2011. március 2., szerda

Beszéljünk egy kicsit az ekcémáról

Onnan folytatom, hogy a bőrgyógyász kinyilatkoztatása után (ez ekcéma!) beszereztem a szteroidos kenőcsöt és a Bepanthen Plus-t, és egy este meg egy teljes nap kenegettem velük a fiam nyakát a doki instrukciói szerint, a szteroidossal csak vékonyan, szinte nem is volt kence az ujjam hegyén, mert ott harsogott minden figyelmeztetés a fejemben, amit kommentben írtatok. Olyan sima győzelmet arattam a nyakpirosság felett, hogy csak pislogtam, annyira meglepődtem. Ha durván számolom, másfél nap alatt eltűnt, a bababőr visszakapta eredeti színét. Abba inkább nem gondolok bele, mi van a szteroidos cuccban, gyorsan be is vágtam a hűtőbe, hogy ne lássam többé. (Naiv vagy, csibi, naiv.)
A dokinál direkt rákérdeztem arra, hogy ihatok-e tejet, mert imádom a kakaót és a forrócsokit, és ugyan gyümölcslébe is dobhatnék kakaóport, de úgy sejtem, az nem az igazi. A gyerekorvos egy évre eltiltott a tejtől, a nőgyógyászom és a védőnőm mértékkel engedélyezte. A bőrdoki is a mértékre szavazott, így egy szép napon meg egy szép rákövetkező napon ittam egy-egy bögre kakaót, másnap pedig lecsúszott egy adag madártej. Igen, jól sejtitek, Sir Andrew nyaka bepirosodott. Először csak egészen apró piros pöttyök itt-ott, ezek aztán lassan egybefolytak és pöttyös csík lett az eredmény. Szuper. (Nem.) Szívesen belevertem volna a fejemet valamelyik falba, hogy miért vagyok ilyen hülye, miattam jött elő az ekcéma. Azzal próbáltam mentegetni magamat, hogy ezt az összefüggést egyik doki sem tartotta fontosnak megemlíteni, holott ha én doki lennék, tutibiztos mondanám, hogy anyuka, amíg szoptat, hagyja egy időre a kakaózást, madártejezést, forrócsokizást, mert allergizálhatja a gyereket. Újra végignyálaztam a kommenteket, mert írtatok erről, csak azt hittem, az valami speciális eset, meg a neten is rákerestem a tej-ekcéma témára és kiderült, hogy baromi evidens az összefüggés, nem is értem, miért nem kobozták el a dokik a tejkészletemet. Nem akartam egyből a szteroidossal indítani, ezért néhány napig a Bepanthennel kenegettem Andris nyakát, de csak csitult a pirosság, az eltűnéséhez a gyógykenőcs kellett, ez pikk-pakk megtörtént megint, talán egyszer vagy kétszer kentem fel. Miután a kockás füzetemben rögzítettem a megfigyeléseimet, miszerint a tejtől jönnek ki a pöttyök, lemondtam mindenféle tejtermékről és abban maradtam magammal, hogy majd egy hónap múlva dr. csibike újra teszteli az ekcémaállapotot, mert az okos könyvek azt állítják, előfordulhat, hogy nem jönnek ki a pöttyök. 
Egyébként lehet, hogy nem is ekcéma. Nem nedvedzik, nem hámlik, nem viszket, Andris egyáltalán nem vakar-kapar semmit, egyedül a pelenkázó feletti falat, mert azon izgalmas autós matricák vannak. Száraznak úgy száraz, hogy ránézek és látom a kicsi bőrfeszülést a nyaka felszínén, tapintásra puha, viszont hangyányit más minőségű a bőr. Ennyi. A testén néhány pici folt jelenik meg pl. fürdés után vagy ha séta után itthon leveszem róla a több rétegnyi ruhát, de nem mindig és nem ugyanott, és hamar eltűnnek. Egyedül a nyaka lesz pöttyös, a hajlataiban soha nincs semmi. Szóval, nem tudom, mi ez. Fontolgatom, hogy elmegyek egy másik bőrgyógyászhoz, hátha kiderül valami. 
Ja, azért közben most hétfőn egyszer megint eltosztam a gyerek nyakbőrét, ugyanis hirtelen megéheztem és ettem menzás spenótfőzeléket (fasírttal, tette hozzá csibike a történeti hűség kedvéért), amit én itthon tejjel csinálok, és csak pár kanál után jutott eszembe, hogy hoppá, mi van, ha a menzán húsz forintból kihozott spenótba szintén tejet raknak? Azzal nyugtattam magamat, hogy á, biztos nem, a tej drága, egy valamirevaló menzaüzemeltető ott ételízesítőzik és adalékanyagozik, ahol tud. Sejtem, hogy az egészséges táplálkozás hívei most legszívesebben kivégeznének, mert ne egyek műkaját, ha szoptatok, de nekem néha belefér a hamburger vagy a menza, szerintem alapjáraton nem lesz attól semmi baja Andrisnak, hogy az anyja nem szejtánon meg biocsírán él. Nos, másnapra a gyerek nyaka megint pöttyös lett, ezek szerint volt valamennyi tej a spenótban, úgyhogy innen üzenem a menzásoknak, hogy csalódtam bennük, már a műkajákban sem lehet megbízni?

9 megjegyzés:

Niki írta...

Hagyd azt a tejet!Tudom, nagyon gáz de ha nincs más megoldás,légy erős!Anno én is majd beledöglöttem,mert kakó-függő,joghurt és sajt őrült vagyok!Bence 10 hónaposan elválasztotta magát,nem szoptattam tovább,jöhetett a kánaán!

Pocak írta...

Sztem, majd ha újra kezded a tejtermékeket, akkor se a tömény tejjel kezdd, hanem a savanyított dolgokkal, szép fokozatosan. Szorítok, hogy hamar elmúljon!!!

Unknown írta...

Próbáld ki az Exxema Repair krémet, vény nélkül lehet kapni, nem szteroidos, a neten utána lehet nézni, milyen hatásmechanizmusa van. Nálunk bevált. Ugyanez volt, hogy a szteroidos két nap alatt elmulasztotta, majd egy hét múlva kiújult. Az Exxemával 4-5 napig tartott, míg hatott, és naponta min. kétszer kenni kellet, viszont nem újult ki. És nagyon fontos, hogy amikor éppen nincs folt, a folt helyét rendszeresen hidratáld, erre nem írt fel a doki krémet? A szteroiddal az a gond, hogy huzamosabb (több évi) rendszeres használat során vékonyítja a bőrt, és gyengíti az ellenállóképességét. Amúgy nem csoda, hogy egyik doki ekcémát mond, a másik nem, az ekcémát főleg ilyen kezdeti stádiumban tök sokan elnézik, nem is mindig egyértelmű még az elején.

Marjann írta...

Én a szejtántól fostam, szóval nekem senki se jöjjön a biokajákkal:)

Egyébként kísérletezhetsz forró-csoki téren, van amelyik vízzel készül (nem az igazi, de legalább csoki), vagy hátha neked ízlik a rizstej (szója allergizál, azzal nem kísérleteznék). Esetleg laktózmentes tej (nem tudom a tej melyik részétől jön ki az ekcéma). Tudom, drága, de hetente egyszer, csak, hogy a fíling meglegyen belefér. Vagy csináld anyatejből:)

dorw írta...

ügyes vagy, hogy rájöttél!
én egyszerűen kapucsínóztam. :)a kapucnis porok vízzel is ihatóak, és van pár forró csokipor, ami szintén.
nálam a kávé-iszonyú-sok-tejjel függés volt nagyon erős, ezt váltottam ki vele. (igaz, eredetileg cukor nélkül iszom, de kompromisszum kész voltam a kédrésben)

Névtelen írta...

Csibi,
és olyanra is készülhetsz, h nálunk pl azért lett tiltólistás a tej, mert folyik tőle az orruk és rosszabbodik minden felső légúti megbetegedésük. NIncs tej, nincs nagyobb betegség. Kibírjuk. Csecsemőkorban elsővel u.ezt játszottam le. (Másodiknál már le voltam szokva a tejről :-) )
Hajrá!
Pipitér

Elf írta...

ha vetkőztetés, fürdetés (magyarul meleg helyen levés) után a gyereknek piros a bőre, akkor csak bepállott, attól ne pánikolj be :) Az ekcéma ugyi nem múlik el a ruha levétele után. A tejet meg ezekszerint le kell tedd (én 40 év körüliként lettem laktózérzékeny) Később próbálkozz, sőt, először túróval kezd, az már kicsapódott, arra lehet nem érzékeny. Ha sajtot vagy túrót eszel, akkor is reagál? Vagy csak a tejre? Lehet kapni laktózmentes tejet is, próbálkozz azzal, bár egy vagyon. Az nem allergizálhatja: )

csibike írta...

Meg fogtok lepődni: A tej laktózmentes, direkt választottam ilyet, de úgy tűnik, nem a laktóz a lényeg.

Elf: Igen, melegtől előjönnek pár percre, aztán eltűnnek, ezeket nem is kentem a szteroidos krémmel, pedig a doki mondta. Túróból nem tudok kakaót csinálni, az a baj :)

Pipitér: Mármint szoptatás alatt vagy már szoptatás után? :)

dorw: Most kapucsínóban nyomulok én is :)

Marjann: Kóstoltam az anyatejet, inkább kihagyom :)

eszobi: De, van egy ún. zsírozó krém, azzal kenem naponta többször a nyakát vagy ott, ahol száraznak érzem. Nagyon utálja a kenegetést :)

Pocak: Köszi :) Majd megpróbálom bevetni a tejmágiát.

margelis: Valószínű, hogy hagyom. 6 hónapig szeretném szoptatni, ez a cél, utána is mehet a szoptatás a hozzátáplálás alatt, de 10-12 hónapnál tovább azért nem szeretném, akkor már nagyfiú lesz és ott a világ a sok finom falattal :)

Cuki írta...

Sokszor inkább a tejfehérje allergizál, nem a tejcukor..ezért is lehet "rossz" Andrisnak a savanyított tejtermék is. Mint már írtam, az én tapasztalataim ugyanezek, mármint tejivás-gyerek-ekcéma ügyben. Esetleg a rizstej mellé megpróbálhatod a zabtejet, lehet, hogy jobban ízlik. (Még több kakaót bele, hátha elnyomja az ez-nem-is-tej-fújjj ízt.) ja és, szerintem hagyd a többi bőrgyógyászt, ugyanazt fogja mondani és csak felidegesíted magad..persze te tudod, de én szóltam:)