2013. július 2., kedd

Csúcsot döntöttem, de hiába

Tegnap megdöntöttem a játszóterezés egyéni csúcsát, mármint a saját egyénem játszóterezős csúcsát: öt, azaz ÖT órát töltöttem a két gyerekemmel a játszótéren - hármat délelőtt, kettőt délután. Gondoltam, talán így sikerül kielégíteni a mozgás és a társaság iránti igényüket, illetve megcsapolni az egymás piszkálása iránti igényüket, valamint szüneteltetni a sikoltozás-visítozás-hisztizés iránti igényüket. Feltételeztem, öt óra alatt csak elfáradnak egy hangyabokányit... és valamivel korábban aludni térnek, mi meg teret engedhetünk a romantikának, B. meg én. Naiv anya vagyok, az a helyzet, vagy két kis terminátort dédelgetek a szárnyaim alatt (nem tudom, melyik a rosszabb, ehhehhe), de ezeknek a fiúknak szinte meg sem kottyant az öt óra, pedig nonstop tevékenykedtek. Sokkal korábban nem mentek aludni este (cirka egy órában reménykedtem), és sokkal később sem ébredtek reggel (cirka egy órában reménykedtem), és ma hajnali fél nyolckor már kint balhéztak egymással az erkélyen, én meg gyakorolhattam a szigorú anya szerepét, amivel már mindenem csurig van. 
A játszóteres szoptatásban is csúcsot döntöttem: a babakocsi takarásában egyszer-egyszer megetettem Dávidot, és még csak zavarban sem jöttem. Nem szeretek 'nyilvánosan' etetni, de néha muszáj.
A legjobb az volt az egészben, hogy az öt óra alatt nem csesztették egymást a gyerekeim, mindenki a saját kis ügyeivel foglalatoskodott. Nekem meg nem kellett szigorkodnom, nyugi volt, napsütés, jó levegő, normális többi szülő és normális többi gyerek.
Ami engem illet, úgy kidőltem az ötórás játszóterezés után, hogy B. nem tudott felébreszteni, holott négyszer is megpróbálta.

P.S.1: Akad ám olyan gyerek, aki reggel nyolckor kel és este nyolckor fekszik, bizony, és napközben dob egy másfél-kétórás alvást. (Hol lehet ezt az opciót beállítani a gyereknél? Én is akarok ilyet!)
P.S.2: Megfigyeltem az elmúlt két évben, hogy amíg az összes kislány a homokozóban ül és szépen lapátol a homokozó peremén vagy a padon ücsörgő-dumcsizó anyukája mellett, addig Andris (és a többi fiú) szinte megállás nélkül rohangál, jön-megy, kúszik-mászik. És Dávid sem az a típus, akit lerakok a homokozó csücskébe és x óra után felszedem onnan. Nos, igen, ebből következik, hogy nem jellemző rám a láblógatós cseverészés, mindig jövök-megyek, mindig.

9 megjegyzés:

teide írta...

Kicsit cáfolnálak: Van olyan fiú, aki nyugiban ül az anyukája mellett a homokozóban egy órát is egyhuzamban (ilyen volt az első gyerekünk), és van olyan, akit egész nap nem látok ülni (ilyenre sikeredett a második). Szóval... törvényszerűségek nincsenek, egy almon belül is vannak eltérések.

A 8-tól 8-ig alvás opcióját talán már korábban be kellett volna állítani, de van rá esély, ha közösségbe kerülnek... átmenetileg... :-)

És igen: ha lefárasztási akcióba vágsz, számolnod kell a következménnyel. Te lefáradsz, ők nem. :D

Egyébként meg összességében jó kis pozitív lett ez a poszt.

fenci írta...

Hahaha! Igy jár az, aki még romantikázni is akar :-)

Macsek írta...

cáfolat: a Lányom sosem üldögélt szelíden lapátozva a homokozóban :) Valamint szintén ő 9 hónapos korától fogva egyáltalán nem alszik délutánonként (se) és mindkét gyerekem reggel fél hátkor legkésőbb fent van és este fél tízig el sem alszanak... :)
Vígaszképp: a legtöbb gyerek teljesen normálisan viselkedik bárhol máshol, ahol nem otthon van. De amint átlépik a hajlék küszöbét.....

Babi írta...

Már egyszer én is írtam neked, hogy a lányok sem mind egyformák... az én nagyobbik lányom felér két fiúval, az tuti! Szerintem mindegy a neme, a vérmérséklet a meghatározó!

csibike írta...

A lányokkal kapcsolatos megfigyelésem kizárólag a mi játszótereinken előforduló kislányokra és kisfiúkra vonatkozik, nincs benne semmi általánosítás... :)

csibike írta...

Ehhh, rohannom kell, nem fogom tudni megírni a többit.

Maggie L. írta...

ez a kislányos-homokozós megfigyelést már nekem is feltűnt. a mi környékünkön is stimmel. bár kicsit elmosódottan láttam, mert épp a fiam után rohangáltam olyankor.
én a fél órát hintázókai is ámulattal lesem.

Katity írta...

ÖT, ismétlem, ÖT órát??? Bázz, nagyon elszánt lehettél :-) Én már fél óra után agygörcsöt kapok a játszóterektől...
(Lányos megfigyelést cáfolandó példaként sorakoztatom fel Lédát, aki fel-le-át-ki-bemászik, na de homokozni? Egy helyben? szerintem képtelen rá.
Alvás: eh, erre nem is mondok semmit, mindig picit korábban kel, mint az kívánatos lenne. Ma épp negyed ötkor. Az elalvás persze konstans...én már annak örülök, ha egy nap, a déli alvással összejön 10 óra...

csibike írta...

Katity: Egészen tűrhetőek itt a játszóterek, a szülő-gyerek felhozatal sem gáz :) Nálunk alap, hogy 1.5 órát sétálunk vagy játszóterezünk, de ha vannak gyerekek a játszótéren, bemegyünk, hogy Andris bandázhasson. Nekem jó, ha lent vagyunk, mert nem egymást cseszegetik a fiúk, mindenki szépen elvan. Nyilván nem a homokfagyi készítésében fogok kiteljesedni, de ezerszer jobb, mint ötezerszer szétválasztani az x játékon összebalhézó gyerekeimet :)
Negyed 5-kor? Ehh, nálunk 1 órával később ébred Dávid, de attól is agyhalott vagyok.

Maggie L.: Igen, itt is látni olyat, hogy 20-30 percet hintáztatják a gyereket, pl. apa azalatt 20-30 percet telefonál. És a gyerekben fel sem merül, hogy kiszállhatna, odamehetne a többi gyerekhez... :) Ezt szokta meg.

Babi: Csak az itteni viszonyokra írtam, nem világviszonylatban :) Attól tartok, ha lenne egy lányom, simán űberelné a két fiamat, pedig azok külön-külön sem kispályás legénykék :)

Macsek: Ugyanez az alvásrend nálunk is, egy-egy alvás adódik napközben, bár külön-külön :)
Többek között ezzel szoktam vigasztalni magam, hogyha máshol tündérek és tudnak viselkedni, talán jól csináltunk egy-két dolgot.

fenci: Tudom, sokat akarok :)

teide: Tényleg nem univerzális igazságot fogalmaztam meg, csak azt, amit itt nálunk láttam az elmúlt x évben :)
Szerintem nem lehet minden gyereket belőni az ideális alvásra, pl. az igény szerinti szoptatás alapból üti ezt a típusú fix napirendet, meg van olyan, hogy a gyerek borzalmasan alszik és semmilyen módszerrel nem lehet rábírni a 8-tól 8-ig tartó alvásra. Nálunk gyönyörűen alszanak alapvetően, de 9-f10 előtt egyszerűen képtelenek elaludni.