2011. szeptember 23., péntek

Valaki mondja meg, mi sistergett ma a levegőben

Régóta nem volt olyan gáz napom, mint a mai, és most nagyon visszafogottan választottam jelzőt, tudjuk be a lábon kihordott agyhalálnak. Ha intravénásan bekötik nekem a Szamos aktuális sütemény-, csoki- és fagyikészletét, akkor is csak egy hervadt mosolyra tudom elhúzni a számat, pedig ez a Szamos endorfinbomba egészen a vébéaranyig hajtaná a magyar focicsapatot - ennyire megviselt ez a péntek. A pokoljárásom pontosan 18.25-ig tartott, aztán hazaért B., én meg lemenekültem a Szamosba, hogy valami sütit hozzak a vendégeknek, bár az előbb említett intravénás megoldáson is elfilóztam kicsit. A süti meg azért kellett, mert hiába terveztem, hogy s.k. (dorw receptje alapján megtestesülő) csokicsodával lepem meg L.-t és kisrumpfot, Andris nem hagyott sütni, és ez egy dolog, de élni sem.
Az anyaság legmegemészthetetlenebb pontja számomra, hogy x órányi folyamatos nyűglődés és sírás után faképnél hagyom a gyereket (aki emiatt még jobban bömböl) és berohanok az egyik szobába, hogy üvöltsek egy orbitális nagyot (ebből ma kettőt eresztettem ki a torkomon az eltelt tizenegy óra alatt), mert egyszerűen nem bírom tovább magamban tartani a feszültséget. Úgy érzem, elpattannak az erek az agyamban, ha nem üvölthetek. Hát, nem az a zenmamis stresszkezelés, elismerem, tutira nem lapul majd a karácsonyfa alatt a Zenanyák Aranykeresztje. Nyilván nem erről ábrándoztam gyerekkel a hasamban, de lassan el kell fogadnom a tényt, hogy van olyan nap, amikor a gyerekemnek semmi sem jó, hiába teszek meg mindent, és tényleg mindent, Andris kizárólag a karomban tudja elképzelni a nap összes percét, és már azért is sír, ha a hátamra kötöm a Manducában (vettem végre egy ilyet és szerelmes vagyok belé), mert a hátam nem a karom. Nyilván szégyellem magam, hogy pont a gyerekem miatt üvöltök kínomban, és ott is és utólag is fáj, hogy képtelen vagyok mosolyogni rá. Nem tudom eljátszani előtte, hogy semmi baj, tyutyukám, nem visel meg, hogy órák óta sírsz, és tényleg csak annyit szeretnék, hogy öt percig egyedül lehessek, nem manikűrözni akarok, hanem nyugiban enni. Nyilván lehet úgy pisilni, hogy a gyerek teljes erőbedobással üvölt az ajtónak támaszkodva, nekem nehezen sikerül, főleg úgy, hogy az ajtó becsukása előtt látom, hogy Andris sírva mászik utánam és taknya-nyála egybefolyik bőgés közben. (Ha nem csukom be az ajtót, összefogdossa a vécét, és egyébként is, olyan nagy kívánság az, hogy egyedül pisilhessek?)
Tizenegy óra sírásból-nyűglődésből nekem sok (tudom, elkényeztet Az Élet, hogy az elmúlt majd' egy évben 'csak' kábé négyszer-ötször kerültem ilyen helyzetbe), és az sem esik jól, bár ez nem a legpontosabb megfogalmazás, hogy ha kint felsétálunk a dombra, akkor nincs sírás, meg akkor sincs, ha egy ilyen nap után a könyvesboltban megdicsérik Andrist, hogy milyen vidám és érdeklődő baba (azt hittem, beledőlök a 2012-es naptárkupacba), meg akkor sincs, ha apaisten hazajön, meg akkor sincs, ha betoppannak a nem várt (de nagyon szeretett), később a várva várt (és nagyon szeretett) vendégek. Ilyenkor nem tudom, mi van, mert fura, hogy 18.25-kor Andris már úgy vigyorog, ahogy egész nap nem, hirtelen elmúlt  a fronthatás, a fogfájás, a világ összes kínja, ami 18.20-kor még ott könyökölt a gyerekem szemében. És a nap első felében mosolyogtam, játszottam, kedves-megnyugtató hangon duruzsoltam, karban hordoztam, szépen néztem, énekeltem (ez volt a baj, mi?). És ez már ott sem ért semmit a mai napon. Ment a sírás, a jajjnetegyélleanya. Borzasztóan frusztráló, hogy csak úgy tudok mosolyt csalni a fiam arcára, ha két centire vagyunk egymástól és együtt játszunk, és nem távolodhatok el tőle 2.3 centire, mert az már katasztrófa.
Áruljátok el, légyszi, hogy lehet egy ilyen napot jókedvűen és lazán végignyomni kérek abból a piából. Mit csinálok rosszul?

P.S.: A fiam szülinapi köszöntéséről, a dorwéknál töltött napról, a Manducáról és egyebekről  (tök ügyes a sarj, mindig elkápráztat valamivel) írok még, csak ez a ma meglepően szar volt. És friss kép nincs az uraságról, egyedül balatoni, mert bolondul a gépért, kézbe akarja kaparintani, úgyhogy extra erősséggel sír, ha látja nálam, de nem kapja meg.

11 megjegyzés:

Elf írta...

szerintem minden gyerek átesik ezen úgy egy és három éves kora közt... biztos én is elcsesztem, de nekem a kezemben volt... volt hogy 24 órányit.. ez van :)

Csapos írta...

Nincs rá tuti megoldás. Ha pedig nagyon ritkán előfordul veled, hogy nem tudsz rá visszamosolyogni, ne rágd magad! Nem vagy gép, aki egy ilyen helyzetben is úgy teljesít, mint máskor! (és csak halkan jegyzem meg, hogy nem is vele ordítottál... pedig biztosan vannak, akiknél eddig fajulnak a dolgok... biztosan voltak nálunk is, csak valahogy már nem emlékszem rá...)

teide

dorw írta...

ilyen napot sehogy. :) a tegnapi nap pont ilyen volt, én már reggel fél9kor ordítottam kínomban. :/ aztán a gyerek kidőlt, és ébredés után hátra hagyva a lakás romjait csúfosan elmenekültünk otthonról. tapasztalatom szerint ilyen napokon (esetekben) ez az egyetlen hatékony lenyugtató módszer: ki a deddel a szabadba, amennyit csak lehet!

Judit írta...

Én eddig legfeljebb csak felügyeltem gyerekre, a rekord a 2 nap, szóval csak elképzeléseim vannak arról, hogy milyen lehet ezt napi 24 órában, egy életen át csinálni. Azt viszont biztosan tudom, hogy te Csibi, semmit nem csinálsz rosszul, elképesztően irigylem a türelmedet, a kitartásodat és a kreativitásodat is! Pontosan innen tudom, hogy én még mennyire nem vagyok kész erre, mert nincs meg bennem az az alázat és türelem, amit napról napra itt nálad olvasok. De ha egyszer majd úgy adódik, akkor nagyon szeretném, ha csak fele olyan jó anya lennék, mint te, és ezt nagyon komolyan mondom!
Az ilyen napokhoz pedig kitartást, és remélem nem tart sokáig ez az időszak!

Gyöngykaláris írta...

Igen, pont ez az időszak - kor - amikor valamiért mindenáron anya,anya,anya.... Nekem ebből az időszakból a kétperces fürdések jutnak eszembe, mikor anyu állt a fürdőajtó előtt, kezében a gyerekemmel, aki üvöltve dörömbölt az ajtón.
Nemtom, mitől van ez, szakirodalom is írja:), és elmúlik.... egyszer. Kitartás.

Csigamami írta...

Nálunk Bende még ehhez hozzácsapja, amikor már vele ordítok, mert előfordul.... szóval lekonyítja a száját és a Shrek2-ből jól ismert macskaszemeket mereszti rám - ilyenkor szoktam elröhögni magam... Csibe...Bende ilyet eddig nem csinált, viszont most, hogy kb. másfél sőt lassan 2 hete elkezdte MINDEN EGYES NAPOM ILYEN... MEGŐRÜLÖK, ha ordítok sem segít... szóval várom a recepteket én is.... beakartam linkelni a szex és new york film 2 részéből a jelenetet, ahol a Charlotte bepiál és kiakad és elsírja, hogy fogalma sincs, hogy a szimpla anyák hogy bírják ki dadus nélkül ésatöbbi, de sajna nincs fent csak a részlet a neten, így remélem láttad, néha ez komolyan képes - na nem megnyugtatni, csak mittomén... :o)Kitartás....mindjárt holnap...

Csigamami írta...

Ha még emlékszel a hányós haptapis bejegyzésedre, (nemkerestemmostvissza) azt hiszem ott kezdődött nálunk minden, s valami hasonlót kommenteltem neked, mint amit most Te írsz :o) Gyerek - Manduca meg kézben és Annnnnnnaaaaaaaaaaaaaaaaa és SZABADSÁGOT SZERTNÉK KIVENNI KÉREM SZÉPEN!Időközben hazajött R. az építkezésről és mondtam vigye el a gyereket sétálni a gyerek bömbölüvöltve kapaszkodott a mindenembe, hogy Ő ugyan nélkülem egy tapottat sem.... Csibe NAGYON ÁTÉREZLEK most...

csibike írta...

Csigamami: Nem nézek sorozatokat, Isaura, Dallas, Vészhelyzet első köre volt az utolsó sok-sok évvel ezelőtt, passz, hogy miért :)
Ha ez mázli, nekem nagyon ritkán van ilyen napom, egy kezemen meg tudom számolni, mennyi jutott az elmúlt egy évre. Lehet, nem vagyok edzésben, azért visel meg :)

krikszi: Már nem tudom, melyik könyvben olvastam, de mantraként javasolták a 'majd elmúlik egyszer/egyszer ennek is vége lesz' gondolatot :)
És igen, én is megtanultam hipergyorsan zuhanyozni.

Neyla: A saját gyerek teljesen más, és senki nem készít fel a valóságra, nem is lehet. A következő gyereknél az a jó, hogy már van némi rutinja az ember lányának, de kétlem, hogy ne érnének meglepetések :)
A gyerekkel kapcsolatos alázat és türelem azóta fejlődött ki, mióta gyerekem van, korábban nem volt szerintem.
Jó volt ezt olvasni, köszönöm :)

dorw: Nálunk is bevált recept, csak a főzést, mosást, takarítást nem lehet megoldani a játszótéren :) Nem számoltam, hányszor kellett megszakítanom a lecsófőzést, de tiszta mák, hogy így is jó lett, megdicsérték.

teide: Valószínűleg ez úgy működik, hogy a későbbi alakítások tükrében ennek nincs olyan nagy jelentősége, nem lett tőle semmi baja a gyereknek satöbbi :)

Elf: Nem vagyok a sírni hagyás híve, nekem is a kezemben volt és van mindig, amikor igényli, mert pl. elhiszem, hogy izgatja, mit machinálok a mosogatónál és látni szeretné :) Csak van olyan, hogy ez sok, hiába imádom.

Csapos írta...

Egyébként most eszembe jutott, hogy volt egy idő, amikor 1. csak rövidebb időre mertem vele elindulni, 2. indulás előtt gondosan elmentem még wc-re, 3. közben egy korty vizet sem mertem inni... mert ha kikerültem a látószögéből (pl. wc-re mentem), ordított.
Igen, túl kell élni.
Most meg nemrég, csak azért nem tudott meglépni a cipőboltból, mert a mozgásérzékelő egy méter alattiakat még nem érzékel, és nem nyílt ki az ajtó...

1 írta...

Van ilyen, mindenkivel van ilyen... ezekben a napokban az a jó, hogy elmúlnak.
Egyszer a fiam nagyon bömbölt, már nem tudtam vele mit kezdeni, semmi nem segített, letettem magam mellé az ágyra, leültem mellé, és csak néztem, mondtam neki, itt vagyok fiam, szeretlek, de nem tudom mi a baj, nem tudok segíteni... bömbölt, néztem, beszéltem hozzá, ő bömbölt.... aztán egyszer rámnézett, és... elkezdett... röhögni! Nem hittem a szememnek. Hávazz' mondtam neki :D érzéseim szerint vagy fél óráig tartott, de mint kiderült, két perc sem volt az egész... :)

Névtelen írta...

Nálunk sűrűn vannak ilyen napok! Ilyenkor az segít, ha kibillented a gyereket a megszokottból. Mint pl, ha vendég jön nem csinálja, vagy a séta közben, meg ha apa otthon van. Nekem is állllldott jó Lili, amikor az apja otthon volt, vagy valaki más is velünk volt, nem csak az uncsi megszokott anya, akinek lehet reggeltől estig panaszkodni, ha éppen nyűgi napja van! Szóval ilyenkor séta, vagy irány a barátnő, nagyi gyerkőcöstől, vagy áthívni valakit.Remélem segítettem!