2012. augusztus 25., szombat

Gondolatfoszlányok

az első hét egyedül a gyerekekkel katasztrofális, szerdán és pénteken sírok-kiborulok
most is alvás helyett írok blogot, de a hajnal 2.58 sem a magányomról szól: miután az ágyába rakom Dávidot, Andris idejön hozzám és inni kér, és megkönnyebbülten felsóhajtok, mert most nincs hiszti ébredés után
Dávid pénteken harminc percet alszik délelőtt 11.40 és este 20.10 között, kedden sem tud aludni, egész nap a karomban hordozom, letenni nem lehet, öt perc után nyöszörög és sír
a kendő izzasztó negyven fokban, Dávid nem tűri, Andrist nem tudom magamhoz ölelni
ég a hátam a fájdalomtól, görcsöl a nyakam és a derekam Dávid többórányi hurcolása után, Andris bőg, ha fekve szoptatom Dávidot, és kirohan a szobából
egyik gyerekemtől megyek-rohanok a másikhoz és vissza, ebből áll minden napom reggel 5.30-tól (7.30-tól) este 22.00-ig, ha Andris nyugodtabban alszik, 1.30 és 5.30 között csak Dávidhoz kell felkelnem
pénteken megfájdul a fejem, ha sírás után kifújom az orromat, úgy érzem, mindjárt megvakulok, elzsibbad az agyam a fájdalomtól
Andris szeretgeti Dávidot: játékot ad neki, megsimogatja a fejét és a hasát, puszit nyom a mellkasára, nevet, ha Dávid véletlenül hozzáér a kezével-lábával
életemben először szoptatok nyilvános helyen: a játszótéren
pénteken egy órán keresztül masszírozom Dávid hasát, hogy el tudjon aludni
nincs idő magamra, nincs idő a hobbijaimra
Andris elrántja a lábát, ha véletlenül hozzáér Dávid, sírva tiltakozik az ellen, hogy ő is ott fekszik mellettünk
álom/ajándék, álomajándék, ajándékálom: napi egyetlen gyerekmentes óra
próbálok türelmes maradni és mindkét gyerekemnek annyi szeretetet adni, amennyit csak tudok
kevés időnk jut egymásra, de a szerelemünk még mélyebb B.-vel, ha egyáltalán fokozható az, ami közöttünk van, ami összeköt minket egy életre
Andrisnak elég harminc perc alvás is
egész nap kapkodok
már öt perc alatt is le tudok zuhanyozni
keveset nevetek
Andris sírva csimpaszkodik a lábamba, miközben megpróbálok az egyik szobából a másikba jutni a síró Dáviddal, és én is sírok
csütörtökön anyósom és a gyerekek egyik unokatestvére viszi a játszótérre Andrist, és utána még maradnak, én ezalatt legyűröm a felgyűlt házimunkát
kétszer másfél nap hányás nélkül, pénteken azonban háromszor ömlik vissza a tej Dávidból
Andris összesen napi egy-másfél órát tölt a tévé (mesetévé) vagy a számítógép (családi videó) előtt, hogy egyáltalán esélyem legyen elaltatni Dávidot, egyik nap a tévé előtt alszik el
nagyon hiányzik, hogy Dáviddal összebújva szundikáljak szoptatás után
egyik gyerekemmel sem tudok úgy foglalkozni, ahogy szeretnék
Andris azt látja, hogy egész nap Dávid van a karomban
B. aggódik és félt, ő is fáradt
nem akarom, hogy Andrist a tévé nevelje fel, nem akarom, hogy ne legyen erőm Dávid babusgatásához
 teljes önfeladás
óriási kihívás a két gyerekkel lemenni a játszótérre még a hőség előtt
Dáviddal minden hajnali ébredése után 40-50 percig sétálgatok a lakásban, hogy elaludjon
ha egész nap nem tudok vele foglalkozni, Andris estére kiborul, üvöltve hisztizik, Dávid felébred, amikor elfogy a türelem, kiabálunk Andrissal
12 kilót fogyok másfél hónap alatt
Andris megáll előttem a két alvós takarójával, felnéz rám és sírni kezd, hogy őt vegyem fel és ne a síró Dávidot
valahogy túl kell élnem ezeket az első hónapokat, talán könnyebb lesz, ha Dávid mobilizálódik
 szeretnék minden jó pillanatot élvezni, keresem az apró örömforrásokat


anyaságom alatt most először érzek elkeseredettséget

17 megjegyzés:

Névtelen írta...

:( es :)
Kitartas, hidd el jobb lesz par het mulva. David szepen megtanul elaludni es Andris is megszokja az uj helyzetet. Nem, ezek nem ures szavak, en is keresztul mentem mindenen, amiket irtal (2 honap korkulonbseg van a nagy es kicsi gyerekeink kozott is). Mara mar sokkal jobb a helyzet, keves siras es sok nevetes :):):)...
Zebra 1613, egy zugolvasod

dorw írta...

nem írok hülye közhelyeket.

a kimerültséggel kapcsolatos részekhez annyit tudnék fűzni, hogy a házimunka legyen most az ezredleges a rangsorban. a kimerültségtől nekem minimum fél évig fájt folyamatosan a fejem, lényegében Panadolon éltem.

teljes önfeladás: igen, saját magad most teljesen el kell felejtened egy időre, úgy lesz a legkönnyebb. csupán néhány hónapról van szó, nem évekről. a szépséges gyöngyeid hiányoznának, de ha találsz valami kevésbé időigényes hobbit, akkor inkább válaszd azt.

a hőségnek vasárnap vége, onnantól kezdve amennyit tudsz, legyetek kint. _mindig_ jobb kint, mint bent!

kiabálás: előfordul. aki azt monja nem, az hazudik. fontos visszajelzés és ezt is meg kell tanulniuk a gyerekeknek kezelni. a tanulási folyamat része.

tévé: ezzel most ne foglalkozz, nem ez fogja felmevelni Andrist, egyszerre egy tűz miatt aggódj. később a kevesebb tévé miatt lesz balhézás, de ebből a szempontból tökmindegy, hogy most vagy 2 hónap múlva változtattok. ha ezzel nyersz értékes perceket, akkor ezzel. és pont.

ölellek!

:)

teide írta...

Jaj, én csak együttérezni tudok veled, okosat nem tudok mondani. Csak annyit, hogy ez az időszak is elmúlik egyszer... de hát gondolom, ezzel a mondattal tele van a padlás otthon.

teide írta...

és talán még azt, hogy én is kiabálok időnként (többször mint szabadna), pedig itt egy nagyobb nagytesó van, aki "okosabb" (bár lehet, hogy ettől bizonyos dolgok nehezebbek), és a kicsi pedig egyedül alszik el, és sokat alszik napközben is.
Elkezdtem magam szégyellni, amiért este fáradt vagyok, pedig te mi mindent élsz át...

Évi írta...

jajajj a hideg kirázott,és most idehivom Mikit hogy elolvassa....
Ölelés

Évi írta...

Megemlítettelek a mai posztomban,remélem nem bánt vagy zavar,ha mégis,szólj és törlöm...
http://kisteshow.blogspot.hu/2012/08/rettenet.html

Évi írta...

És igen én is bízom benne ez csak a kezdet. Dávid nem fog mindig sírni,pár hét/hónap,ami elrepül,és nyitni fog a világra,a agy és okos bátyja vezetésével,Andrisra jut újra idő és így tovább...

wf írta...

Jajjj, remélem, hamarosan jobb lesz! Sokat gondolok Rád mostanában...

Orsi írta...

Sok pozitív energiát küldök Neked/Nektek! Ilyenkor, amikor olvaslak, visszaigazolva látom magam, hogy nem merem bevállalni a kistesót! :(

csibike írta...

Orsi: Köszi! :) Azért ne a mi tapasztalataink befolyásoljanak téged. Ismerek olyan négygyerekes családot, ahol az Andris-féle hisztit soha nem tapasztalták meg.

wf: Én is ezt remélem... :)Köszönöm!

Évi: Igen, ez megint olyan helyzet, hogy Az Idő majd eldönt egy csomó kérdést, csak addig túl kell élni a hétköznapokat :)
Köszönöm a megemlítést, nem zavar, nem bánt, a 'híres megoldó' nagyon kedves tőled :)
Egyáltalán nem biztos, hogy nálatok is úgy alakulnak a dolgok, ahogy nálunk.

teide: Szerintem teljesen jogosan vagy fáradt két gyerek mellett :) A nagyobb gyerek másként kihívás, és igazad van, bizonyos dolgok nehezebbek.

dorw: A házimunka tényleg csak a minimumra korlátozódik, a gyöngy meg szenvedély, képtelenség mással pótolni, inkább nem alszom :)

csibike írta...

Zebra 1613: Van blogod? :)

csibike írta...

Évi: Erről a gépről nem tudok kommentelni hozzád, később megpróbálom a másikról. Addig is hadd mondjam el, hogy nagyon klassz az új fotód :)

Évi írta...

Köszi :) nekem is tecc.
Én félek a kezdettől,távol sem vagyok olyan türelmes/szívós stb mint te...meglássuk...majd jövök ide ríni

Dezzie írta...

Pár hét múlva is könnyebb lesz már. Dávid jobban el lesz magában, nézelődik.
Én arra gondoltam 22 és fél hónap korkülönbséggel született gyerekeimnél, hogy elsősorban a Nagynak kedvezek. Mármint az ő élete változott meg, a Kicsinek viszont ez egy állapot, ő ezt ismeri. A szívem szakadt meg, de képtelenség volt ugyanúgy foglalkozni a Kicsivel, mint a Naggyal annak idején. Ha mindketten sírtak, akkor a Nagyot öleltem meg először, úgy mentünk a Kicsihez. Ha a Nagy akkor jött követelni, mikor pelenkáztam, felraktam a Kicsi mellé, vagy a mellette levő kiságyba, hogy lássa, és a tárgyak felé irányítottam a figyelmét (krém, törlőkendők), az jobban érdekelte. Neki a kistesó még csak egy egzotikus állatka, akinek van köldöke, térde, ujjacskái, amit meg lehet mutogatni, aki miatt kérésre elő lehet venni egy friss pelenkát, és aki lefoglalja anyát az étkezéssel, míg ő egy méterrel arrébb - elérhetetlen távolságból - tollal firkálhat a párnákra.
Ugyanolyan úgysem lesz már, mint a Naggyal, egyedül, de más dolgokban a Kicsi előnyösebb helyzeten van, például állandó mozgásával leköti figyelmét a bátyja. A Nagynál ezt a szerepet én töltöttem be, és sosem tudtam, jól csinálom.
A tévéről: ha megválogatott meséket néz, szerintem nem rosszabb, mintha egy könyvet lapozgatna. Ráadásként még egy magántapasztalat: pár hónapja, mikor már nagy pocakos voltam, meg a kicsi születése környékén a kisfiam el tudott ülni az ölünkben egy órát is, zenéket, klipeket nézett. Most örülünk, ha tíz percet nyugton tud ülni, szóval változhat is a helyzet, akár maga Andris is jelezheti, hogy nincs igénye rá.

És itt van a hűvös, könnyebb lesz sokat mászkálni nektek is!

Névtelen írta...

szia Csibike,

Blogom nincs. Email:zebra1613@yahoo.com

Nóra írta...

Nem tudom milyen lehet két gyerekkel, (bár már nagyon szeretném, és nem is ijesztettél el ettől :) )ezért nem is írnék okosságokat. Én hiszek a tapasztaltaknak és biztosan csak átmeneti ez az állapot. Dorw, mint mindig, nagyon jól összefoglalta a lényeget.
Egyébként én eggyel is kiabálok néha, mert határok vannak és a két-két és fél éves bestiák ezt borzasztóan tudják feszegetni. Persze van lelkiismeret furdalás,és szaranyaság érzés de legyen ez a legkisebb gondunk az életben. Kitartás neked! :)

Emi írta...

Teljesen átérzem a helyzetet, mert nálunk is hasonló a helyzet. A kicsi 2 hetes, a "nagy" 16,5 hónapos. Bár nekem van segítségem (anyukám), ami rengeteget számít, mégis minden nap összeszorul a szívem, hogy elég időt tudok-e tölteni mindkét gyermekemmel. Idáig ha kiborultam, és sírtam, csak amiatt volt (pedig iszonyú fáradt is vagyok), hogy úgy éreztem, nem tudok kétfelé szakadni és eleget lenni mindkettővel. Vajon mikor fog ez javulni, és a lelkiismeret furdalás csökkenni? KITARTÁST NEKTEK!!! Emi