2013. július 4., csütörtök

Az egyik segít teregetni, a másik dumál

Sir David ma segített teregetni. Először is villámgyorsan odamászott az oldalán betöltendő mosógéphez, miután realizálta, hogy kiszedtem belőle a ruháikat és egyebeiket (többek között a nyammognivaló plüssállatait is, ezeket a mosás során puszta kézzel szerette volna kikaparni a mosógépből), aztán benyargalt a hálószobába, lecövekelt a ruhakupac előtt, kipecázott egy textilpelenkát és heves rázogatás után és nagy vigyorgások közepette felém nyújtotta. Jól van, figurázd csak ki anyádat, mosolyogtam oda a Kicsinek, és elvettem tőle a pelenkát, a szárítóra teregettem, közben pedig megdicsértem, milyen ügyesen rázta-nyújtotta a cuccot. Egyszeri megmozdulásnak véltem a dolgot, de aztán a na, kincsem, adhatod a következőt! felszólításra a Sir kirázott és odanyújtott nekem egy trikót. Jó, hát biztos ez is véletlen, morfondíroztam magamban, kizárt, hogy teregetni akar a gyerekem, aki a jövő héten ünnepli az első szülinapját, aztán amikor a kooperációnknak köszönhetően a szárítóra került az egész mosás, ledöbbentem Sir David ügyességén. A fiam tökéletesen tisztában van a teregetés lényegével és segíteni akart. Egyszer bepróbálkoztam azzal, hogy én veszek el és rázok ki egy ruhát, a minisir azonban dührohamot kapott és hangos óbégatással jelezte nemtetszését. És akkor is lebaltázott (dobhártyarepesztő hangon visítva), amikor elfelejtettem megdicsérni és csak úgy, dicséret nélkül nyújtottam felé a kezemet. Igen, minden ruhadarab után meg kellett dicsérni, ő meg nagyon boldog volt.

A hétfőtől csütörtökig tartó időszak legjobb Andris-dumája meg a következő:

Sir Andrew: Én is iszok belőőőőleeeee!
csibike: Kisfiam, nem ihatsz a kólából, mert ez felnőttital.
Sir Andrew: De én is iszok belőőőleeeeeeee!
csibike: Andris, majd ha nagyobb leszel, ihatsz kólát.
Sir Andrew: Már két éves vagyok és iszok belőőőleeeeee!

Szerintem elég gyorsan meg fogok őszülni a fiúk mellett.

3 megjegyzés:

Nikletty írta...

Eddig nem próbáltak a fiúkat bevonni a házimelóba? Nálunk Lina szórja a ruhát a gépbe, néha adogatja a teregetni valót, a kis szárogatóról meg leszedi a ruhákat :)

csibike írta...

Dehogynem, de Dávid még nincs egyéves, ezért lepődtem meg, illetve eddig csak simán leszedte a vizes ruhákat, nem mutatta, hogy tisztában van az egész teregetési cécóval:)
Andris mindenben segít, amiben szeretne: pl. mosógépbe bepakol, mosogatógépből kipakol, bevásárló szatyorból kirámol, porszívózik, virágot locsol, asztalterítésben segít.

hajni írta...

hehe, mi (a család felnőtt tagjai) így szoktunk le a kóláról, és más "furcsaságokról". ha vendégek jönnek, akkor sem veszünk. újabban azon kapom magam, hogy elcsodálkozom, ha másnál kólát látok. nem hiányzik. a fiúknak sem, nekünk sem...:)
a teregetés nálunk is nagy kedvenc volt. újabban a szilvásgombóc készítés lépett a helyébe.