2010. március 30., kedd

A Terminátor és a társalkodónő szerepében

A táppénzes papír beszerzése sem egyszerű. Nagyon ravaszul kértem időpontot, mert az biztos jelent valamit. Gondoltam, időpontosként belibbenek a papírért (egy perc), ráírnak-rápecsételnek (három perc), kilibbenek a papírral (egy perc). Aha, te kis naiv, te. Látszik, hogy nem egészségügyi intézményekben szocializálódtam az elmúlt harminckét évben. Az odalibbenéssel nem volt semmi gond, bár a busz egészen émelygésig turmixolta a gyomrom tartalmát, plusz nagyon kellett pisilnem, és ha egy terhes nő azt mondja, hogy nagyon kell pisilnie, akkor az tényleg azt jelenti, hogy nagyon kell pisilnie. Mivel nem akartam lemaradni a szezámtáruljról és az ötperces ügyintézés lebegett a szemem előtt, nem engedtem az ösztöneimnek. Hiba volt. Ma örökre az agyamba vésődött a kismamalét egyik aranyszabálya: Először pisilj, minden más ráér! 
Olyan ötven percet ücsörögtem a rendelőben bebocsátásra várva, távol a vécétől, mert mi van, ha pont abban a pillanatban hívnak be, én meg nem vagyok ott. A nem időpontra beesett, 'csak receptért jöttünk' bácsik-nénik kettesével tipegtek be a dokimhoz, amíg ők bent kaszinóztak, addig lelki kezeimmel minél nagyobb csomót próbáltam kötni a hólyagomra. Ivadékunk még kicsi ahhoz, hogy labdának nézze a húgyhólyagomat és a mellkasomig próbálja felrugdosni, de nincs messze az idő, amikor képtelen leszek majdnem egy órán át kitartani. A mellettem ülő hölgy erősen furcsállotta, hogy kismamaként nem hívnak be még a saját időpontomra sem, az ő idejében a kismamák soron kívül járultak a dokik elé. Mondtam neki, hogy ez van, cudar időket élünk, engem valaki tudtomon kívül valami kismamás terminátorképzőbe írhatott be, mindig várnom kell, akkor is, ha időpontom van és erre a tényre finoman felhívom a nővér figyelmét, de ne aggódjon, elüldögélek itt a köhögő-szipogó-krákogó-szortyogó tömegben, teli hólyaggal, mi az nekem, ki hallott már nyafogó Terminátorról, ugye. A hölgy ezután a saját várandósságáról kezdett mesélni, aranyosan mosolygott a nosztalgiahullámok közepette, nekem meg az jutott eszembe, hogy kész, megpecsételődött a sorsom, bárhová megyek, a pocakom valahogy közléskényszert vált ki vadidegen emberekből, az idősebb-fiatalabb anyákban egyből felébred a mesélhetnék-kérdezhetnék, csillogó szemekkel emlékeznek, ami egyrészt jó, mert tényleg aranyosak-kedvesek, másrészt meg fárasztó, hiszen ugyanazokat a köröket futjuk minden csevegésnél, igen, az első, nem, még nem tudjuk, hogy fiú vagy lány, igen, szeretnénk neki testvért és szeptember végére-október elejére várjuk. Lassan úgy érzem magam, mint Kodály, csak én nem dalokat gyűjtök, hanem terhesség- és szüléstörténeteket.   
A háziorvosnál cirka tíz percet töltöttem. Az előzetesen eltervezett libbenésemet adminisztrációval, vérnyomásméréssel és szívhallgatással tördelte, szóval, rendesen próbára tettem a hólyagomat. Megkérdezte (nem a hólyagom, a dokim),  hogy dagad-e a lábam, én meg azóta próbálom nem beképzelni magamnak, hogy dagad. A doki betippelt egy kis vashiányt, néhány hét múlva kiderül, igaza van-é. Pedzegette az Elevitet, hogy jó lenne, de nincs az az isten, hogy olyat mostanában a számba vegyek, inkább elszopogatok egy csomag vasszöget. 

9 megjegyzés:

Niki írta...

Uh, de durva! 1 órát ültél teli hólyaggal? Anyám Te aztán télleg CsibeTerminátor vagy!:)
Juj, én is mennyi ilyen sztorit hallgattam meg ezekben a közintézményekben! Ma már ezért nem mesélek automatikusan egy kismamának, csak ha kérdez, mert tudom, hogy akkor én mit éltem át!:)))

zinajda írta...

teli hólyaggal várni még pocaklakó nélkül is nehéz...
amúgy mi a baj az elevittel? rossz tapasztalat?
amúgy milliónyi más vastartalmú bogyó van. Szerintem kismamáknak is. Az, hogy ilyden fáradékony vagy, tényleg lehet a vashiány miatt. Én sem vagyok Ironwoman, bár csak kicsivel alacsonyabb a vasszintem, mégis nagyon hamar el tudok fáradni.
És nem is kell feltétlenül vastabletta... azt hiszem, itt minden benn van: http://www.freeweb.hu/mama-baba/taplalkozas.html#vas bár szerintem ezzel te is találkoztál már, de biztos, ami fix.:)
Én az elmúlt héten hallgattam rengeteg ilyen sztorit, már amennyit a közlékeny várandósok/kisbabás anyukák 5 percbe be tudtak sűríteni. Munkám során őket kellett hívjam egy kismamakönyv miatt:D

csibike írta...

zinajda: Alapjáraton nincs bajom az Elevittel, terhesség előtt teljesen jól bevált, émelygősen viszont képtelen voltam lenyelni és nem biztos, hogy most sem hánynám ki :) A nőgyógyász majd ad valamit, ha megvan a vérkép.
Edzésben vagy :)

margelis: Hős vagyok, na :)

kisrumpf írta...

Itt a folsavat nyomatják ezerrel, de nem értek én ehhez, ugye... biztos tudod, hogy kell(ene).

Annak idején úgy indultam városnézőbe, hogy belőttem, hol a nyilvános WC, s onnan sugárirányban "városnéztem". Khm...

Vica írta...

Pár kismamától hallottam, hogy akinél az Elevit hányingert okozott, a Gravida nem, és fordítva... Én Elevitet szedtem, így sk tapasztalat nincs. ... a vérnyomásmérésért és lábdagadás iránti kérdezősködésért pedig tessék összetenni hálásan mindkét kacsót. Nálam ezt elmulasztották (!!!! :OOOOO ). Volt is belőle kalamajka. ... de no para, a rendszeres ellenőrzéssel ez megelőzhető.

Zita írta...

Ha rossz a vasad egyél kivit! (és becsszó nem jövök több terhes-tapasztalattal okoskodni, mert ezt még nagyon régen megígértem neked) Nekem a labor eredményt mindig kézben kihozták, megkerestek a várakozók között, hogy megnézzék tényleg terhes vagyok-e, és megkérdezzék, mi a fenét csinálok magammal, mert terhesen olyan a vérképem, mint egy jó erőben lévő pasinak. :) De igazából nem én akartam enni a kivit, az volt, hogy egész végig feküdnöm kellett, és az anyám mindig kivit hozott nekem, hogy egyek gyümölcsöt. :D

csibike írta...

Zita: Korábban is volt vashiányom meg vérszegénységem, az Elevit sokat javított rajta, a szedése alatt kirobbanó formában voltam, de most ha csak rágondolok, hányingerem lesz.
Tegnap megkívántam a kivit, lehet, hogy ezért? :)

Vica: Úgy vagyok vele, hogy minél több vizsgálat, annál több infó arról, ki milyen állapotban van :)

kisrumpf: Azt kellett szednem a terhesség előtt :) A mekit szoktam megkeresni, hasonló célból.

Névtelen írta...

Szia,
kb egyidős kismamák lehetünk:) Érdekes olvasni a soraidat, szinte ugyanazon a dolgokon megyünk keresztül.

Frics

csibike írta...

Szia itt, Frics :) Hajrá nekünk a továbbiakban is.