom agyon Andrist és amennyire lehet, kitolom a jelentkezését, vagy csak négy elvesztegetett hónap után kezdem el a tüneteket kezelni. És miért nekem jut eszembe az ekcéma? A dokiban miért nem merült fel legalább a szándék, hogy elküldje a fiamat egy bőrgyógyászhoz? Mindenféle szarral elhajt ide-oda, de ami valóban probléma, azzal nem foglalkozik? Ha nem viszem el a gyereket bőrgyógyászhoz, a hintőporral még jobban kiszárítom az amúgy is száraz és piros nyakát. Hát, gratulálok, remek ötlet, kiváló. És utána mit mond a doki? Upsz, bocsi? 
A bőrgyógyász szerint nem túl jó hír, hogy már most ekcémás a baba. Hat hónapig anyatej, ha van, ha nincs, hipoallergén tápszer. Egy éves koráig semmi tejtermék, de tényleg semmi, se sajt, se túró rudi, se más. A hozzátáplálásnál is egy csomó mindenre kell figyelni. Tulajdonképpen bármitől ekcémás lehet Andris, még nagyon kicsi az allergiavizsgálathoz, ezt mondta a bőrgyógyász, meg azt, hogy a téli hideg, a fűtés, a meleg ruházat (szaladgáljon Ön is egy szál pelenkában!) és a meleg víz nem igazán bababőrbarát. És hogy kinőheti. Hol eltűnik, hol előjön majd ez az e betűs dolog. Ha rajtam múlik, nem jön elő soha többé, sőt, ha rajtam múlik, átvállalom, inkább én legyek e betűs, ne a fiam. Andris testén olyan kicsi és olyan halvány foltok vannak, hogy azokat észre sem vettem, úgyhogy nagyon remélem, ennél durvább nem lesz. Igazából a nyaka a gáz, ott a száraz területet kicsípte a bőrredők közé becsorgó tej, hiába mostam le, ugye, kenni kellett volna spéci krémmel, és mivel Andris nem a plafont bámulja állandóan, a redők szinte minden pillanatban összeérnek, nemszéppirosra csiszolják egymást. Most van egy zsírozó, amitől csudára hidratált lesz a bababőr, meg a szteroidos kence, amit az ekcémagyanús foltokra kell kennem, illetve a Bepanthen Plus a harmadik krém a nyakára. És van a popsikenőcs. Ezekkel kenegetem a gyerekemet, aki borzasztóan utálja, ha kenegetem, sír, mintha nyúznák, ezért ma este az apja húsz percig méhecskeként zümmögött a pelenkázó mellett, hogy a repkedő ujjaival elterelje a gyerek figyelmét a kenőcsözésről. A trükk bevált, az orvul bekent sarj boldogan sikongatott és két kézzel kapkodott a méhecske után. Ugyan B. szája kiszáradt, a nyelve elzsibbadt, alig bírt nyelni a procedúra végére, de holnap majd bekészítünk a méhecskének egy nagy pohár valamit. 
Le fogom győzni ezt a köcsög ekcémát, ufff.   

20 megjegyzés:

Elf írta...

hú most nagyon szurkolok!!! van ekcémabarát fürdető is, arra is figyeljetek!

dorw írta...

biztosan jó a gyerekdoki, de ha nem kompatibilis a gyerekkel, én biz' elgondolkodnék a váltáson.

erős lurkó ez a cápa, biztosan kinövi, ne aggódj sokat! :)

Loihi írta...

A szteroidossal óvatosan! Csak vékonyan!
Noah ekcémás nálunk (atopiás dermatitis). Pedig 15 hónapig szopi, 2 éves korig tej nem volt, 1 éves korig más tejtermék sem. Glutént szintén nem kapott 1 éves koráig. Télen durva neki (akár véresre is vakarja), nyáron egész jó.
Ne pancsizzon sokáig, hogy fel ne ázzon nagyon. ahogy Elf is írta van ekcémabarát fürdető. Van LA ROCHE-POSAY LIPIKAR gél, meg a Bebe nek az olajos fürdetője. Elég horror az áruk, de kevés kell belőle, így sokáig elég. Nekünk ismerős gyermekbőrgyógyász javasolta. Meg persze gyógyszertári készítmények-fürdető és hidratáló krém.
Bocs, ha sok voltam (csak én is nagyon kiakadtam annak idején). :-)

Évi írta...

Huhh,ez ilyen komoly dolog lenne...?
Tominak is volt ekcéma az állán,a lecsurgó nyál+hideg idő kombinációtól,de azért ilyen véresen komoly dolgokra(ételek..)nem gondoltam..kentük,elmúlt....

Csigamami írta...

Figyelj Csibe... Én nem akarok meg izé.
De inkább majd küldök egy képet... Szóval TUTI nem ekcéma!!!!!!!! Bendének ugyenez volt a baja, próbáltam mindent, aztán elvittem a gyerekdokihoz. Mondta, hogy sajna ez a téli fűtött nagyon száraz levegőtől van és hogy az ekcémától (amitől féltem) fényévekre áll. (Pedig Bendének már vérzett is). Annyi van, hogy télen (előző télen is) Tele a kis teste száraz foltokkal, néha szörnyen néz ki a kis pofija is.... Az ő szobájába vettünk egy levegőpárásítót és kkapcsoltuk a fűtést. Nem tűnt el, de összehasonlíthatatéanué jobb lett. Bendének nem csak a nyaka olyan, hanem az egész teste. A nyakát hintőporozom, mert így nem izzad plusszba rá, meg nem ragad bele a krém a barázdákba, amitől még gázabb lesz egy idő után.
Sokat van kint, kint alszik napközben és napi egyszer megyünk sétálni 2-3 órát. Ha az arca is olyan séta után egész szép, pesrze bent a házban fél óra után megint erősödik... De nem ekcéma.
Szerintem uyganarról beszélünk. Na majd küldök képet, hogy Bendus Andris korában mennyire brutálisan nézett ki.... Amikor kijött a jó idő, se híre se hamva a száraz foltoknak. ( Az ekcéma, fáj és viszket, sosem lenne Andris ennyire kiegyensúlyozott és nyugodt...)

Mithya írta...

Szteroidos tényleg óvatosan, nap ne is érje ha kenve van vele.
A helyedben megpróbálnám a shea vajat, a nagyfiam ekcémás popsijával csodát művelt, az én száraz bőröm is pihepuha tőle.

csibike írta...

Mithya: Köszi az infót :) A napot nem mondta a doki. Shea vaj gyógyszertárban kapható?

Csigamami: Jegyzetelek :) Tegnap este és ma reggel kentük, délelőtt már nem látszott semmi, szóval, vagy nagyon enyhe, vagy nem tudom. Eleve nem durva, nem vérvörös, nem száraz, nem hámlik, alig valami kis halvány pötty itt-ott, észre sem vettem. Pl. fürdés után lehet látni őket.

Évi: Úgy tudom, hogy bizonyos ételeket minél később érdemes bevezetni, hogy elkerülhető legyen az allergia. Előfordul, hogy pl. kiflicsücsköt kap a baba vagy egy kis túró rudit, mert olyan cukin majszolja a nagyszülők szerint, de nem biztos, hogy ez adott esetben nem jelent gondot.

Loihi: Köszönöm! Nagyon jó, hogy ezeket leírtad :) Szeretek tapasztalt anyáktól tanulni.

dorw: Ő itt a legjobb... :)

Elf: Igenis :)

manner írta...

Csibi, úgy tudom, a kajákkal a legújabb fejlemény az, h a legjobb mindent akkor bevezetni, amikor még kap anyatejet a baba, - persze 6 hónapos kor után - mert így előzhető meg leginkább a mindenféle allergia. több, egymástól független forrás szerint (pl. a dokimami.hu-n is ugyanezt olvastam.).
Viszont még az is eszembe jutott, (ha ekcéma a dolog, ha nem) hogy ha használsz öblítőt Andris ruháihoz, akkor vagy próbáld ki, hogy nem használsz, vagy próbálj hipoallergént.
én egyébként 14 hónapja a gyógyszertári babafürdetőkrémet használom, és állítom, hogy nincs jobb. popsikrém detto. pedig itt aztán olyan vacak a víz, hogy nekem pikkelyes a bőröm, ha egy napig nem kenem. elnézést, ha túl hosszú voltam.

Névtelen írta...

Dorw-nak szerintem igaza van, ha a dokibàcsi màr most nem vesz èszre egy ekcèmàt, mi lesz mèg kèsòbb?
Szurkolok nektek.

Az èn lyànyomnak pelenkakiùtèse volt a popsijàn , azèrt, mert egyszer màrkàt vàltottam.Mèg ilyet se hallottam, hogy a kis seggbòre megszok egy tìpust,(pampers) ès màs pelustòl(chicco) kiùtèses lesz neki...
De a gyerekdokim felismerte a problèmàt, egy szuperkrèmmel pàr nap alatt rendbejòtt.

Elf írta...

ebbe most futottam bele: http://www.origo.hu/egeszseg/20110216-gyogyire-a-vizlagyitas-a-gyerekkori-ekcemara.html

csibike írta...

Elf: Köszi :)

Edit: Nem akarom tudni, melyik pelenkában milyen anyag van :)

manner: Hétfőn mondta a gyerekbőrgyógyász, hogy az allergizáló ételeket minél később szabad bevezetni :) Most akkor melyik?
Köszi a tippet. Hipoallergén és az utóbbi 4-5 mosásnál már nem használtam. A doki azt mondta, hogy igazából bármi lehet, poratka is, azzal meg túl sok mindent nem tudok kezdeni.
Popsikrém és babafürdető nálunk is gyógyszertári, mást nem is használunk, csak gyógyszertárit.
Nem voltál hosszú, jó ezeket az infókat olvasni :)

Niki írta...

Bencének is ez volt, kábé 6 hónaposan kezdődött. Azt mondta a doktornő, hogy én most ne egyek semmilyen tejterméket, mert még szoptattam, és Bence pedig 1 éves koráig ne kapjon tejterméket. Fürdetőnek ajánlotta a gyógyszertárit, de mondtam, hogy én azt ki nem állhatom, mert folyton kiszalad a kezem közül. Helyette ajánlotta a Der-Med fürdetőt, ami nem olcsó, de nagyon jó volt. Krémnek a Lipobase nevű szert ajánlotta, tényleg nagyon jó volt, és ugyan az se olcsó, de sokáig elég volt. A mosásnál én is elhagytam az öblítőt, és kétszer mostam át a ruháit.
A szteriodos kenőcsökkel nagyon-nagyon vékonyan bánjál, már ha muszáj.
Szurkolok!

manner írta...

Csibi, tudom, és nem lep meg! :) és az a baj, hogy egy idő után minél több helyről kérdezel, annál többféle választ kapsz!
Nekem végülis logikusnak tűnik, amit fentebb írtam, mert az anyatejről azt mondják, h segíti az immunrendszert... ennek ellenére a tehéntejjel én kivártam az egy évet, mert nekem pl. van laktózérzékenységem (csak a tejjel, sajtot meg joghurt kapott korábban is).
Micinek amúgy tök ronda lett az arcbőre olyan 3-4 hónapos korában, de komolyan _nagyon_ csúnya, akkor nekem is mondtak mindenfélét, de a nyaka, meg a mellkasa is pöttyös volt, aztán elmúlt pár hét alatt, nyom nélkül. remélem, nálatok is el fog hamarosan!!!

Csigamami írta...

No, igen mindenkinek más válik be. MAximum még azt tudod csinálni, hogy végigpróbálgaod ezeket a dolgokat, amiket írtunk.
Bendusnak én a Joválnson & Johnsons 2/3-ad rész babaolaj fürdetőt használom. (azaz használtam, míg itt meg nem változtatták a receptúrát, otthon még van) most Hippet, de az meg otthon nincs. Ezek nekünk nagyon beváltak, se nem drága se nem bonyesz.
Csibe mit csináljak a törött fülű köcsöggel? Szeretnéd így is? Mert akkor megragasztom.... :o(

Cuki írta...

Panni hat hósan lett ekcémás. A nyaka, arca, hajlatai, háta. Nem kentem be a szteroidossal, pedig a doki váltig állította, h csak attól múlik majd el. Helyette nem ittam-ettem tejet, tejes dolgokat (én is szoptattam) elvittem egy homeopátiás dokihoz. Beszereztem a bogyókat, és neki nem segített a zsírozó, viszont a sudocreme igen. Még annyit csináltam, h csak kétnaponta fürdettem, fürdetőkrémmel. Elmúlt. Már télen elmúlt, nyáron nyoma sem volt, ezen a télen szintén előjött, de a nyáron lehetetlen kétnaponta fürdetésre visszatértem és ugyanúgy sudocremmel kentem és megint nyoma sincs. Ezek az én tapasztalataim, remélem segít, viszont az biztos, hogy túlparázni tilos, ne aggódj rajta sokat. Ja és én csináltattam neki allergia vizsgálatot, mert eléggé sovány a lelkem, de minden negatív lett, azóta is bánom, mert úgy ordított csóri.

Cuki írta...

ja, és a rettegett EKCÉMA kifejezés gyakorlatilag gyűjtőfogalma a bőrszárazsággal járó bőrbetegségeknek, ha jól tudom. oh, és a párásítás az enyémnek is segített. hát ennyi.

csibike írta...

Köszönöm szépen a tippeket és a drukkokat :) Egyelőre az a helyzet, hogy kb. 3x bekentem vékonyan a nyakát a szteroidossal meg a többivel, egy nap alatt eltűnt minden szar. A testén meg úgy vannak pici pöttyök itt-ott, hogy hol előjönnek, hol eltűnnek, ezekre nem akarok szteroidost kenni, mert nem tűnik ekcémának. Egyelőre felfüggesztettem az aggódást és a szteroidos krémet, marad a zsírozás, a hajlatokba, ahol piros, ott a Bepanthen, a fenekére meg a popsikenőcs. Olajos bigyót veszek a fürdővizébe, gyógyszertári mosakodója van.

Cuki: A tejre én is próbálok figyelni. Van Sudocrem itthon, lehet, hogy később bevetem :)

Csigamami: Nagyon fogom szeretni törötten is, mert tőled van :) Ne ragaszd meg, majd megcsinálom spéci ragasztóval.

manner: De ez milyen durva már, hogy pont a gyerek kapcsán nincs konszenzus rengeteg kérdésben... :)

margelis: Na igen, attól csúszik, mint az istennyila :)

RÉKA írta...

Két különösnek tűnő ötlet (kisfiamnál beváltak):
1. Ha nagyon ronda a bőre - avas szalonna
2. Általánosságban - fürdés, mosdás esővízben (ezt mondjuk mindenkinek ajánlom, akár ekcémás, akár nem!)
Kitartást kívánok: Andrea Réka

cyborgwings írta...

innen tudsz rendelni tökéletes minőségű shea vajat:
http://bionom.hu/biobolt/kozmetikumok/testapolas/testvajak/shea-vaj-konzol-sheavaja.html

meg a gyógyszertári (de a sima boltihoz hasonlóan kőolajszármazékoktól hemzsegő) fürdetők helyett ajánlom ezeket a kecsketejes szappanokat:
http://kecsketejszappan.startuzlet.hu/
nekem nagyon bevált. elsősorban a teafásat használom, mellette meg ki szoktam próbálni mindig valamelyik másikat is.

csibike írta...

csillagvirág: Köszönöm szépen, felcsigáztál :)

Tihanyi Andrea Réka: És az hogy jött, hogy avas szalonnával próbálkoztatok? :)