2011. október 7., péntek

365 napos

Drága Kisfiam!

Bevallom, elgondolkodtam azon, hogy jó szülinapi ajándékot választottunk-e neked: a singing snail minden egyes huppanónál ugyanazt a dallamot nyűtte újra meg újra a délutáni sétánk alatt. A babakocsi egyetlen rezdülése elég volt a dalolászáshoz. Legalább harmincszor hallgattuk meg, talán harmincötször is. Ha kikapcsolható, csodás ajándék. Látod, egy év után sem vagyok rutinos anya, nem néztem meg, elnémítható-e a csiga. Tetszeni fog, ebben biztos vagyok. Mindent beledobálhatsz, amit csak szeretnél. A kockákon kívül a tollaimat, a kirakódarabokat, a köveimet, a csipeszeket is. A Tigris nem fér bele, de tudom, hogy úgyis megpróbálod belegyömöszölni.

Apa videóra vette a születésed utáni pillanatokat, mert nem találkozhattunk rögtön. Akárhányszor néztem meg az elmúlt egy évben, már az első képkockáknál folyt a könnyem. Elrepült ez az egy év, mintha csak nemrég születtél volna. Órákon át sóvárogtam-vágyódtam utánad a kórházi ágyon, amíg végre a karomba vehettelek. Érezni, érinteni, nézni, hallgatni, szagolni akartalak. Téged, a fiúnkat, aki belőlünk lett. A fájdalomra nem emlékszem.

Nem bírok betelni veled. Szeretem a szuszogásodat a nyakamon, a füled mögötti puha bőrt, a zsiványszikrákat a szemedben, a tejszagú leheletedet, a kacagásodat. A kantáros farmernadrágodat, az új cipődet, a maszatos pólódat. A kíváncsiságodat, az akaratodat, az erődet, a kitartásodat, a bátorságodat. Ahogy lapozod a könyvedet. Ahogy vizsgálod a gyöngyeimet. Ahogy ugatsz a kutyáknak. Ahogy felmászol a legmagasabb toronyba. Ahogy rám nézel. Ahogy kitárod felém a karjaidat. Ahogy hozzám bújsz. Ahogy apát szereted.

Köszönöm, hogy az anyukád lehetek.

Boldog születésnapot, Andris, nagyon szeretünk, Kisfiam.

38 megjegyzés:

Elf írta...

Nagyon, nagyon, nagyon boldog életet kívánok neki és a szüleinek!!!! És még sok testvért, nagy szeretetet, jó anyagi helyzetet, izgalmas éveket, majdanra egy jó csajt és mégjobb feleséget, és neki is nagyon boldog kiscsaládot!!!!!

Csapos írta...

Boldog-boldog születésnapot kívánunk mi is!
Hihetetlen, hogy már ezen a fotón is "olyan andrisos" a nézése az ünnepeltnek!
teide

wf írta...

Nagyon boldog születésnapot kívánok!

Katity írta...

Legyen nagyon boldog a szülinapod, Andris!

dorw írta...

boldog születésnapot kívánunk neked Zsiványpalánta!

(csibi, ez nem ér! megbőgettél kora reggel, alig látok a könnyeimtől! :))

zinajda írta...

Boldog szülinapot a Cápának :)

Kriszti írta...

Boldog szülinapot, sir Andrew!!!

Zéék írta...

:)
Isten éltessen Andris!

PicikeMajmóca írta...

Istenem! Beindultak a hormonjaim, itt bőgök ezen a bejegyzésen! Boldogságos születésnapot kívánok a gyönyörűséges, kedves arcú, okos kisfiatoknak! :-))

Szeri írta...

Már el is röpült az első év...
Isten éltesse Cápafiút:)))))

Aliana írta...

Isten éltesse sokáig a Kiscápát! :)
No meg persze az Anyukáját és az Apukáját is :)

Pocak írta...

Boldogságosat Neki és Nektek is!!!

Nóra írta...

Andrisnak boldog születésnapot! Neked pedig boldog szülésnapot! :)
Meg még annyi gyereket, amennyit csak szeretnél, mert megérdemled! :)

Edina írta...

Boldog Szülinapot Andris! :))

szilva írta...

Happy Sir-day :)

biem írta...

Boldog Születésnapot Andris!

(kérdeztem már párszor. most is újra. vigyorogva bőgni ér?! :))

Ági írta...

Boldog születésnapot a nagyfiúnak! Isten éltesse sokáig, legyetek mind nagyon boldogok! :)

Gogo írta...

Boldog első Cápa-szülinapot!!! :)

(a mosolyomról ismét törölgettem a könnyeimet :))

Vera írta...

Nagyon-nagyon boldog első születésnapot, Andris! :))

oximoron írta...

boldogságos születés- és meghitt mindennapokat kívánok az A betűs gyermeknek. a rendkívül jó szülőknek, azaz Nektek (Csibike & B.) pedig legalább annyi örömöt, amennyi (meghatódottság)könnycsepp hullt az egy év alatt + erre a bejegyzésre!! :)
nem tehetek róla, de a szinte letörölhetetlen mosoly záporeső könnyekkel párosult nálam (is).

Gratulálok a gyönyörű fiatokhoz!

mariann írta...

Hosszu, boldog eletet a kicsi Andrisnak es egesz csaladjanak!

roza írta...

Nagyon sok boldogságot kívánunk a nagyfiúnak :) Millió puszit küldünk Nektek :):):)

Orsi írta...

Isten éltessen nagyon sokáig, Andris! :)

Roni írta...

Nagyon-nagyon boldog születésnapot Nektek!
(Basszus Csibi, ilyen szép írást... Szerintem, ha Andrisotok 1 évesen már tudna olvasni, biztos ő is megkönnyezné.)

Judit írta...

Biztos vagyok benne, hogy a szülei mindent megtesznek érte, hogy nagyon boldog születésnapja legyen! De azért kívánok neki én is sokat játszós, még többet nevetős, és szülői ölelésekben gazdag születésnapot!

Ferilka írta...

Bar kicsit megkesve, de nagyon boldog szulinapot kivanok en is Andrisnak! Tenyleg hihetetlen, hogy mar o is egy eves, meg emlekszem, mikor ittizgultunk ertetek, hogy vajon melyik is lesz a nagy nap :-)

Marjann írta...

Már tegnap is írtam, de ha jól (nem) látom eltűnt. Szóval:
Istenke éltessen Cápuli!

Tabby írta...

Boldog születésnapot kívánok Neked, Andris! Legyen még sok ilyen szép napod! :)

dóra írta...

Isten éltessen Andris!

Névtelen írta...

Boldog születésnapot kívánuk a nagyfiúnak! Nagyon vagány kissrác lett Andrisból, imádnivaló az előző bejegyzésed fényképein. Ugye, milyen gyorsan rohan az idő?! :)
Mi pont egy hét múlva, 15-én már a 3.-at ünnepeljük.

Zsófi és anyukája, Andi (aki egy csodaszép karkötő és hozzávaló fülbelógók boldog tulajdonosa)

Hencsi írta...

Nagyon boldog legelső tortás szülinapot kívánok Andrisnak és nektek,Drága Szülők!

Tünde írta...

Boldog születésnapot Andrisnak! :)

Loihi írta...

Isten éltessen sokáig Andris! Sok boldogságot az egész családnak!

csibike írta...

A szülinapos nevében is köszönjük szépen a jókívánságokat, nagyon kedvesek vagytok :)

1 írta...

Kicsit lemaradva, de én is nagyon sok boldogságot kívánok Cápafiúnak :)meg persze a szüleinek is :)

csibike írta...

Köszönöm neked is, megmondom neki :)

Névtelen írta...

Kedves Csibike,
csak egészen véletlenül kerültem a blogodra (és persze hiszem, hogy véletlenek nincsenek). az én "kicsi" fiam pont ma tölti a 21. szülinapját, jelenleg külföldön él. persze a tegnapi éjfélt kivártam, hogy küldhessek neki szülinapi sms-t, és utána, az elalvás előtt még azért feljöttek a 21 évvel ezelőtti nap emlékei... és valami nagyon hasonló érzéseim voltak.
tudod, amikor az embernek már ilyen nagy gyereke van, akkor félve gondolja ugyanezeket, mert hiszen ő már egy felnőtt, önálló ember, és én teljes szívemből vallom, hogy nem magamnak szültem a gyerekeimet...
épp ezért is jó volt elolvasni a saját érzéseimet egy egyéves kisfiú anyukájának a lelkéből :)
köszönöm
zsk

lexie írta...

nekem is potyogtak a könnyeim.néha nem tudom követni a blogod,(amit lassan 4 éve olvasok)de mindig visszanézem ha lemaradok pár hónapról.például,hogy állapotos lettél :):):) gratulálok!és minden jót!