2013. július 6., szombat

Az elsőt is nyáron kellett volna szülni

A játszótéren többen is ismerik azt a munkanélküli nőt, aki reggel nyolctól délután négyig bölcsiben parkoltatja a gyerekét (és a nyári felügyeleti időszak alatt is beviszi minden egyes nap, és nem azért, mert veszettül keresi a melót), és azt mesélték, óvodába is csont nélkül felvették a csemetét. Így akár Andris is ovis lehetett volna... Aztán olyan gyerek került be szintén csont nélkül a mi ovinkba, akinek a szülei nem laknak a kerületben és nem is dolgoznak a kerületben. Azt megértem, ha anya/apa a kerületben dolgozik és emiatt veszik fel a gyereket pl. az enyémmel szemben, oké, élvezzen elsőbbséget, ha vissza tud menni dolgozni, de az, akinek köze nincs a kerülethez, miért vesz el helyet pl. az enyémtől? 
Megtudtam azt is, hogy a hivatalos várólista első két helyezettje pluszban csatlakozott az ovis kiscsoportokhoz (már van jelük és az anyukájuk részt vett a szülőin), azaz nem valakinek a helyére kerültek be, így már egyáltalán nem látok esélyt arra, hogy Andris októbertől átlépi az ovi kapuját. Max. nyílt napon és gyereknapon.  
Az a baj, hogy nem tudok furakodni és könyökölni és benyalni, soha nem is tudtam, a legnagyobb baj meg az lesz, ha Andrist jövőre sem veszik fel, mondván, úgyis itthon vagyok az öccsével. Igen, jövőre kötelező lesz az ovi 3 éves kortól, de melyik ovi tudja majd felvenni az összes 3 évest, ha már most mindegyik dugig van velük és hosszú a várólista? Persze, megjátszhatnánk a főnökömmel, hogy úgy csinálunk, mintha jövőre visszatérnék a melóba és adna pöpec munkáltatói igazolást, idén is sor kerülhetett volna erre a színházasdira (nem egy szülő élt ezzel a lehetőséggel és szerzett óvodai helyet a gyereknek, aztán majd ja, hát mégsem megyek vissza dolgozni, ez lesz a mese vége), de egyrészt képtelen vagyok belemenni ilyesmibe, másrészt meg nekem addig védett a seggem mindenféle kirúgással szemben, amíg itthon vagyok, ezt a főnököm már tavaly megírta mélben (nem akkor szültem, amikor ő akarta és nem rohantam vissza dolgozni, na), szóval, én csak attól a pillanattól kezdve ugrálhatok, ha már pontosan tudom, mit akarok dolgozni életem hátralévő részében, és ott, ahol dolgozni akarok, ott nagyon várnak. Kiszolgáltatott helyzetbe nem mászok bele, támadási felületet nem nyújtok - két gyerek mellett már nem szabad.

8 megjegyzés:

E írta...

Továbbra is ki vagyok akadva ezen az egészen. Sajnálom! :( Esetleg próbálkozzatok egy másik kerülettel, ha így megy ez...

csibike írta...

Nem szeretném a gyereket hosszú utazásra kényszeríteni, ismeretlen közösségbe vinni, inkább más módon keresek neki korosztályos társasági élményeket :)

teide írta...

Sajnálom, mert tényleg nagyon jó lett volna mindenkinek, ha összejön.
Felháborító, hogy hátrányba kerültetek nem ottlakókkal szemben is. Fellebbezés? A várólistán ti hol vagytok?

A munkába visszamenetel és a nem-ugrálás pedig ismerős. Mindkét fiúnál hamarabb hívtak vissza, mint szerettem volna. Mindkettőnél mondhattam volna nemet, és még csak sértődés sem lett volna, de akkor más megoldást kellett volna keresniük, ami ki tudja, hogyan változtatta meg az esélyeimet egy későbbi visszatérésben. És én is arra gondoltam, hogy nem ugrálhatok egy/két gyerek mellett...

Macsek írta...

Csatakozom Teidéhez: fellebbezés. Másfelől nem egy ez így minden oviban! Ez a mindenkori ovi vezetőségének a függvénye sajnos. Mindenképp megér egy kört a jegyzőnél a dolog és a kerületeteken belül másik ovit is érdemes lenne megnézni...

Zebranyúl írta...

Szia Csibike! Rég kommenteltem nálad, de jövök mindig. Én is baromira el vagyok keseredve az ovi miatt, mert Zazi januárban betölti a hármat, de szeptemberben sem lesz esélye az ovira, mert ugye én is itthon vagyok a kicsivel...pedig annyira jót tenne neki a rendszeres gyerektársaság. Sőt, azt hallottam, hogy az a Bp. melletti település, ahol mi lakunk, már megkapta a felmentést 2016-ig a kötelező óvodáztatás alól, mivel egyszerűen tényleg nincs hová elhelyezni őket. Csanára pedig nem futja a gyedből, szóval nemtom. Úgyhogy, ha a Berci 2 éves kora környékén én elmegyek valahová dolgozni (ugyanabban a cipőben járok mint te, fogalmam sincs egyelőre az hol lesz), akkor egyszerre megy a Zazi óvodába, a kicsi bölcsödébe, anya meg munkába. Ó, de remek idők lesznek ezek!

Évi írta...

Durva ez,hálisten itt simán ment.

Én azon voltam kiakadva hogy akiknek közük sincs hozzá de pl nincsenek összeházasodva beadják gyermekvédelmi izére a papírt,és máris minden jár,pedig ugyanúgy családban él agyerek,ingyenes a bölcsi nekik és van helyük,és be is hordják bizonyám,mig én ha dolgozni mennék és ezért kéne a böli fizethetnék szépen érte.

csibike írta...

Évi: Milyen alapon jár nekik a gyerekvédelmi? Csak azért, mert nem házasodtak össze?

Zebranyúl: Adj nekem meghívót a blogodhoz, légyszi :)
Felmentést kapott az ovi a kötelező óvodáztatás alól? Ez milyen durva már...
Baromi jó az avatar-képed :) Van pár szál haja a fiatalembernek.

Macsek: Augusztus végén kell érdeklődnünk, van-é hely, ha nincs, lehet, hogy fellebbezek, de bennem van azért az is, nehogy egy fellebbezés miatt ne vegyék fel jövőre se, vagy nehogy mínusz ötvenről induljon az oviban...

teide: Mi pont középen vagyunk, és elvileg szülinap alapján ment a várólistás leosztás, szóval, először a szeptemberieket veszik fel, illetve közülük már kettőt felvettek.
Nem szerettem volna a helyedben lenni egy-egy ilyen nehéz döntésnél, mert gondolom, azért csak megszakad a szíved kicsit :)

Zebranyúl írta...

Küldtem:) Ez a hajasbaba, még a Zazi kb. 8 hetesen:)
Az egész településen nincs elég ovi, így 2016-ig nem kötelező felvennie az oviknak a 3 éveseket, hiába lesz törvényileg kötelező 2014 januárjától...Mivel én itthon leszek a Bercivel, ezért még 2014 szeptemberében is esélytelen lesz bekerülnie, pedig akkor már közelebb lesz a négyhez. Van egy alapítványi ovi, amit sokan dícsérnek, és egy csanához képest nem is olyan horror pénz, "csupán" 32 e Ft/hó. Ha férjnek megtoldanák a fizetését egy kicsit, akkor talán...