2014. január 4., szombat

A Nagy Futás

Eredetileg azt terveztük, hogy a cérnáim beszerzése után (khm... nem az idegrendszerem megerősítéséről van szó, spéci ékszeres cérna) szabadon eresztjük a két motorizált kiskorút, mert a cérnalelőhely környékén jó a levegő, de B.-nek végül nem volt kedve hozzá, menjünk kaját vásárolni, aztán majd levisszük őket a játszótérre, ha felhoztuk a kaját, így ő. Oké, legyen.
Útközben kitaláltam, milyen klassz lenne, ha Dávid is motoron jönne a boltba - nem akarná nonstop kifeszíteni magát a babakocsiból. Önállón még nem jár, ezt imádni fogja. Oké, legyen.
Motorral a segge alatt három percbe sem telt Dávid szem elől tévesztése. Az első két percben lehámoztam róla a téli szerkót. A harmadik percben kámforrá vált - egy nagyobb méretű Sparban. 
Az egyik pillanatban még láttam, ahogy B. szól Dávidnak, hogy hagyja a csudába az önálló akcióit és csatlakozzon a családi bevásárlós menethez, a másik pillanatban meg azt vettem észre, hogy B. jön felém és Andris felé - a másik gyerek nincs mögötte. Vadul integetek a gyanútlanul közeledő B.-nek, hogy hé, hol a Dávid? B. lenéz maga mellé és mögé: Dávid sehol. Összevillant a tekintetünk.
Kábé megállt a szívem. Az övé is.
Ránéztem a kijáratra, kismotoros kiscsávó sehol, ergo még a boltban kell lennie, mert egy perc alatt nem ér ki feltűnés nélkül.
Andrist az apjához hajtottam, aztán rohanni kezdtem a boltban. Bazigyorsan. Azt hittem, öreg vagyok és lassú, mert ugyan a gyerekekkel rengeteget fogócskázunk-szaladgálunk lent és a lakásban, gyors futásra évek óta nem késztetett semmi és senki. 
Könnyedén és veszettgyorsan futottam a sorok között, és mint a filmekben, térdmagasságban elsuhanni láttam itt-ott egy szőke fejecskét. A kisebbik fiamat. 
Mire odaértem, ahol az előbb gondtalanul motorozva láttam, már nem volt sehol. Nagyjából fénysebességre kapcsoltam. Úgy éreztem, ebben az őrült tempóban akár a világ végére is el tudnék futni, hogy megtaláljam őt.
A mirelit cuccoknál sikerült elébe vágnom. 
Nézegette a pultos néniket, ott volt az arcán és a szemében, hogy eszébe sem jutott: aggódnia kellene a szülői felügyelet hiánya miatt. Amúgy senki nem állította meg, hogy szia, nyuszikám, szüleid merre? 
Természetesen balhézott az egyetlen szem másodszülöttem, amikor elválasztottam a motorjától és a karomban visszacipeltem a család másik feléhez és beraktam a bevásárlókocsiba. Kapott egy fél zsömlét - és millió puszit.

7 megjegyzés:

teide írta...

Uh, teljesen átéreztem a helyzetet... Egyébként meg két gyerekkel motorral bevállalni a vásárlást...?! Ezek azok az ötletek, amik ha nálam jönnek, mindig szívással végződnek. :D

Aliana írta...

Juj, ez brutális lehetett...

Névtelen írta...

Nem is kell az ilyesmihez dupla motor, szimplán, gyalog is előfordul. Kisiskolás korban is bakker.
Nem felejtem el azt a kislányt, aki egyedül bolyongott egy hiperben és amikor megszólítottam "szia xy vagyok, kivel jöttél?" megrémült és bőgni kezdett: "jajnetessék bemondatni a nevem mert kikapok"... Nyugtass meg egy idegen gyereket, szkenneld a terepet lila fejű vagy mégy gyanútlan szülők után, hááát...
JP

a mesélő írta...

Borzasztó. Örülök, hogy jó vége lett, nekem Flóra szerzett azzal izzasztó perceket, hogy egy nagy áruházba a női osztály fogasai alá bújt el poénból. Majdnem belehaltam...

Zebranyúl írta...

Már az olvasástól is levert a víz...

Unknown írta...

Hú, de jó, hogy én ezt nem tapasztaltam meg! Borzasztó érzés lehetett!

csibike írta...

Andris tegnap tudta überelni :))

teide: Néha az a legegyszerűbb, ha a két gyerekkel megyünk vásárolni, csomó energiájuk van :)